Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så Psycho for første gang i går. Fantastisk film! I scenen rett før mannen med 40 000$ går inn for å kjøpe en hus, så står det en mann utenfor i hatt. Jeg tenkte at det så ut som Hitchcock, men så trodde jeg det bare var den samme mannen med alle pengene, som kommer inn like etter iført lignende hatt.

 

Så leste jeg om at Hitchcock ofte dukker opp i et lite glimt i filmene siden. Var det han som sto utenfor kontoret i hatt?

Lenke til kommentar
Haha, IMDB lista er en stadig kilde til fornøyelse. Denne gangen har Tyrkia mobilisert nok en gang for å få inn et av sine mesterverk på listen. Over 2100 personer har gitt denne filmen karakteren 10. Hmmm, kanskje den er like bra som Dark Knight? :whistle:

 

Førre gong det kom ein tyrkisk film inn på lista tenkte eg at skulle sjå om det var mogleg finna den med engelsk tekst. Eg fann ingenting, anna enn nokre kryptiske lenkjer på ei piratside. Altså, om det er så viktig for dei å ha filmar inne på Topp 250 hadde eg sett pris på at det var råd å sjå dei med teksting på eit språk eg kan.

Lenke til kommentar
Haha, IMDB lista er en stadig kilde til fornøyelse. Denne gangen har Tyrkia mobilisert nok en gang for å få inn et av sine mesterverk på listen. Over 2100 personer har gitt denne filmen karakteren 10. Hmmm, kanskje den er like bra som Dark Knight? :whistle:

 

Den gikk tydeligvis fort ut igjen. Jeg finner den ikke der.

 

Noen som vet om det er mulig å få North By Northwest i samme stil som Hitchcock collection ?

 

vinduetmotbakgården.jpg

Lenke til kommentar
Haha, IMDB lista er en stadig kilde til fornøyelse. Denne gangen har Tyrkia mobilisert nok en gang for å få inn et av sine mesterverk på listen. Over 2100 personer har gitt denne filmen karakteren 10. Hmmm, kanskje den er like bra som Dark Knight? :whistle:

 

Den gikk tydeligvis fort ut igjen. Jeg finner den ikke der.

Den er fortsatt å finne på en 247. plass på twofifty.org

Hehe, tyrkerne ser faktisk ut til å ha satt igang en kampanje. Akkurat nå ligger denne på en 249.plass på lista.

 

Noen som vil mobilisere for en verdig norsk film - f.eks. Hud?

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Eller hva med å bare prøve å ivareta egen verdighet og ikke synke ned på samme nivå som andre? Bare en tanke.

 

Men hadde jo vært greit å fått igang en kampanje for at nordmenn i hvert fall i større grad gir stemmer til de norske filmene, med et ærlig utgangspunkt. Flåklypa har jo ikke engang 5k med stemmer. Men jeg tviler på at det vil bringe noen norske filmer inn på listen, tror ikke de vil bli funnet god nok. Flåklypa har jeg selv gitt en 7'er, men er så lenge siden jeg har sett den nå at det kan ha gått inflasjon i den karakteren.

Lenke til kommentar
Eller hva med å bare prøve å ivareta egen verdighet og ikke synke ned på samme nivå som andre? Bare en tanke.

 

Så var vi ikke akkurat så utrolig seriøse at det gjorde noe, var iallefall det inntrykket jeg fikk.

 

 

Men er enig i det siste du sier, nordmenn generelt ser egentlig alt for lite norsk film, men kan man klandre de mtp konkurransen og hvor mye mer spennende andre "film-land" er?

Selv synes jeg norsk film er kjedelig, og dialogene høres så latterlig overdrevne og falske ut.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...