Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

15 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Klart det også finnes slike tilfeller. Ikke Asia, men Russland, en jeg kjenner til. Med en gang hun hadde fått oppholdstillatelse så var det skilsmisse med en gang... (ikke at det var noe familievernkontor eller noe i dette bildet, men det viser at noen menn også kan bli lurt). 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvor har du det fra at det ikke finnes i Asia. Selvsagt finnes det også der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Hvor har du det fra at det ikke finnes i Asia. Selvsagt finnes det også der.

Ja sa ikke at det ikke finnes i Asia, men at i dette tilfellet så var det ikke en fra Asia men en fra Russland. Skrev kanskje setningen litt klønete slik at det ble utydelig hva jeg mente? 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Ja sa ikke at det ikke finnes i Asia, men at i dette tilfellet så var det ikke en fra Asia men en fra Russland. Skrev kanskje setningen litt klønete slik at det ble utydelig hva jeg mente? 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg kan også ha lest klønete. Misforståelse oppklart :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Klart det også finnes slike tilfeller. Ikke Asia, men Russland, en jeg kjenner til. Med en gang hun hadde fått oppholdstillatelse så var det skilsmisse med en gang... (ikke at det var noe familievernkontor eller noe i dette bildet, men det viser at noen menn også kan bli lurt). 

Her har vi en høyesteresstdommer som hvdet at det var noen som forsøkte å ta livet av han. Det er vel ikke helt godt å vite hva som er den objektive sannhet bak denne historien eller om hva som eventuelt var Familievernskontoret sin eventuelle rolle i forhold til saken.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gEy7ek/faar-kritikk-etter-forgiftningsanklage

Det spørs om det ikke er ett og annet fagmiljø i SydØst Asia som har noe bedre kompetanse i forhold til håndtering av ansatte hos Familieverkontorene og å sikre et godt økonomisk utbytte de ulike aktivitetene.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
arne22 skrev (6 minutter siden):

Her har vi en høyesteresstdommer som hvdet at det var noen som forsøkte å ta livet av han. Det er vel ikke helt godt å vite hva som er den objektive sannhet bak denne historien eller om hva som eventuelt var Familievernskontoret sin eventuelle rolle i forhold til saken.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gEy7ek/faar-kritikk-etter-forgiftningsanklage

Det spørs om det ikke er ett og annet fagmiljø i SydØst Asia som har noe bedre kompetanse i forhold til håndtering av ansatte hos Familieverkontorene og å sikre et godt økonomisk utbytte de ulike aktivitetene.

Man har vel kanskje ikke nok og riktig kompetanse hos familievernkontorene / barnevern o.l. Det ser man i andre saker også hvor fagfolk blir lurt trill rundt av folk med psykopatiske / narsissistiske trekk.

https://advokatoslo.no/artikler/psykopatens-taktikk-rettssalen-avledning-villedning-provokasjon-og-manipulasjon/

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
On 22.12.2023 at 6:14 PM, Guest 498ef...5e0 said:

Kjøper ikke helt at det er grunnen til at så mange skriver her inne, tvert imot vil jeg si at evt. fordommer blir bekreftet her. Jeg syns bare det er rart man ikke bruker tid på å pleie "kjærligheten" og i stedet bruker tid her inne. 

Anonymous poster hash: 498ef...5e0

Kan vel skrive her inne samtidig som man pleier kjærligheten. Men når tiden kommer at jeg reiser til Asia igjen, så blir det nok mindre skriving her inn. Vil nok komme tilbake med mine erfaringer etter som tiden går, håper jo på en lykkelig slutt med ekteskap og egen familie etterhvert. 😃

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Colin. said:

Kan vel skrive her inne samtidig som man pleier kjærligheten. Men når tiden kommer at jeg reiser til Asia igjen, så blir det nok mindre skriving her inn. Vil nok komme tilbake med mine erfaringer etter som tiden går, håper jo på en lykkelig slutt med ekteskap og egen familie etterhvert. 😃

Da bør man nok ta med i betraktning at Asia er ganske stort og forskjellig. Det som er likt og kanskje litt internasjonalt, det er at hvis man bruker internett til å knytte "de rette kontakter", da kan man vel være ganske sikker på at det blir feil. Reise ned og bruke litt tid til å se seg litt om, og å bruke hue til å tenke med, det er nok den rette tilnærmingen.

Det spørs om det ikke er vel så vanlig at det er Ola Dunk med de beste intensjoner, som blir lurt trill rundt, og kanskje spesielt dem, enn at det er de stakkars damene, som har egen sekretær og datingbyrå til å ta seg av kommunikasjonen, som lider den store overlast.

Alt er nok ikke akkurat slik som det gir seg ut for å være, men tar man seg tid til å finne ut av det, så kan det jo også gå bra.

 

 

Endret av arne22
Lenke til kommentar
21 minutes ago, arne22 said:

Da bør man nok ta med i betraktning at Asia er ganske stort og forskjellig. Det som er likt og kanskje litt internasjonalt, det er at hvis man bruker internett til å knytte "de rette kontakter", da kan man vel være ganske sikker på at det blir feil. Reise ned og bruke litt tid til å se seg litt om, og å bruke hue til å tenke med, det er nok den rette tilnærmingen.

Nåja, jeg har brukt internett til å komme i kontakt med folk fra Asia før, og det har gått helt flott som regel. Den eneste gangen jeg ble overrasket var når jeg traff ei som ikke kunne engelsk i det hele tatt, men bare hadde brukt translate. På nettet kan man også sile ut de som er ute etter andre ting enn det man ser etter, så det er jo et pluss.

25 minutes ago, arne22 said:

Det spørs om det ikke er vel så vanlig at det er Ola Dunk med de beste intensjoner, som blir lurt trill rundt, og kanskje spesielt dem, enn at det er de stakkars damene, som har egen sekretær og datingbyrå til å ta seg av kommunikasjonen, som lider den store overlast.

Tenker det var mer vanlig før og spesielt på nettdating-sider. Nå har de fleste egen mobil og bruker appene sine selv. Det er etter min erfaring ikke vanskelig å finne noen seriøse der, om man som du sier bare bruker hodet og evner å kommunisere på engelsk.

27 minutes ago, arne22 said:

Alt er nok ikke akkurat slik som det gir seg ut for å være, men tar man seg tid til å finne ut av det, så kan det jo også gå bra.

Det gjelder overalt. 🙂 Men er enig, er viktig å gjøre grunnarbeidet nøye slik at man ikke tuller det til for seg selv.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Colin. said:

Tenker det var mer vanlig før og spesielt på nettdating-sider. Nå har de fleste egen mobil og bruker appene sine selv.

Tror det er akkurat omvendt. At damene bruker profejonelle byråer til å ta seg av datingaktiviteten, slik at de kan ha et x-antall gifteklare under oppfølging fortløpende, det er vel noe forholdvis nytt. Så kan man reise rundt å besøke de forskjellige kandidatene og samtidig kanskje beklage seg litt til de forskjellige familievernkontorene rundt om i verden. 

Såkalt "kjærlighetssvindel" er jo ikke en avtakende bransje, men tvert i mot noe som blir mer og mer vanlig. 

https://www.sparebank1.no/nb/nord-norge/om-oss/nyheter/inger-johanne-ble-lurt-for-millioner-pa-nett--det-vil-hun-ikke-a.html

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, arne22 said:

Tror det er akkurat omvendt. At damene bruker profejonelle byråer til å ta seg av datingaktiviteten, slik at de kan ha et x-antall gifteklare under oppfølging fortløpende, det er vel noe forholdvis nytt. Så kan man reise rundt å besøke de forskjellige kandidatene og samtidig kanskje beklage seg litt til de forskjellige familievernkontorene rundt om i verden. 

Såkalt "kjærlighetssvindel" er jo ikke en avtakende bransje, men tvert i mot noe som blir mer og mer vanlig. 

https://www.sparebank1.no/nb/nord-norge/om-oss/nyheter/inger-johanne-ble-lurt-for-millioner-pa-nett--det-vil-hun-ikke-a.html

Du har halt rett og dette er ganske så utbredt. De innrømmer også uproblematisk ovenfor en nøytral part hvor mange beilere de underholder for øyeblikket og mottar penger fra. Dette er en livsstil for en stor andel av det jeg kaller "useriøse kvinner i asia". 

Så nylig en reportasje om en som undersøkte en boom som har vart en stund. Oversettere som sitter ved siden av jentene på internet kafeene og skriver det jenta sier på et annet språk. Noen ganger opererer de også autonomisk på jentas vegne. Så mange sitter å snakker med en gammel mann selv om de er på video/facetime med den det gjelder. Oversetterne nevnte også at det var helt vanlig at disse jentene hadde 4-5-6 forhold gående samtidig og tjente mye penger på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Colin. said:

Bare å være "gjerrig" så siler man fort bort de useriøse. ☺️

Det stemmer vel faktisk til dels. Det som skjer via Internet må man alltid og uansett ta med en klype salt å forvente å bli lurt.

Hvis man "snobber nedover" når man er der, og hele tiden viser at man verken har råd til det ene eller det andre, man har en billig enke mobil, en plastik klokke til 100 kroner, og man har på seg en billig T-skjorte, og man er en gjennomført "cheep charlie", da har man i utgangspunktet løst ganske mange problemer.

Da kan man slippe å gå inn i rollen som "dum utlending med alt for mange penger".

Det er nok ganske mange som gjør det motsatte og gjennomfører med en høy sigarføring, som får fluer og mygg til å strømme til.

 

Lenke til kommentar
19 hours ago, arne22 said:

Det stemmer vel faktisk til dels. Det som skjer via Internet må man alltid og uansett ta med en klype salt å forvente å bli lurt.

Å være bevisst og bruke sunn fornuft er viktig.

19 hours ago, arne22 said:

Hvis man "snobber nedover" når man er der, og hele tiden viser at man verken har råd til det ene eller det andre, man har en billig enke mobil, en plastik klokke til 100 kroner, og man har på seg en billig T-skjorte, og man er en gjennomført "cheep charlie", da har man i utgangspunktet løst ganske mange problemer.

Da kan man slippe å gå inn i rollen som "dum utlending med alt for mange penger".

Det er nok ganske mange som gjør det motsatte og gjennomfører med en høy sigarføring, som får fluer og mygg til å strømme til.

Riktig. Man vil jo møte noen som er interessert i noe viktigere enn materialistiske goder når alt kommer til alt dersom man ønsker et seriøst forhold.

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Theo343 said:

Men som Colin sier vil de fleste av oss oppdaget dette ganske enkelt og raskt.

Det kommer vel an på hva "dette" er. Noen ganger så oppdages "det" i en innledende fase og andre ganger et stykke ut i ekteskapet. Her finnes det vel ganske mange varienter. Felles er vel det at tingene kanskje ble litt annerledes enn det man hadde tenkt seg. Så forekommer det vel også at Familieverkontoret og andre instanser kommer på banen, etter at den virkelige virkeligheten har meldt seg. Disse historiene kan nok også være ganske forskjellige.

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
arne22 skrev (3 timer siden):

Det kommer vel an på hva "dette" er. Noen ganger så oppdages "det" i en innledende fase og andre ganger et stykke ut i ekteskapet. Her finnes det vel ganske mange varienter. Felles er vel det at tingene kanskje ble litt annerledes enn det man hadde tenkt seg. Så forekommer det vel også at Familieverkontoret og andre instanser kommer på banen, etter at den virkelige virkeligheten har meldt seg. Disse historiene kan nok også være ganske forskjellige.

Man finner nok både saker hvor mennene blir lurt og der hvor damene blir utnyttet. Jeg tror fremdeles at det er et større problem hvordan noen av damene blir behandlet når de kommer hit, enn at menn blir lurt av disse damene. Og så tror jeg at det for majoriteten av tilfellene at det går bra både for kvinnene og mennene (jeg håper ihvertfall det). 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
2 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Jeg tror fremdeles at det er et større problem hvordan noen av damene blir behandlet når de kommer hit, enn at menn blir lurt av disse damene.

Troen er nå en ting. De praktiske eksemplene er vel noe annet. Her er en video som beskriver litt om hva som kan skje etterpå, når man ikke har blitt lurt i de innledende delene av historien.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
arne22 skrev (41 minutter siden):

Troen er nå en ting. De praktiske eksemplene er vel noe annet. Her er en video som beskriver litt om hva som kan skje etterpå, når man ikke har blitt lurt i de innledende delene av historien.

 

Man kan basere tro på fakta, statistikker osv. 

At menn utnytter utenlandske kvinner, er en problemstilling som har vært kjent i årevis.

Sentre over hele landet opplever at norske menn bokstavelig talt leverer sine utenlandske koner på døra når de er «ferdig med dem».

Norske menns økende utnytting og, i dobbel forstand, utbytting av kvinner i fattige land må stanses. De henter kvinner gjennom ekteskap, dumper dem, henter nye, dumper, ja, teoretisk sett er det ingen begrensninger for hvor mange ganger en ny kvinne kan hentes til Norge.

Vi mener at ikke det er en «menneskerett» å benytte dagens regelverk til å inngå ekteskap med utenlandsk kvinne og sørge for å skille seg fra henne før det er gått tre år, slik at hun sendes tilbake til hjemlandet, for så å «dra på ferie» igjen for eksempel til Østen eller søke på internett etter «postordrebruder» og hente ny hustru. Denne muligheten til å misbruke et menneske gjennom økonomisk overlegenhet, som utnyttes av en del menn i Norge, må motarbeides.

Fra en rekk krisesentre rapporteres det om en dramatisk økning av kvinner importert gjennom ekteskap fra fattige land. 

I Sogn og Fjordane i 2001 var over halvparten av kvinnene på krisesenteret såkalte «postordrebruder». Et krisesenter rapporterte at de over en lengre periode hadde mottatt opptil fem «postordrebruder» som var mishandlet av samme mann.

Kvinner fra tidligere nevnte områder som søker seg til Norge gjennom ekteskap med norsk mann, vil ofte være villige til å strekke seg langt for å få opphold i Vesten grunnet de gylne økonomiske utsiktenehttps://www.rights.no/2019/10/dumper-kvinnene-pa-krisesenter/

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Nå har vel "Guest 219e3...fe5" aldri vært i Thailand og gjort seg noe særlig kjent med forholdene, eller hvordan stiller det seg i så måte? 

Hvordan går man for eksempel fram for å finne seg en "postorderebrud"?

Er dette noe som finnes i virkeligheten, eller er det bare noe man finner på?

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
arne22 skrev (45 minutter siden):

Nå har vel "Guest 219e3...fe5" aldri vært i Thailand og gjort seg noe særlig kjent med forholdene, eller hvordan stiller det seg i så måte? 

Hvordan går man for eksempel fram for å finne seg en "postorderebrud"?

Er dette noe som finnes i virkeligheten, eller er det bare noe man finner på?

Det er sant det at jeg ikke har vært i Thailand. Men oppførselen til noen norske menn og voldstatistikker osv burde ikke være så vanskelig å finne ut av. Men jeg ser at du glatt overser de artikler man kan finne på nett om temaet. 

Her er noen eksempler på hvordan finne seg en postordrebrud. 

https://www.gorgeousbrides.net/no/

https://getbride.org/no/blog/hva-er-en-postordrebrud/

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...