Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

 

Ah, nei, tror jeg tok det meste nå. Slik som jeg trodde det var, var at Bateman hadde fått det til å sett ut som han dro til England, med pakkingen og alt. Så trodde jeg kanskje at Bateman egentlig ikke drepte han, og at hadde hjulpet han med pakkingen, eller noe i den duren (Vet, ganske dumt :p). Mens han trodde han drepte han, gjorde han egentlig ikke det, og deretter kom advokaten å sa at han hadde sett han i England, og det støttet teorien min, så jeg ble litt confused der da.

 

Men alt i alt, da er det kort oppsummert ingenting "skult" i filmen? Jeg var bombesikkert at det var noe hidden når jeg var ferdig med deg igår.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørs hva du mener med "skjult" CC.

 

Spørs hva du mener med "skjult" CC.

 

Vel, filmen er jo en helt "vanlig" morderfilm. Bateman går jo rundt å dreper folk, og ikke noe særlig å lure på. Om filmskaperne mente at de gjorde feil med filmen da de gjorde det uklart om han virkelig drepte de eller ei, tenk om de hadde gjort det meget obvious? Da hadde filmen hatt langt dårligere karakter på imdb for å si det slikt, selvom filmen sett under ett var underholdene.

 

Lenke til kommentar

CCola: (Ang. American Psycho)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når jeg sier at de mente de "feilet", mener jeg med hvor vanskelig det var for publikum å skjønne hva som skjedde, de mente (kanskje litt feil siden de jobbet med filmen og dermed visste hva de skulle se etter) at folk skulle skjønne utifra hva som er i filmen nå, at Bateman IKKE har halliser, og at det rett og slett bare er jappe-kulturen som er "urørbar" og samtidig nesten morbid.

 

Sånn som når Paul og Bateman snakker om å spise lunsj en dag, synes du ikke at det er litt merkelig at det plutselig er Jul?

Tiden går mye fortere mellom scenene enn det vi kanskje får med oss ved første titt, hvilket forklarer hvorfor leiligheten til Paul er tom når Bateman kommer tilbake for å rydde opp.

 

Da tenker du kanskje "ville ikke Bateman ha blitt etterforsket og mistenkt når de da fant Paul sitt lik?", liket ble aldri funnet av Politiet fordi Politiet aldri ble varslet, de som selger leiligheten har rett og slett kvittet seg med rotet selv, og derfor ber også damen på visningen Bateman høflig om å gå for å unngå bråk, fordi hun mistenker at han har noe med liket å gjøre, og så lenge hun ikke sier noe, sier ikke han noe om den saken.

 

Mye "sært", men åpner litt for fantasien.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Spørsmål ang. The Shining

Var hun damen inne på det rommet ekte, eller var det bare noe begge innbilte seg?

 

The Shining er en uhyggelig skrekkfilm som er full av mysterier, hvis du vil kan du se på min "Shining-tråd". Men for å svare deg på spørsmålet:

 

 

Jack innbilte seg det nok, han har jo Shining-evnen og kan se hva som har skjedd for lenge sia. Problemet er bare det at man får vel ikke noe ordentlig svar på akkurat den delen. Se på IMDB Frequently Asked Questions.

 

Lenke til kommentar

Syntes han var helt brukbar, men Batman var uansett en lite framtredende figur i TDK, så det gjorde ikke stort at han ikke gjorde så mye ut av seg.

 

Men jeg skjønner ikke helt forgudinga av Bale. Han spiller alltid solid og troverdig og godt, men utover det..? Han har jo ikke noe særpreg, han bare er flink. Virker som en ganske kjedelig fyr sånn egentlig. (Jeg har ikke sett American Psycho, som fanboysa garantert kommer til å trekke fram).

Samme gjelder flinkiser som Russel Crowe og Denzel Washington.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...