Gå til innhold

PlayStation mimretråd - for oss som har/hadde PSX


Nevnarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde over 300 PSX spill totalt så blir litt for mange å ramse opp alle.

 

:ohmy: 300? Snakker vi orginale spill da eller litt brente cd'er også ;)

6794805[/snapback]

 

Orginale. Jeg brukte så si alt av konfirmasjonspenger på PSX spill. Så byttet jeg spill flittig på Spiderman også.

6796498[/snapback]

 

Jeg må si jeg er imponert :)

Har du mange av de enda, eller?

 

Forresten noen andre her som hadde tull med sin PSX maskin og endte opp med å måtte sette den sidelengs eller opp ned for å funke? Min funka elendig etterhvert, greide ikke laste inn spilla osv, så snudde jeg den sidelengs og den funka perfekt (ja faktisk enda)! :w00t:

Lenke til kommentar

lol... jeg kom til å huske hvordan søskenbarnet mitt drev på før... Han spilte på psx'en sin hver dag i over ett år UTEN minnekort. Når han skulle legge seg så lot han bare playstationen stå på hele nattet :)

 

tror nok jeg trygt kan si at psx'en hans har stått på samlet i over to år...

Det "verste" er at den ikke har tatt noen skade av det og går fremdeles som ett skudd i rayman, crash, gt1 osv... prøv og gjør det med en 360 du ;)

Lenke til kommentar

PSX-en var rimelig robust ja. Min har blitt mishandlet en del i løpet av den tiden jeg virkelig spilte på den. Det er et under at dekslet ikke har blitt knust etter alle slagene den har fått. Det samme gjelder kontrollen, jeg har prøvd å vri den i stykker, klemme den i stykker og slått den i stykker når jeg virkelig har palgdes i spill. Men kontrollen viker like bra nå som den gjorde da jeg fikk maskinen. Det eneste som tok knekken på min PSX var at jeg rota bort en kabel til hovedkortet (den som kobler kontrollene til hovedkortet).

 

Tror nesten jeg blir nødt til å finne en donor PSX.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Bare synd Sony kontrollerne aldri har vert særlig ergonomiske av seg ;)

 

Etter at eg fikk min Slim,må eg si at kontrollernen egner seg veldg bra til FPS spilling,men er fortsatt ikkje heilt fan av måten stikkene sitter på,liker det bedre slik det er på xbox kontrollern,men det funker godt nok likevel.

Lenke til kommentar

Sparks: Jeg kjenner også noen som gjorde det med PSX. Han syntest absolutt ikke at han trengte noe minnekort :D

 

Men så fikk han seg PS2, og etter å ha gjort det samme med den holdt den såvidt ut litt over en uke. Da var det rett over til minnekort ;)

 

Nei, vi må nok ofre litt for bedre Hardware virker det som

 

 

Mala: Jeg lånte en PS2 i sommerferien, og jeg fikk sjokk av hvor fantastisk vanskelig det var å sikte i både BLACK og Killzone til PS2 :ermm: Da var det stas å komme tilbake til 360 kontrolleren. Bra at SONY forbedrer stikkene til PS3 sin kontroll.

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar

Eg fikk ein PS2 Slim av dama for noen uker siden,og dte var ein drøm å spille Killzone sånn sett. At spillet har sikte problemer er påpekt i anmeldelser,men selve kontrollsystemet er bra lagt opp.

 

Men å spille GT på PS2 var ein ødelagt opplevelse i forhold til bilspill på 360. Måtte rekonfigurere heile kontrollskjemaet i GT før eg var nøgd,dvs gasse/bremse med L2/R2. Litt sånn så på PGR3. Men disse er jo ikkje analoge da,men det funker da :roll:

 

Men ja, har faktisk leiket litt med tanken på å kjøpe FF7 bare for å prøve å virkelig sette meg inn i kampsystemet der altså. eg vil like det,men eg har mine tvil. :p

Lenke til kommentar
Men å spille GT på PS2 var ein ødelagt opplevelse i forhold til bilspill på 360. Måtte rekonfigurere heile kontrollskjemaet i GT før eg var nøgd,dvs gasse/bremse med L2/R2. Litt sånn så på PGR3. Men disse er jo ikkje analoge da,men det funker da :roll:

 

Du bør heller spille GT med å gasse/bremse med høyrestikka, da blir det mer trinnløst og du kan f.eks. bremse svakt, ettersom det er vanskelig å få til med de andre knappene på PS2 pad'en.

 

Men aller best er jo et 900 graders Logitech Driving Force Pro ratt da, men det er litt dyrere. :)

Lenke til kommentar
Jeg kan også huske PSX, jeg og en kompis satt oppe hele natta med Twisted Metal, fett spill :)

 

Men jeg husker enda bedre min erfaring med PS2! Kjøpte en PS two for å spille GTA:SA, men endte opp med å selge spillet og PSen til to i klassen!

 

 

Hvem var dette ? =]

6800487[/snapback]

 

Det vet jeg absolutt ingenting om. :whistle:

 

Så forresten noen nevne spillet In Cold Blood her tidligere. Husker når det kom, var mye prat om at det ville bli på høyde med Metal Gear Solid, mener faktisk å huske at det var ganske store forventninger til det. Jeg spilte ikke så mye av det selv, men anmeldelsene var vel heller middelmådige.

 

Men Syphon Filter, det var gøy. :D Husker godt det elektrosjokkvåpenet.

 

syphon_screen002.jpg

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...