Gå til innhold

Bør kinodørene stenge når filmen starter?


Dotten

Bør kinodørene stenge når filmen starter?  

497 stemmer

  1. 1. Bør kinodørene stenge når filmen starter?

    • Ja, steng dørene.
      319
    • Nei, la folk som er for sene komme inn.
      178


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en av grunnen til at jeg ytterst sjelden går på kino. Andre grunner er at folk flirer og snakker i utide, folk som smatter og knitrer med alaskens snop. Og alle fjortisene som hyler i skumle filmer, og de som loler i komedier.

 

Nå får jeg vel pepper. :p

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Hei,

 

Tenkte det var på sin plass med en poll for akkurat dette her. På teater har det alltid vært en tradisjon å stenge dørene når forestillingen begynner. Dette for å forhindre at folk blir forstyrret, både på scenen og blant publikum, av at tregingene kommer veltende inn midt under forestillingene.

 

Slik er det ikke på kinoen. Her kan man oppleve at filmen er godt igang, samtidig som det fortsatt velter folk inn. Jeg registrerer at dette er et økende problem, jeg kan ikke huske sist jeg slapp å reise meg, eller de som sitter foran meg må reise seg, fordi folk absolutt må komme inn alt for sent. Om ikke småprat, mobiltelefoner og bråkete snopeposer var irriterende nok. Derfor ønsker jeg at man stenger dørene når filmen startet for å luke vekk alle sinkene som har problemer med klokken. Man betaler opp mot en hundrelapp for en kinobilett, så det hadde vært greit å slippe å få deler av kinoopplevelsen ødelagt :)

 

En del av problemet er jo at filmene aldri starter på det tidspunktet som står, reklamen ruller først. I tillegg så ønsker kinoen å selge billetter lengst mulig og man kan fint få kjøpt en billett ti minutter etter at starttiden som er oppgitt et passert.

 

 

Så hva mener folket? Steng eller la stå åpent?

7012813[/snapback]

 

Kunne ikke vært mere enig!

Lenke til kommentar
Dette er en av grunnen til at jeg ytterst sjelden går på kino. Andre grunner er at folk flirer og snakker i utide, folk som smatter og knitrer med alaskens snop. Og alle fjortisene som hyler i skumle filmer, og de som loler i komedier.

 

Nå får jeg vel pepper. :p

7014753[/snapback]

 

Jepp, tar man en tur på teater, selv barneteater, så er det så mye mer behagelig. Langt stillere og stemningen blir mye bedre. Skulle ønske det samme for kinoen, men hensynsløsheten til endel individer vet å ødelegge.

 

Er ikke uten grunn man er begynt å reklamere for å få ned støyen i kinosalen.

Lenke til kommentar

jeg er en av de som kommer for seint til filmen, noen ganger ivvertfall.

Du har jo betalt for filmen, så hvorfor skal ikke vi kunne se filmen?

Dessuten syntes jeg det er mere plagsomt med folk som flyg på dass midt i filmen, da må du reise deg opp to ganger, imotsetning til når de som er for sene kommer, da må du bare reise deg en gang...

og hvis dørene er låst, kommer du ikke inn igjen etter å ha vert på do...

Lenke til kommentar
jeg er en av de som kommer for seint til filmen, noen ganger ivvertfall.

Du har jo betalt for filmen, så hvorfor skal ikke vi kunne se filmen?

7014914[/snapback]

Fordi man ikke vet å komme presist og med det ødelegger deler av opplevelsen for andre.

 

Jeg har betalt for filmen, men det gjør det ikke riktig av meg å synge gjennom hele den, eksempelvis. At du har betalt for filmen forsvarer ikke at du skal komme dettende inn midt under forestillingen.

 

Å sitte på kinoen uten at en horde kommer dettende inn under den er en bedre opplevelse enn om horden får komme. :)

 

Edit: Og dørene låses ikke. Man slipper bare ikke inn folk etterpå, de som går ut på do får nå slippe inn, akkurat som på teater (hvor mange ganger må jeg forklare dette?)

Lenke til kommentar

Kinoen er mer uhøytidelig enn teater og dørene bør være "åpne." Det er allerede såpass mye jall med kino-opplevelsen at om et par-tre stykker kommer valsende under reklamen så bryr jeg meg fint lite. Har vært på kino en god del i Haugesund og noen ganger i Bergen og aldri brydd meg særlig om folk som er litt for sent.

 

Om 20 stk kommer 20 min for sent er det jo værre, men det er ikke noe jeg har erfaring med på langt nær.

Lenke til kommentar
Kinoen er mer uhøytidelig enn teater og dørene bør være "åpne." Det er allerede såpass mye jall med kino-opplevelsen at om et par-tre stykker kommer valsende under reklamen så bryr jeg meg fint lite. Har vært på kino en god del i Haugesund og noen ganger i Bergen og aldri brydd meg særlig om folk som er litt for sent.

 

Om 20 stk kommer 20 min for sent er det jo værre, men det er ikke noe jeg har erfaring med på langt nær.

7014942[/snapback]

 

Det er ikke snakk om "under reklamen" men når filmen er startet. Som spørsmålet sier. "..når filmen starter..." ;)

Lenke til kommentar

Tja. Folk som kommer for sent er da fremdeles ikke på topp av min irritasjonsliste, så jeg stemmer for åpne dører. Kino er veldig folkelig og da bør man ikke sperre folk ute.

 

Hvis man kun er ute etter den gode filmopplevelsen bør man holde seg til hjemmekino. Er man ute etter noe mer sosialt passer kino bra.

Lenke til kommentar

Jeg tror nå de fleste som går på kino gjør det for den gode filmopplevelsens skyld ;)

 

Sosialt er det nå uansett om de som ikke kan klokken og kommer for sent ikke får komme inn. Men det er mye sant i det du sier, er en grunn til at jeg sjeldent går på kino lenger og heller ser filmen hjemme. Kun for en skikkelig storfilm eller det at jeg tar ungene med på barnefilm ser jeg verdien i det.

 

Hadde nok gått oftere om oppførselen generelt sett var bedre til kinofolket.

Lenke til kommentar
Hva skal man gjøre hvis man må på do under filmen da?

 

Dride i bossbøtta?

7015592[/snapback]

Hva hvis du må ekstremt pisse når du ser LOTR 3, som varer i nesten 3 timer? Skal du pisse i setet?

7012947[/snapback]

 

Det er lov å gå på do da, akkurat som på teater ;)

7012978[/snapback]

Edit: Slått by Dotten in the nick of time. :ph34r:

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg syns at dørene skal stenges. Å få en gjeng med tullinger vandrende inn etter at filmen har startet er utrolig forstyrrende.

Selv går jeg nesten aldri på kino mer, siden jeg alltid blir irritert over noe. Bråk fra chipsposer, folk som aldri klarer å holde kjeft (et eksempel var når jeg så "Star Wars III - Revenge of the Sith" på kino, der 3 stykk faktisk klarte å snakke gjennom hele jævla filmen) og så er det tullingene som absolutt må skrive en tekstmelding midt i filmen. Er det virkelig så forbanna vanskelig å la være å bruke mobilen i 2 timer? Det er greit at de har betalt for å se denne filmen, men de kan vel tenke litt på de andre som faktisk sitter i salen sammen med dem.

Endret av xkharonx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...