Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har satt som mål å oppdatere meg på norsk film nå i høst, får se hva det blir til. Skal jo ha endel norske regissører som forelesere (stort sett innenfor dokumentarsjangeren), så er jo greit å vite litt om hva i all verden det er de har laget.

Du kan jo f.eks. starte med Den Siste Revejakta? Ble bedt med på premieren av en venn med skuespillerne nå på fredag, med afterparty og alt som kommer etter. Basert på romanen med samme navn av Ingvar Ambjørnsen. Har egentlig aldri likt norske filmer, med noen få unntak. :)

Lenke til kommentar

Afterparty på Siste Revejakta ja, var nok mange som var høyt oppe da.

 

Men fra spøk til revolver, jeg siterer fra programblekka til Samfundet:

Blablabla, Tarantino og Rodriquez. Grindhouse er enda ikke vist back-to-back i sin originale form i Norge. Vi tar ansvar.

Hvis dette faktisk stemmer, og at de ikke bare viser begge filmene etter hverandra, som de gjorde i Fredrikstad, lover det meget godt!

Lenke til kommentar
Fikk nettopp vite om en film som kan bli ganske underholdende.

Death Race (imdb)

Trailer (youtube)....

 

Ser at det har klare trekk og er tydeligvis inspirert av diverse bilspill der man kan legge ut feller og bruke våpen. Som f.eks Mario Kart og Vigilante 8, men kanskje aller mest likhet har det med Full Auto

 

Forventer ikke en dyp film eller store tvister i filmen, men hardcore action.

Og som en stor fan av Jason Statham ser jeg fram til denne.

 

 

Noen andre som har meninger om den? :p

Har lest en plass at Death Race visstnok skal være filmatiseringen av Carmageddon (Spill: Biler med våpen).

Lenke til kommentar

Athorb: digga det tragikomiske i kortfilmen, spesiellt når man skjønner at han er helt loco og har drept masse folk, men fortsetter turen rundt i eiendommen med ny optimisme hver gang, spesiellt bra når han går ut i vannet og gjenskaper drapet på kona si :) Sykt bra spilt. Han er liksom på randen til sammenbrudd hver gang han forteller om de vonde tingene, men oppegående like etterpå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
American Psycho.

Nå er det lenge siden jeg har sett filmen men var det ikke sånn at han innså hva han hadde gjort og det klikka omtrent enda mer for han?

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tror han tenker på når han tilstår ovenfor advokaten sin hva han har gjort og advokaten bare ler.
Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
American Psycho.

Nå er det lenge siden jeg har sett filmen men var det ikke sånn at han innså hva han hadde gjort og det klikka omtrent enda mer for han?

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tror han tenker på når han tilstår ovenfor advokaten sin hva han har gjort og advokaten bare ler.

 

Det, og at Paul Allen, som han brutalt myrdet med en øks, egentlig var i live. Hadde han egentlig ikke drept noen?

 

 

Har lest en plass at Death Race visstnok skal være filmatiseringen av Carmageddon (Spill: Biler med våpen).

 

Nå er Death Race 2000 filmen som var inspirasjonen til spillet Carmageddon, så da er ikke helt rart at filmens oppfølger også vil likne på spillet.

Jepp, det jeg mente. Death Race, generelt er inspirert av Carma. ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Det er vel er definisjonsspørsmål, men jeg vil si at den er mer inspirert av orginalfilmen enn spillet.

 

Ditto.

Death Race 2000 som kom ut i 75 er fremdeles en av mine favoritt-kultfilmer og den er inspirasjonskilden til Carmageddon, så selv om mange tror at "nyinnspillingen" er basert på spillet, så mener jeg nå at tittelen "Death Race 3000" er et større hint om at den hinter til 75-versjonen... faen som jeg roter med setningsbyggingen her nå :hmm: *mer kaffe*

Lenke til kommentar

Det, og at Paul Allen, som han brutalt myrdet med en øks, egentlig var i live. Hadde han egentlig ikke drept noen?

 

FAQ'en på IMDB kan ofte være til nytte.

 

Director Mary Harron (in a Charlie Rose interview) and co-screenwriter Guinevere Turner (in the DVD commentary) have both stated explicitly that the murders were in fact real. They consider it a major failure of the film that viewers are confused by this point.

 

De gjør det akkurat ikke enkelt når han helt i slutten finner ut at Paul Allen enda er i live? Hvorfor skal han være annerledes enn noen andre myrd som har blitt gjort?

I'm confused! ^^

 

Lenke til kommentar

CCola: (Ang. American Psycho)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det kan være vanskelig å fatte for å si det mildt, og nettopp derfor mener Harron at de har feilet, de mente at når Detektiven var hos Bateman og snakket om at Paul Allen hadde blitt sett i England, så hintes det om at de sett en annen og trodd det var Paul, (men dette er det relativt få folk som har skjønt, ergo mener Harron at de har feilet).

Derfor tror jo også advokaten at han kan ha snakket med Allen, da han sikkert har ringt han og hørt beskjeden på telefonsvareren som sier at Allen er på ferie i London.

 

Boka og filmen er jo et eneste langt spark bak, mot jappe kulturen og ensformigheten dens (jeg elsker visittkort scenene).

 

Siden folk enda sliter med å forstå om mordene var sanne eller ikke, og om tingene som skjedde faktisk skjedde, mener Harron at de har feilet med å få frem det egentlig ganske vesentlige for filmen.

 

Noe ellers som er uklart?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...