Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som CGI har begynt å vokse på deg, så koselig!

Hehe, nå er du fullstendig på villspor. Så lenge det er en tanke og kunstnerisk visjon bak dets bruk, har jeg da aldri vært i mot CGI. Det jeg har kritisert er hangen til å lene seg på CGI på bekostning av den gode historie og interessante karakterskildringer.

Lenke til kommentar
Ser ut som CGI har begynt å vokse på deg, så koselig!

Hehe, nå er du fullstendig på villspor. Så lenge det er en tanke og kunstnerisk visjon bak dets bruk, har jeg da aldri vært i mot CGI. Det jeg har kritisert er hangen til å lene seg på CGI på bekostning av den gode historie og interessante karakterskildringer.

Godt, da er vi enig.

Lenke til kommentar

Jeg ser mye heller 5 monsterfilmer i Evil Dead-stil med nydelig håndlagde latexmasker og kostymer enn 1 CGI-monster film som Cloverfield..er vel gammeldags jeg.

 

Er stor fan av KNB, de som sto bak effektene i alle ED-filmene og et hav nyere filmer. De gjorde store gjennombrudd med bruk av roboter og livaktige dukker. De bruker ikke CGI, så deres arbeid får en mere livaktig utførelse enn blanke og glatte CGI-ting.

Lenke til kommentar

CGI gjør seg best for dinosaurer og roboter. Tenke seg alle millionene av dollar de brukte på å lage en CGI-Supermann (Brandon Routh spilte jo hovedsakelig Clark Kent, Supermann ble mer spilt av en CGI) når de gjorde det så mye bedre i klassikeren.

 

Selv den heller elendige Supergirl hadde en flott scene hvor den nydelige Helen Slater svevde rundt.

 

Syv minutt ut i denne her:

 

Se filmen hos Youtube

 

Blir mer mer crap med en gang hun drar på langtur med flygingen, men pyttsann. I dag ville de laget en CGI-Slater som fløy rundt.

 

Note to self: Må kjøpe en slik drakt til madammen, kan unne meg såpass nå som jeg blir 30 ^^

Lenke til kommentar
Jeg ser mye heller 5 monsterfilmer i Evil Dead-stil med nydelig håndlagde latexmasker og kostymer enn 1 CGI-monster film som Cloverfield..er vel gammeldags jeg.

 

Er stor fan av KNB, de som sto bak effektene i alle ED-filmene og et hav nyere filmer. De gjorde store gjennombrudd med bruk av roboter og livaktige dukker. De bruker ikke CGI, så deres arbeid får en mere livaktig utførelse enn blanke og glatte CGI-ting.

 

 

Jeg synes forøvrig Hellboy II hadde en fin balanse av CGI og masker/kostymer.

Troll-markedet er vel et av de bedre kostyme-scenene jeg har sett på en god stund (som jeg kan huske iallefal).

Lenke til kommentar

KNB var ikke et firma før Army of Darkness (det ble vel startet i 1989), men alle sammen jobbet med Evil Dead 1 og 2 også. De er med på kommentarsporet til begge to, mest Greg Nicotero, som sitter og mimrer og ler sammen med Bruce om hvordan de lagde de forskjellige effektene og kostymene, som f.eks. hånda til Ash som springer langs gulvet og inn i et musehull, eller alle kulissene inni hytta som får latterkrampe, den vakre stop motion balletsekvensen til liket av Shelly, Evil Ash, monsterdraktene m.m.

 

Han som var inni monsterdrakten på slutten av ED1 brukte 3 timer på å sminke på seg alt, pluss de brukte hele dagen på å filme sekvensen med drakten på, så han hadde en liter med svette i drakten som slosha rundt inni der.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Del Toro er flink på mixing.

Blade II er et godt eksempel.

Balde II er et ganske dårlig eksempel. CGIen der ser ganske forferdelig ut, noe del Toro har innrømmet. De praktiske effektene derimot er veldig gode.

 

baldness.jpg

 

Men fra spøk til revolver. Men vet bransjen har blitt for vant med CGI, når feks Spielberg og Lucas gikk ut å sa IJ4 skulle inneholde minimalt med CGI, og filmen faktisk endte opp med enorme mengder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...