Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

De websidene er nok sannsynligivs det man kaller for scam. Man blir bedt om å betale, men får ingen ting. Datingapper vil nok være mer relevant.

Alle disse sakene er jo forskjellige, og man skal nok ikke se bort fra at det finnes en og annen "villmann fra sogn og fjordane", men ut i fra de konkrete tilfellene som jeg kjenner til, så er det "mannen fra Norge" som på en eller annen måte har kommet ut som den svake og tapende part. 

Men historiene er nok ganske varierte og med et forholdvis omfattende innhold. Disse historiene handler jo ellers veldig skjeldent om et forhold mellom to enkeltpersoner. De dreier seg jo heller vanligvis om en enkelt norsk nordmann og en storfamilie i Asia, der alle skal ha sitt. Der kan det nok ligge en liten overraskelse. 

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
21 hours ago, arne22 said:

Det kommer vel an på hva "dette" er. Noen ganger så oppdages "det" i en innledende fase og andre ganger et stykke ut i ekteskapet. Her finnes det vel ganske mange varienter. Felles er vel det at tingene kanskje ble litt annerledes enn det man hadde tenkt seg. Så forekommer det vel også at Familieverkontoret og andre instanser kommer på banen, etter at den virkelige virkeligheten har meldt seg. Disse historiene kan nok også være ganske forskjellige.

Det jeg også har fått høre fra de jeg har kjent (hadde flere thaier som bekjente i mange år). Er at det ikke er uvanlig at det er mye sex og kroppslig nærhet frem til man har giftet seg. De som ikke ser noe før man kommer til dette stadiet har det nok verre med å oppdage den egentlige hensikten. Så har du de som etter en tid i Norge fort savner omgangskretsen de var vant med i Thailand og vinteren i Norge kan være hard for mange av dem. 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Man finner nok både saker hvor mennene blir lurt og der hvor damene blir utnyttet. Jeg tror fremdeles at det er et større problem hvordan noen av damene blir behandlet når de kommer hit, enn at menn blir lurt av disse damene. Og så tror jeg at det for majoriteten av tilfellene at det går bra både for kvinnene og mennene (jeg håper ihvertfall det). 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det blir helt feil å tro når man ikke har noe kjennskap til det selv eller statistikker. 

11 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Man kan basere tro på fakta, statistikker osv. 

At menn utnytter utenlandske kvinner, er en problemstilling som har vært kjent i årevis.

Sentre over hele landet opplever at norske menn bokstavelig talt leverer sine utenlandske koner på døra når de er «ferdig med dem».

Norske menns økende utnytting og, i dobbel forstand, utbytting av kvinner i fattige land må stanses. De henter kvinner gjennom ekteskap, dumper dem, henter nye, dumper, ja, teoretisk sett er det ingen begrensninger for hvor mange ganger en ny kvinne kan hentes til Norge.

Vi mener at ikke det er en «menneskerett» å benytte dagens regelverk til å inngå ekteskap med utenlandsk kvinne og sørge for å skille seg fra henne før det er gått tre år, slik at hun sendes tilbake til hjemlandet, for så å «dra på ferie» igjen for eksempel til Østen eller søke på internett etter «postordrebruder» og hente ny hustru. Denne muligheten til å misbruke et menneske gjennom økonomisk overlegenhet, som utnyttes av en del menn i Norge, må motarbeides.

Fra en rekk krisesentre rapporteres det om en dramatisk økning av kvinner importert gjennom ekteskap fra fattige land. 

I Sogn og Fjordane i 2001 var over halvparten av kvinnene på krisesenteret såkalte «postordrebruder». Et krisesenter rapporterte at de over en lengre periode hadde mottatt opptil fem «postordrebruder» som var mishandlet av samme mann.

Kvinner fra tidligere nevnte områder som søker seg til Norge gjennom ekteskap med norsk mann, vil ofte være villige til å strekke seg langt for å få opphold i Vesten grunnet de gylne økonomiske utsiktenehttps://www.rights.no/2019/10/dumper-kvinnene-pa-krisesenter/

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Igjen, som man nesten alltid ser så er dette et mindretall av Norske menn som foretar seg både dette, vold og annet verre. Det er ikke representativt for alle nordmenn som gifter seg med utenlandske kvinner.

Du kan finne like mange statistikker på utenlandske kvinner som skiller seg fra nordmannen etter 5 år, så fort de har fått innvilget statsborgerskap.

Samt, hvis man opplever at partneren man flytter sammen med forandrer seg totalt og blir et problem og hverken ønsker eller vil bidra til noe som helst. Hvorfor skal man ikke få lov til å kaste ut vedkommende? Ja man har et større ansvar i noen av disse tilfellene men da sørger jo også mange menn for å gi de returbillett så de kan komme seg hjem igjen.

Er det noe mange "utnyttende" thaier er kjent for så er det nettopp å lyve for å få det som de vil. Såpass lenge og godt har jeg kjent thaier i Norge og de skjuler det heller ikke.

Jeg har også som sagt jobbet for en del organisasjoner som kunder og er det noe jeg vet så er det at de lever av å få økonomisk støtte. Uten problemer får man ikke støtten og den siden av saken er ikke alltid helt stueren. Som Latica var inne på i en annen tråd "ofte presenteres ikke hele bildet".

Utelukker det at vi har bad apples av både norske kvinner og menn? Absolutt ikke.

Endret av Theo343
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Theo343 skrev (1 time siden):

Igjen, som man nesten alltid ser så er dette et mindretall av Norske menn som foretar seg både dette, vold og annet verre. Det er ikke representativt for alle nordmenn som gifter seg med utenlandske kvinner.

Jeg har heller aldri sagt noe annet enn at dette er et mindretall. Men det er likevel folk i tråden som tillegger meg meninger om at jeg mener at alle norske menn er sånn. Det blir et veldig feil diskusjonsgrunnlag å gå ut ifra. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
arne22 skrev (11 timer siden):

De dreier seg jo heller vanligvis om en enkelt norsk nordmann og en storfamilie i Asia, der alle skal ha sitt. Der kan det nok ligge en liten overraskelse. 

Enig i dette. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Jeg har heller aldri sagt noe annet enn at dette er et mindretall. Men det er likevel folk i tråden som tillegger meg meninger om at jeg mener at alle norske menn er sånn. Det blir et veldig feil diskusjonsgrunnlag å gå ut ifra. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Ah men da er vi enige om det momentet :) Da leste jeg innlegget feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok vanligere at det er den som henter noen hit som utnytter etc enn motsatt. Rett og slett fordi det er så åpenbart at den som "hentes hit" kan ha andre hensikter enn ren kjærlighet, slik at man vil være ekstra obs på det. Mens det vil være like vrient å skille en lokal "good guy" fra en lokal "bad guy" som det er å skille to nordmenn på samme måte.

Forøvrig er det jo nordmennene som oppsøker Thai-damene, ikke motsatt. Så, hvis denne utnyttelsen påstås å være et problem, er det jo bare å IKKE DRA DIT FOR Å HENTE SEG KONE.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, knopflerbruce said:

Det er nok vanligere at det er den som henter noen hit som utnytter etc enn motsatt. Rett og slett fordi det er så åpenbart at den som "hentes hit" kan ha andre hensikter enn ren kjærlighet, slik at man vil være ekstra obs på det. Mens det vil være like vrient å skille en lokal "good guy" fra en lokal "bad guy" som det er å skille to nordmenn på samme måte.

Forøvrig er det jo nordmennene som oppsøker Thai-damene, ikke motsatt. Så, hvis denne utnyttelsen påstås å være et problem, er det jo bare å IKKE DRA DIT FOR Å HENTE SEG KONE.

ikke uenig.  Det er ikke et stort problem selv om man snakker om at det finnes. De fleste har nok ikke dette problemet.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vet ikke hvor vanlig dette er, men når jeg ser det så skjønner jeg hvorfor thai-kvinner er populært.

Twitter-beskrivelsen til en populær, ung kvinne med 5500 følgere:
"Writer. Musician. Bisexual. Biracial. BPD + ADHD–haver. Feminist. YouTuber. Art + history lover. 29. (Channel 5's Me and My Mental Illness)
 
Hun presiserer også at hun ønsker å omtales som "she/her".

Jeg har ærlig talt ingen anelse om hvordan man skal forholde seg til en slik person engang... Foretrekker det gode gamle, men det blir stadig mer uvanlig i disse dager.
Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Vet ikke hvor vanlig dette er, men når jeg ser det så skjønner jeg hvorfor thai-kvinner er populært.

Twitter-beskrivelsen til en populær, ung kvinne med 5500 følgere:
"Writer. Musician. Bisexual. Biracial. BPD + ADHD–haver. Feminist. YouTuber. Art + history lover. 29. (Channel 5's Me and My Mental Illness)
 
Hun presiserer også at hun ønsker å omtales som "she/her".

Jeg har ærlig talt ingen anelse om hvordan man skal forholde seg til en slik person engang... Foretrekker det gode gamle, men det blir stadig mer uvanlig i disse dager.

Kunsten er å ha så mange merkelapper som mulig slik at en av dem alltid er under angrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (9 timer siden):

Vet ikke hvor vanlig dette er, men når jeg ser det så skjønner jeg hvorfor thai-kvinner er populært.

Twitter-beskrivelsen til en populær, ung kvinne med 5500 følgere:
"Writer. Musician. Bisexual. Biracial. BPD + ADHD–haver. Feminist. YouTuber. Art + history lover. 29. (Channel 5's Me and My Mental Illness)
 
Hun presiserer også at hun ønsker å omtales som "she/her".

Jeg har ærlig talt ingen anelse om hvordan man skal forholde seg til en slik person engang... Foretrekker det gode gamle, men det blir stadig mer uvanlig i disse dager.

Ja, hvis mannen har folkeskole og er ufør blir jo det fort et problem når noen faktisk har litt ambisjoner og KAN noe selv.

Man er virkelig talentløs som mann hvis det å være biseksuell er en dealbreaker, å være forfatter og musiker er et minus (kreative skills er jo en fantastisk ressurs), å være på youtube er et problem (det er ikke OnlyFans...) eller er feminist. Eller kanskje hun er for gammel for den jevne hårløse gubbe med ølmage når hun er 29?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (7 timer siden):

Ja, hvis mannen har folkeskole og er ufør blir jo det fort et problem når noen faktisk har litt ambisjoner og KAN noe selv.

Man er virkelig talentløs som mann hvis det å være biseksuell er en dealbreaker, å være forfatter og musiker er et minus (kreative skills er jo en fantastisk ressurs), å være på youtube er et problem (det er ikke OnlyFans...) eller er feminist. Eller kanskje hun er for gammel for den jevne hårløse gubbe med ølmage når hun er 29?

Jeg har verken folkeskole eller ufør (takk for den anklagen), men blir fortsatt sliten bare av å se på den teksten der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (56 minutter siden):

Jeg har verken folkeskole eller ufør (takk for den anklagen), men blir fortsatt sliten bare av å se på den teksten der. 

Hvis du har lav utholdenhet er det et minus for din del. Det eneste man kanskje bør være obs på i den oversikten er BPD (jeg aner ikke om det har noen praktiske konsekvenser i hverdagen, ADHD skal nok gå greit).

Men, av ren nysgjerrighet, er problemet at vedkommende er disse tingene eller at vedkommende er åpen om det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (12 minutter siden):

Hvis du har lav utholdenhet er det et minus for din del. Det eneste man kanskje bør være obs på i den oversikten er BPD (jeg aner ikke om det har noen praktiske konsekvenser i hverdagen, ADHD skal nok gå greit).

Men, av ren nysgjerrighet, er problemet at vedkommende er disse tingene eller at vedkommende er åpen om det?

Det var nok sikkert bare feminist som var problemet. Enkelte fikser ikke likeverdighet. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (19 minutter siden):

Hvis du har lav utholdenhet er det et minus for din del. Det eneste man kanskje bør være obs på i den oversikten er BPD (jeg aner ikke om det har noen praktiske konsekvenser i hverdagen, ADHD skal nok gå greit).

Men, av ren nysgjerrighet, er problemet at vedkommende er disse tingene eller at vedkommende er åpen om det?

Siden du ser ned på uføre: jeg møtte faktisk ei ufør dame her om dagen. Snill og søt, hyggelig. Hadde valgt hun alle dager i året over den teksten jeg siterte. 

Jeg begynner kanskje å nærme meg den alderen at jeg ikke bryr meg om sånt lenger (40-åra)

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar

Jeg har ikke planer eller ønsker om å reise til Thailand for å skaffe meg "thai-kvinne", og jeg synes det er trist at begrepet eksiterer. Thailand er et fantastisk land med en fantastisk kultur, og fantastiske mennesker. Og som en har trent Muay thai i mange år og som på et generelt grunnlag digger Thailand, synes jeg det er ufattelig trist at enkelte ser på landet som et land hvor man kan bare hente seg en kvinne. Thailand er et av de få landene som aldri ble kolonisert, og det er et land som har mer grunn til å være stolt enn pinglete og svake Norge. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (9 minutter siden):

Siden du ser ned på uføre: jeg møtte faktisk ei ufør dame her om dagen. Snill og søt, hyggelig. Hadde valgt hun alle dager i året over den teksten jeg siterte. 

Jeg begynner kanskje å nærme meg den alderen at jeg ikke bryr meg om sånt lenger (40-åra)

Å, du skal liksom "ta" meg på det når du selv ser ned på bifile, kunstnere, forfattere, folk med ADHD og/eller BPD, feminister m.m.? Fei for egen dør. Det du klager over er typisk mindreverdighetskomplekser, hvor det oser "enkel mann vil ha enkel kvinne, fordi noe annet er skummelt og får meg til å føle meg lite mandig".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, DukeNukem3d said:

jeg møtte faktisk ei ufør dame her om dagen. Snill og søt, hyggelig. Hadde valgt hun alle dager i året over den teksten jeg siterte. 

Jeg begynner kanskje å nærme meg den alderen at jeg ikke bryr meg om sånt lenger (40-åra)



Økonomi er mye viktigere for kvinner flest enn for menn dog.

En mann tar glatt en vakker uteligger før en stygg millionær. Det samme kan ikke sies om kvinner. I det minste ikke for langtidsforhold.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Brother Ursus skrev (2 minutter siden):



Økonomi er mye viktigere for kvinner flest enn for menn dog.

En mann tar glatt en vakker uteligger før en stygg millionær. Det samme kan ikke sies om kvinner. I det minste ikke for langtidsforhold.

 

Det stemmer nok at kvinner som gruppe setter mer pris på at partneren har penger. Men menn setter også pris på penger, forskjellen ligger helst i at de foretrekker å tjene dem sjøl, fremfor å ha en partner som tjener dem ;) 

Jeg må være så ærlig å si at heller ikke jeg kunne tenkt meg en ufør mann. Hvertfall ikke hvis han allerede var det da vi møttes. Blir han det under forholdet er saken en helt annen. Hovedårsaken til at jeg ikke kunne tenkt meg en ufør mann er selve statistikken. Det er ofte lavt / ingen utdannede menn som blir uføre, og en stor overvekt av unge menn (18 - 39) er det pga psykisk sykdom. Jeg er rett og slett ikke interessert i å deale med noe sånt...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...