Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv synes jeg norsk film er kjedelig, og dialogene høres så latterlig overdrevne og falske ut.

 

Hehe. For min del blir det noen ganger litt komisk pga dialekter. Hu trønderdama i Fritt Vilt f.eks.

 

Men Flåklypa er jo en film vi virkelig burde være stolte av, og jeg synes både den og Elling lett kunne banket ut flere filmer fra Top 250 på IMDb

Lenke til kommentar
Selv synes jeg norsk film er kjedelig, og dialogene høres så latterlig overdrevne og falske ut.

 

Hehe. For min del blir det noen ganger litt komisk pga dialekter. Hu trønderdama i Fritt Vilt f.eks.

 

 

Å herregud, er trønder selv og den dama gir meg øre-katarr.

Ikke at riks-mål er så mye bedre på skjermen at det gjør noe..

Lenke til kommentar

Knallhard politisk radikal satire:

 

 

(blondine) "Ikke skjønner jeg at det er no mangel på mat her i verden, det henger jo klaser langs hele fjorden, jo!"

 

"Vi er jo i Norge, da!"

 

(blondie) "Ja men det er vel det samme hele jorda rundt, vel?"

 

"Nei det er ikke det!"

 

(blond)"Hav og sjø og strand er det jo overalt"

 

"så er det jo litt sand og stein og ørken og, vet du"

 

Jeg gir meg over.. :wallbash:

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Så Psycho for første gang i går. Fantastisk film! I scenen rett før mannen med 40 000$ går inn for å kjøpe en hus, så står det en mann utenfor i hatt. Jeg tenkte at det så ut som Hitchcock, men så trodde jeg det bare var den samme mannen med alle pengene, som kommer inn like etter iført lignende hatt.

 

Så leste jeg om at Hitchcock ofte dukker opp i et lite glimt i filmene siden. Var det han som sto utenfor kontoret i hatt?

 

Det stemmer det, det er Hitchcock. Husker ikke hvor jeg leste det men jeg vet det er det vaffal.

Lenke til kommentar
Ja, for hva hadde vel norsk film vært uten f.eks. perler som dette:

Samfunnskritikk og phallossymbolikk på meget høyt nivå! Satans jävlar, tror jeg må gå til anskaffelse av samtlige Wam&Vennerød-filmer. Garantert knallsuksess på alle vorspiel framover.

Morsomme vorspeil. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...