Gå til innhold

Bør kinodørene stenge når filmen starter?


Dotten

Bør kinodørene stenge når filmen starter?  

497 stemmer

  1. 1. Bør kinodørene stenge når filmen starter?

    • Ja, steng dørene.
      319
    • Nei, la folk som er for sene komme inn.
      178


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte det var på sin plass med en poll for akkurat dette her. På teater har det alltid vært en tradisjon å stenge dørene når forestillingen begynner. Dette for å forhindre at folk blir forstyrret, både på scenen og blant publikum, av at tregingene kommer veltende inn midt under forestillingene.

 

Slik er det ikke på kinoen. Her kan man oppleve at filmen er godt igang, samtidig som det fortsatt velter folk inn. Jeg registrerer at dette er et økende problem, jeg kan ikke huske sist jeg slapp å reise meg, eller de som sitter foran meg må reise seg, fordi folk absolutt må komme inn alt for sent. Om ikke småprat, mobiltelefoner og bråkete snopeposer var irriterende nok. Derfor ønsker jeg at man stenger dørene når filmen startet for å luke vekk alle sinkene som har problemer med klokken. Man betaler opp mot en hundrelapp for en kinobilett, så det hadde vært greit å slippe å få deler av kinoopplevelsen ødelagt :)

 

En del av problemet er jo at filmene aldri starter på det tidspunktet som står, reklamen ruller først. I tillegg så ønsker kinoen å selge billetter lengst mulig og man kan fint få kjøpt en billett ti minutter etter at starttiden som er oppgitt et passert.

 

 

Så hva mener folket? Steng eller la stå åpent?

 

Edit:

 

Som påpekt mange ganger i tråden, dette betyr selvfølgelig ikke at man skal nekte folk å gå på do under forestillingen. For de som kunne misforstå det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at dørene bør stenges etter at filmen har startet.

 

En del av problemet er jo at filmene aldri starter på det tidspunktet som står, reklamen ruller først. I tillegg så ønsker kinoen å selge billetter lengst mulig og man kan fint få kjøpt en billett ti minutter etter at starttiden som er oppgitt et passert.

 

Filmen starter alltid ti min elr seinere enn det den skal, så de som er litt seine har jo alltids tid til å rekke starten. De som kommer seinere enn ti min synes jeg kan bare møte en stengt dør. :)

Lenke til kommentar
Hva hvis du må ekstremt pisse når du ser LOTR 3, som varer i nesten 3 timer? Skal du pisse i setet?

7012947[/snapback]

 

Det er lov å gå på do da, akkurat som på teater ;)

 

Demille; Ja, men presiserer at det her er snakk om når filmene faktisk starter, ikke reklamen. Så om filmen starter ti minutt senere enn angitt grunnet reklame, så får dørene stå åpen til da. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ofte på kino, og ser ikke på dette som et problem. De som kommer for sent, kan ha gode grunner for det. Skal de straffes fordi de kanskje måtte stå i bilkø? Som nevnt, kan det også for noen være greit med et toalettbesøk hvis filmen varer lenge.

 

Dessuten går jeg på kino i Fredrikstad, en av Norges beste kinoer. Der er det god plass mellom seteradene, slik at jeg slipper å reise meg opp hvis noen skulle komme. :)

Lenke til kommentar
Jeg er ofte på kino, og ser ikke på dette som et problem. De som kommer for sent, kan ha gode grunner for det. Skal de straffes fordi de kanskje måtte stå i bilkø? Som nevnt, kan det også for noen være greit med et toalettbesøk hvis filmen varer lenge.

 

Dessuten går jeg på kino i Fredrikstad, en av Norges beste kinoer. Der er det god plass mellom seteradene, slik at jeg slipper å reise meg opp hvis noen skulle komme. :)

7013002[/snapback]

 

Som nevnt, det er da ikke snakk om å nekte folk å få gå på do? Skjønner ikke hvordan man kommer til den konklusjonen.

 

I går var jeg å så "Over hekken", og jeg skal ærlig innrømme at mye ble ødelagt fordi ca 20 stykker snublet seg frem i mørket lenge etter filmstart. Det værste jeg har opplevd var under Ringenes Herre, da fikk jeg rett og slett ikke med meg de første minuttene fordi jeg fikk Cola helt over meg av en av sinkene som skulle snuble seg frem.

 

Hvorfor i all verden skal man får starten på filmen ødelagt fordi folk ikke klarer å være presis?

 

Helten min er faktisk Bruce Campell som nektet Spider-Man adgang i Spider-man 2. Skulle ønske han var der til å nekte alle de som ikke kan klokken adgang.

 

Er en grunn til at jeg heller velger hjemmekinoannlegget enn kino. Det har seriøst forværret seg de siste ti årene å gå på kino.

Lenke til kommentar
Som nevnt, det er da ikke snakk om å nekte folk å få gå på do? Skjønner ikke hvordan man kommer til den konklusjonen.

7013029[/snapback]

Det er vel ikke mindre forstyrrende om folk kommer fra do enn om de kommer for sent til filmen?

7013046[/snapback]

 

Jeg merker sjeldent at en eller to går på do. Men jeg merker godt når 20 stykker kommer snublende gjennom mørket, slik som på mitt forrige kinobesøk.

Lenke til kommentar
Jeg mener at man bør la de som er forsinket bør få slippe inn, men de bør sette seg på plassene nærmest døren for å forstyrre minst mulig.

7013200[/snapback]

 

Her i Bergen er ikke det en mulighet da alle har faste plasser, man får setenummer og rad på billetten ;)

 

Tror det er slikt på de fleste kinoer.

Lenke til kommentar
Her i Bergen er ikke det en mulighet da alle har faste plasser, man får setenummer og rad på billetten ;)

 

Tror det er slikt på de fleste kinoer.

7013448[/snapback]

Det er det i Oslo også, men noe må man jo ofre for at de sistankomne skal forstyrre minst mulig.

7013523[/snapback]

 

Hva mener du? Skal jeg måtte ofre å forhåndsbestille en plass og løpe rundt i kaoset i kinosalen på jakt etter ledig sete til fire, fordi at man skal sette av plasser til sinkene?

 

Nei takk, da er det bedre at de som ikke vet å passe tiden får vente til neste forestilling.

Lenke til kommentar
Er da flere som går på do under en hel film, en folk som kommer for sent..

 

Ser ikke problemet..

7014054[/snapback]

 

Jeg skulle likt å vite hvilken kino du går på.

 

Problemet er å få ødelagt begynnelsen av filmen fordi en stor andel mennesker kommer snublende inn samlet i mørket. Det er en viss forskjell på 20 mennesker som snubler seg frem i mørket, på leting etter sin plass (flink til å gå feil er de også) og en enkel sjel som reiser seg for å gå på do. :)

Lenke til kommentar

Her i Tromsø har vi så gode kinoanlegg at jeg som oftest ikke merker hvis folk må dra eller kommer for sent. God plass også, men den gamle kinoen våres sugde hest, høye stoler som satt tett i tett, så er man lav + høy person foran ser man ikke skjermen...

 

Alltid gøy å se de som kommer sent til filmen, snubler og går i mørket :)

 

 

Btw, hvis du ikke takler at folk går inn og ut på kinoen får du sette deg fremst... Bare se opp på skjermen så merker du ikke folkene... Ikke sitt å se på underteksten heller, da ser du om noen reiser seg osv...

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar
Er da flere som går på do under en hel film, en folk som kommer for sent..

 

Ser ikke problemet..

7014054[/snapback]

 

Jeg skulle likt å vite hvilken kino du går på.

 

Problemet er å få ødelagt begynnelsen av filmen fordi en stor andel mennesker kommer snublende inn samlet i mørket. Det er en viss forskjell på 20 mennesker som snubler seg frem i mørket, på leting etter sin plass (flink til å gå feil er de også) og en enkel sjel som reiser seg for å gå på do. :)

7014069[/snapback]

Det siste er jeg enig i, men.. Jaja.. Sikkert ikke så mange som kommer for sent her da..

 

Går forresten på KinoCity i Drammen.. Konge kino, det :thumbup:

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...