Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Neffi skrev (4 timer siden):

Nei, grunnprinsippet i likestilling er at menn skal slutte å eie kvinner som privat eiendom (slave).

Grunnprinsippet i likestilling er vel strengt tatt at vi skal være like. Det ligger jo litt i navnet. Om du mener at det eneste som skal til er at menn slutter å eie kvinner så virker det noe snevert.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (Akkurat nå):

Grunnprinsippet i likestilling er vel strengt tatt at vi skal være like. Det ligger jo litt i navnet. Om du mener at det eneste som skal til er at menn slutter å eie kvinner så virker det noe snevert.

For meg virker det som et bredspekteret ultimatum, gjennom flere nivå og dimensjoner. Om du ser på det som snevert, har du vel ikke tenkt over hva det innebærer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (53 minutter siden):

For meg virker det som et bredspekteret ultimatum, gjennom flere nivå og dimensjoner. Om du ser på det som snevert, har du vel ikke tenkt over hva det innebærer.

Ultimatum? Hva er ultimatumet i dét?

Og uansett hvor breedspektret det blir så er det fortsatt bare én ting, og går kun en vei. Så står du fritt til å syntes noe som går bare én vei ikke er snevert selvfølgelig. Det får vi bare være uenige om da.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gavekort skrev (5 timer siden):

Men så er det menn som ikke kan røres med ild-tang her i Norge, men som i det minste kan tilby kvinner fra sør-øst asia en utvei fra fattigdom. Jeg mistenker at disse mennene er de samme som gnåler om "bortskjemte norske kvinner" og som ønsker seg "tradisjonelt ekteskap". Eneste måten de kan spørre om så mye og tilby så lite selv er om makt er i ubalanse.

Tenker at mistanken din er på sin plass. Og det er disse menn man tenker på når man reagerer på forhold mellom kvinner fra sørøstasia  og norske menn. Dessverre så har disse menn en slik oppførsel som gjør at man gjerne blir skeptisk til slike forhold, og det er noen ganger vanskelig å vite hvem som lever i gode forhold og hvem som blir utnyttet pga maktbalansen er så skjev. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Grunnprinsippet i likestilling er vel strengt tatt at vi skal være like. Det ligger jo litt i navnet. Om du mener at det eneste som skal til er at menn slutter å eie kvinner så virker det noe snevert.

Feil. Det handler om at kjønn ikke skal påvirke ting som muligheter i samfunnet, og at vi skal bli behandlet som mennesker og ikke "kjønn" (utover når vi date). Mennesker ER ulike, men en person er først og fremst et menneske og ikke en kvinne eller mann (eller noe annet).

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (På 28.1.2024 den 8:40 PM):

Feil. Det handler om at kjønn ikke skal påvirke ting som muligheter i samfunnet, og at vi skal bli behandlet som mennesker og ikke "kjønn" (utover når vi date). Mennesker ER ulike, men en person er først og fremst et menneske og ikke en kvinne eller mann (eller noe annet).

Dette :) 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
On 1/28/2024 at 8:40 PM, knopflerbruce said:

Feil. Det handler om at kjønn ikke skal påvirke ting som muligheter i samfunnet, og at vi skal bli behandlet som mennesker og ikke "kjønn" (utover når vi date). Mennesker ER ulike, men en person er først og fremst et menneske og ikke en kvinne eller mann (eller noe annet).

Helt enig, men sist gang jeg forvillet meg inn på et dametoalett i kaoset på gardermoen var det ikke mye hyggelig. Og rett etter meg ble Fru Karl også kastet ut.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
On 30.1.2024 at 11:44 PM, Theo343 said:

Helt enig, men sist gang jeg forvillet meg inn på et dametoalett i kaoset på gardermoen var det ikke mye hyggelig. Og rett etter meg ble Fru Karl også kastet ut.

Jeg var faktisk ute for akkurat det samme. Da jeg oppdaget at jeg hadde gått feil, så kastet jeg meg selv ut med lynets hastighet. 

Kan det være at man er litt gammeldags, og at man har fått feil opplæring?

Lenke til kommentar
  • Uderzo endret tittelen til Hvorfor er thai-kvinner så populære?
Gjest 219e3...fe5
Yakamaru skrev (11 timer siden):

Er ikke rart passport bros har skutt i været det siste tiåret med slike kvinner rundt omkring i vesten. Inntil de skjønner at det er de som må forandre seg for at de faktisk skal finne mannen de vil ha så får de fortsette å være single. 

Og likevel så er det menn, og ikke kvinner, som i hovedsak klager på ensomhet og at ingen kvinner vil ha dem. Kanskje det er konservative menn som trenger å endre seg? Inntil de skjønner at kvinner ikke vil ha en slik kontrollerende mann, så får bare disse menn forbli single ;)

Ellers så er vel ikke USA et veldig sammenlignbart land med Norge på mange områder. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Hvis en kvinne snakker om "a man who can provide" tenker jeg bare RED FLAG RED FLAG RED FLAG. Å si at man forventer og ønsker det, er så turnoff som det går an. Som mann er man da for pokker ikke noens inntektskilde eller lommebok.

Vi har forøvrig ingen grunn til å påstå at "bra menn" er konservative. Heller motsatt, gitt at det er disse som tviholder på begrensningene som følger tradisjonelle kjønnsroller. Ikke er man noe mer maskulin den veien, heller. Kun hvis man benytter sin personlige preferanse for maskulinitet, der hvor andre kan påstå at det er motsatt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (12 minutter siden):

Og likevel så er det menn, og ikke kvinner, som i hovedsak klager på ensomhet og at ingen kvinner vil ha dem. Kanskje det er konservative menn som trenger å endre seg? Inntil de skjønner at kvinner ikke vil ha en slik kontrollerende mann, så får bare disse menn forbli single ;)

Det er da vel ikke rart at de som klager gjør noe med det..? Jeg ser ikke logikken din der.

Gjest 219e3...fe5 skrev (12 minutter siden):

Ellers så er vel ikke USA et veldig sammenlignbart land med Norge på mange områder. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Du har dem over hele den vestlige verden. Det er intet amerikansk fenomen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (20 minutter siden):

likevel så er det menn, og ikke kvinner, som i hovedsak klager på ensomhet og at ingen kvinner vil ha dem.

Kvinnene klager de og, men ikke åpent på ett forum. Samboer har en del godt voksne og evig single venninner, det klages mer enn nok. Diskuterer også mye kunstig befruktning, noe som vil være veldig skadelig for samfunnet. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (2 minutter siden):

Kvinnene klager de og, men ikke åpent på ett forum. Samboer har en del godt voksne og evig single venninner, det klages mer enn nok. Diskuterer også mye kunstig befruktning, noe som vil være veldig skadelig for samfunnet. 

Det er bare å stikke innom KG så ser man at kvinner klager for all verdens trivielle ting. Forskjellen er vel heller at menn klager når de ikke har en partner mens kvinner klager når de har en partner.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, fokkeslasken said:

Det er bare å stikke innom KG så ser man at kvinner klager for all verdens trivielle ting. Forskjellen er vel heller at menn klager når de ikke har en partner mens kvinner klager når de har en partner.

TikTok, Instagram, etc, har truckloads med kvinner som klager over alt mulig. Det er ikke vanskelig å finne. Ofte finner de i "trending" også.

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (13 timer siden):

Flere kvinner er blitt liberale de siste 15 årene, og disse kvinnene lurer på hvor alle de "gode mennene" er blitt av henn. Vel, de er der fortsatt men de har en tendens til å lene konservativ

Er dette nå egentlig gode menn? De har jo en tendens til å være rasistiske og sexistiske, og generelt ha negative holdninger mot andre (i det minste de som er annerledes). De ønsker å holde igjen fremskritt, og har tradisjonelt vært motstandere av rettigheter for minoriteter. De ønsker gjerne også å detaljstyre folks privatliv, særlig de mest intime delene av for eksempel samliv, og er ofte tilhengere av straff dersom man ikke innretter privatlivet etter deres regler.

Så... ja, jeg vet ikke jeg. Gode?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Sjørøver skrev (6 timer siden):

Diskuterer også mye kunstig befruktning, noe som vil være veldig skadelig for samfunnet. 

På hvilken måte vil kunstig befruktning være skadelig for samfunnet? 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Det er like mange menn som klager på KG som det er kvinner (trass i navnet på forumet), mens her inne er det overvekt menn. Det er nok overvekt menn totalt sett også, siden vi tross alt snakker om "barnløse menn" i tide og utide. Det er helt åpenbart ut fra vinklingen i samfunnsdebatten at det er mennene som blir valgt bort man ser på som et problem, og ikke kvinnene.

Menn som klager innad i kameratflokken er ikke noe mindre utbredt enn kvinner som klager i venninnegjengen. I praksis er det bare at venner snakker om ting som opptar dem.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (6 timer siden):

Forskjellen er vel heller at menn klager når de ikke har en partner mens kvinner klager når de har en partner.

Kan være noe sannhet i det 😅 - det forteller bare at menn er mer avhengige av å ha en partner enn det kvinner er. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Markiii skrev (4 timer siden):

Er dette nå egentlig gode menn? De har jo en tendens til å være rasistiske og sexistiske, og generelt ha negative holdninger mot andre (i det minste de som er annerledes). De ønsker å holde igjen fremskritt, og har tradisjonelt vært motstandere av rettigheter for minoriteter. De ønsker gjerne også å detaljstyre folks privatliv, særlig de mest intime delene av for eksempel samliv, og er ofte tilhengere av straff dersom man ikke innretter privatlivet etter deres regler.

Så... ja, jeg vet ikke jeg. Gode?

Godt innlegg. :) 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...