Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har to klatrestativ som jeg har satt sammen, ett gigantisk fra sverige og ett mindre som var svinedyrt i norge (hint hint, stikk til sverige) så de har sin egen ''krok'' i stua hvor de kan sitte uforstyrret og gjøre som de vil. Jeg har også masse leker strødd rundt omkring så de har noe å ''jakte på''. Guttepus og ene jentepus prøver alltid å stikke ut, så det må du også forberede deg på, men jeg har også en skeptisk pus som ikke liker å gå ut, så det ser du jo ann :)

Hvis man bor i nærheten av Jevnaker så har Martinsen på Eggemoen ofte middelstore klatrestativer til en veldig rimelig penge. God kvalitet er det og. Koster 1/3 av normalpris på dyrebutikk.

Lenke til kommentar

Katten bæsjet i buret sitt i dag på vei fra dyrlegen, for så å legge seg på den, så da var det rett inn i dusjen når jeg kom inn. Måtte ta på meg regnponcho og støvler, så det var jo litt av en oppgave. Stakkars pusen, var helt fra seg der inne. Men må man, så må man. Uff.

Lenke til kommentar

Regnponcho og støvler?! Vet at katter avskyr vann (fleste av dem hvertfall), men det der var litt overkill. :p Men kjedelig at de driter under transport. Pusen vår har også gjort det nesten hver gang vi har kjørt henne mellom hjemmene. Heldigvis aldri fått det på seg og vi bruker store "bleier" i buret, så det blir litt enklere å rengjøre. Men skulle gjerne hatt en neseklype enkelte ganger.

 

Håper hun har det bra for tiden. Vært innom huset par ganger denne uka og ikke sett furten av henne. Er bror som har ansvaret for mat og vann for tiden, så tenker han hadde gitt beskjed om de var like fullt hele tiden.

Lenke til kommentar

Regnponcho og støvler?! Vet at katter avskyr vann (fleste av dem hvertfall), men det der var litt overkill. :p

Em, nei. Ikke når en har et lite dusjkabinett og en katt som IKKE liker å bli håndtert, eller vann. Ikke søren om jeg skulle gå inn der naken. Han har brukt ryggen min som tre en gang før, og det var IKKE deilig.

Lenke til kommentar

 

Regnponcho og støvler?! Vet at katter avskyr vann (fleste av dem hvertfall), men det der var litt overkill. :p

Em, nei. Ikke når en har et lite dusjkabinett og en katt som IKKE liker å bli håndtert, eller vann. Ikke søren om jeg skulle gå inn der naken. Han har brukt ryggen min som tre en gang før, og det var IKKE deilig.

 

Det kan jeg tenke meg. Innlegget var satt på spissen og ment som (dårlig) sarkasme. Særlig hender og armer bør beskyttes så godt det lar seg gjøre. Eller være 2, en som kan holde fast og en vaske. Var slik vi vasket første katten vår mange, mange år tilbake. Jeg brukte til og med tjukke arbeidshansker til å holde ham fast.

 

Apropos biting, så er katta vår nå helt uforutsigbar. Hun kan komme og legge seg på armen og vil bli kost på, men ved feil berøring så blir hun et monster og biter hardt. Det erfarte jeg forrige uke da jeg var hos henne. Lå der og purret og koste henne og ville bytte hånd. Plutselig biter hun relativt hardt på hånda og legger igjen to store sår. Fortsatt ikke helt grodd.

Lenke til kommentar

Det vare bare flaks at han ikke traff en større blodåre i armen da det var innsiden av underarmen som fikk gjennomgå. Var blod fra golv til tak før jeg fikk kontroll på katten.

 

Jeg dusjer jo vanligvis ikke katter, men denne hadde liggi under en traktor og var gjennomvåt av diesel og følgelig en vandrende brannbombe. Ikke spesielt sunt å la de sleike det reint selv heller.

 

Folk tror at siden katter er så små så er de ikke farlige, det kan være en stor bommert. Det er ufattelig med krefter i dem og med et utall kniver på hvert bein så blir det ekstra spennende.

Lenke til kommentar

Hvis kattene mine MÅ dusjes så pleier jeg å ta tak i nakken og holde dem nede med en hånd og ha dusjhodet i andre hånd, løfter ikke opp men bare for at katten ikke skal snu seg rundt og klore øynene ut på meg. Jeg slipper som regel unna uten kloring eller biting :) Men maaaaasse klaging!

Å holde katter til nakken er vell ulovlig i disse dager?

Lenke til kommentar

 

Hvis kattene mine MÅ dusjes så pleier jeg å ta tak i nakken og holde dem nede med en hånd og ha dusjhodet i andre hånd, løfter ikke opp men bare for at katten ikke skal snu seg rundt og klore øynene ut på meg. Jeg slipper som regel unna uten kloring eller biting :) Men maaaaasse klaging!

Å holde katter til nakken er vell ulovlig i disse dager?

Det er ulovlig å bære katter etter skinnet. Å holde dem i nakken er helt uskadelig og lovlig så vidt jeg husker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Hvis kattene mine MÅ dusjes så pleier jeg å ta tak i nakken og holde dem nede med en hånd og ha dusjhodet i andre hånd, løfter ikke opp men bare for at katten ikke skal snu seg rundt og klore øynene ut på meg. Jeg slipper som regel unna uten kloring eller biting :) Men maaaaasse klaging!

Å holde katter til nakken er vell ulovlig i disse dager?

Det er ulovlig å bære katter etter skinnet. Å holde dem i nakken er helt uskadelig og lovlig så vidt jeg husker.

Sikkert helt rett, husker bare at det ble en endring der i fjor?

Lenke til kommentar

Jeg har blitt klort over 1cm dype spor i armen og bitt tvers gjennom hånda av en katt som ikke ville dusje, så alt beskyttelsesutstyr er lov. Fullt hockeyutstyr er minimum.

Helt sant. Katter er freakishly sterke, og med skarpe klør og tenner i tillegg, bør en ta alle forholdsregler.

 

Apropos biting, så er katta vår nå helt uforutsigbar. Hun kan komme og legge seg på armen og vil bli kost på, men ved feil berøring så blir hun et monster og biter hardt. Det erfarte jeg forrige uke da jeg var hos henne. Lå der og purret og koste henne og ville bytte hånd. Plutselig biter hun relativt hardt på hånda og legger igjen to store sår. Fortsatt ikke helt grodd.

Det kan skje. Det er noe som heter Petting-induced aggression. Ene katten min hadde det, men jeg vente henne av med det. Den nye har det også, men ikke i så stor grad som du beskriver. Hvis du følger linken ovenfor, kan du lese litt om hvordan du kan unngå det.

 

 

 

Hvis kattene mine MÅ dusjes så pleier jeg å ta tak i nakken og holde dem nede med en hånd og ha dusjhodet i andre hånd, løfter ikke opp men bare for at katten ikke skal snu seg rundt og klore øynene ut på meg. Jeg slipper som regel unna uten kloring eller biting :) Men maaaaasse klaging!

Å holde katter til nakken er vell ulovlig i disse dager?
Det er ulovlig å bære katter etter skinnet. Å holde dem i nakken er helt uskadelig og lovlig så vidt jeg husker.
Å holde katten nede etter nakkeskinnet kan umulig være galt. Det gjør ikke vondt, selv om det er ubehagelig for katten. Noe må man jo kunne gjøre for å disiplinere dem. når mine gjør noe galt, er det slik jeg korrigerer dem.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis kattene mine MÅ dusjes så pleier jeg å ta tak i nakken og holde dem nede med en hånd og ha dusjhodet i andre hånd, løfter ikke opp men bare for at katten ikke skal snu seg rundt og klore øynene ut på meg. Jeg slipper som regel unna uten kloring eller biting :) Men maaaaasse klaging!

Å holde katter til nakken er vell ulovlig i disse dager?
Det er ulovlig å bære katter etter skinnet. Å holde dem i nakken er helt uskadelig og lovlig så vidt jeg husker.
Å holde katten nede etter nakkeskinnet kan umulig være galt. Det gjør ikke vondt, selv om det er ubehagelig for katten. Noe må man jo kunne gjøre for å disiplinere dem. når mine gjør noe galt, er det slik jeg korrigerer dem.

 

 

Kom nye regler i fjor, ser at det står løfte etter nakkeskinn og ikke noe om å holde fast. personlig tar jeg ingen av mine katter i nakken. Løfter de heller opp og gir dem en verbal omgang, de merker det på tonefallet :) 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hvis kattene mine MÅ dusjes så pleier jeg å ta tak i nakken og holde dem nede med en hånd og ha dusjhodet i andre hånd, løfter ikke opp men bare for at katten ikke skal snu seg rundt og klore øynene ut på meg. Jeg slipper som regel unna uten kloring eller biting :) Men maaaaasse klaging!

Å holde katter til nakken er vell ulovlig i disse dager?
Det er ulovlig å bære katter etter skinnet. Å holde dem i nakken er helt uskadelig og lovlig så vidt jeg husker.
Å holde katten nede etter nakkeskinnet kan umulig være galt. Det gjør ikke vondt, selv om det er ubehagelig for katten. Noe må man jo kunne gjøre for å disiplinere dem. når mine gjør noe galt, er det slik jeg korrigerer dem.

Kom nye regler i fjor, ser at det står løfte etter nakkeskinn og ikke noe om å holde fast. personlig tar jeg ingen av mine katter i nakken. Løfter de heller opp og gir dem en verbal omgang, de merker det på tonefallet :)

Buffy skrev uansett ikke noe om nakkeskinnet.

Lenke til kommentar

 

Buffy skrev uansett ikke noe om nakkeskinnet.

 

 

Det er iallefall veldig lett å tolke det slik. "tar tak i nakken", om ikke så høres det ut som ett kvelertak som IMO er verre. Men som sagt står det kun løfting i reglene så det er nok helt innenfor, men det er ikke slik jeg behandler mine dyr på samme måte som jeg ikke tar mennesker i nakken :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...