Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nevnt det, men de mente det var medisinen han fikk. Men nå har han sluttet med den, og har fremdeles veldig illeluktende og myk avføring. Men det jeg mente var om en kan se tegn på innvollsorm på andre måter. Men kan jo være andre grunner; kanskje han ikke tåler maten han får, men det gir i grunnen ikke mening, da han får mat som er spesiallaget til eldre katter.

 

Kunne jo prøvd å skifte midlertidig til en annen jeg har liggende, men plutselig fôrskifte i seg selv kan jo gi mageproblemer. Får snakke med dem, men har ikke råd til flere veterinærbesøk nå. Betalte flere tusen i undersøkelser i forrige måned, og nå er jeg raka fant.

Lenke til kommentar

Katter skal ikke ha kur hvis det ikke er mistanke om smitte. I senere tid har man funnet ut at ormen kan bli imun. Jeg gir annet hvert år fordi jeg har så mange katter og hunder.

 

Er pus dårlig i magen, kjøp noe som heter zoolac og dyrlegen eller apoteket (reseptfritt) . Helt ufarlig. Blir fin igjen med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den forskningen har tydeligvis gått meg hus forbi :)

 

Jeg fikk rimelig klart svar da jeg spurte veterinæren for noen år siden:

"Utekatter? fanger fugl og mus? spiser de opp? - Hvert år!"

 

Det er klart - veterinærer har også sitt eget syn på ting på samme måte som med alt annet her i verden som har med forskning å gjøre :)

Jeg er ikke egnet til å uttale meg om det ene eller andre er "riktig", jeg bare velger å gi dem hvert år fremfor å ta sjansen motsatt.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Det stemmer Mushi, nå må du faktisk få resept i norge for å få ormkur nettopp på grunn av dette. Dette på grunn av at folk gir kattene sine ormkur altfor ofte ''bare for sikkerhetsskyld'' når det ikke er slik det faktisk skal administreres.

Det kan så være, men jeg ble anbefalt å gi ham, siden han har gått ute uten noen form for kur i mange år, og trengte ikke resept engang. Gikk ned, sa jeg skulle ha ormekur, og fikk en tablett just like that.
Lenke til kommentar

 

Det stemmer Mushi, nå må du faktisk få resept i norge for å få ormkur nettopp på grunn av dette. Dette på grunn av at folk gir kattene sine ormkur altfor ofte ''bare for sikkerhetsskyld'' når det ikke er slik det faktisk skal administreres.

Det kan så være, men jeg ble anbefalt å gi ham, siden han har gått ute uten noen form for kur i mange år, og trengte ikke resept engang. Gikk ned, sa jeg skulle ha ormekur, og fikk en tablett just like that.

Trenger ikke resept når de har inne. Det er bare hvis du må hente ut på apotek :)

Lenke til kommentar

Forferdelig, men jeg tror ikke vi klarer å holde katten til minstesøss inne mye lenger. Hun har hatt "husarrest" siden tirsdag, etter at vi fant ut at hun var bitt i ræven av et større dyr (sannsynligvis rev), og har siden gått rundt med en totalt moteriktig lampeskjerm rundt halsen, og mjauet sine bitre mjau over hvor urettferdig livet er (hun må bruke nevnte skjerm og kan ikke slikke seg nedentil; hun må være inne og får ikke jaktet på fugler eller prøvd å ta tilbake territoriet sitt; hun må gå i en kasse; hun får ikke rast fra seg; hun får ikke funnet seg et kaldt sted å være (nei, det eksisterer ikke et kaldt sted i huset, bortsett fra soverommet mitt - og siden jeg er allergisk, skal hun IKKE inn her)).

 

Nå sitter hun natten lang foran en av husets dører og mjauer om å få slippe ut, men dyrlegen sa på onsdag at hun ikke skulle få ut på 7 - 10 dager, grunnet infeksjonsfaren, og det faktum at det da er enda enklere for henne å rive opp stingene (mind you, dette klarte hun fint på egenhand ved å hoppe opp i senga til søss og slepe seg rundt etter ræven, slik at søss plutselig hadde en veldig blodig (og litt bæsjete) seng).

 

Det er sårt å høre på mjauingen, vanskelig å sovne, og hun er lettere folkesky og ikke særlig glad i å bli kost med uten at det er hundre prosent på hennes egne premisser, så om man prøver seg, ender det veldig ofte med at man får noen klør og tenner i handen (eller foten).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...