Gå til innhold

PlayStation mimretråd - for oss som har/hadde PSX


Nevnarion

Anbefalte innlegg

Bra med en slik tråd!

 

Husker jeg fikk min egen PS1 i 1997, tok ikke lang tid før jeg hadde kjøpt inn spill som Destruction Derby 1 og 2, Resident Evil eller Final Fantasy 7. Spillet som virkelig imponerte meg når PS1 ble lansert i 1995 var WipEout, husker jeg fikk hakeslep av grafikken og hvor fort det beveget seg. :)

 

I 1998 kom spillet som jeg beguder, nemmelig Gran Turismo 1:

(bildene er tatt med emulator med anti-aliasing og høyere oppløsning enn orginalspillet)

 

granturismopic003db6.th.jpg

granturismopic010wi6.th.jpg

 

Over 290 biler, masse baner og skikkelig realisme på konsoll, det var tider det. Dette bilspillet forandret konsollbilspill for alltid, respekt! :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gah! :love:

 

Måtte mye overtalesler til i heime før eg fikk den i hus,kjøpte den vel ganske kjappt etter den kom til våre grenser,så den var vel ikkje akkurat billig.Uanset så var steget STORT fra våres gode gamle Sega Master System :love: 3D-grafikk i heimen tok jo rett og slett kaka.

 

 

Det er med PSX som med N64,mine beste spillopplevelser på disse to konsollene. Det var for meg de gode unge dager,fantastiske mind blowing spill som gav meg opplevelser...vel ingen spill har kunnet gitt meg siden egentlig.

 

Riiiidge Racer,Destruction Derby spillene,Metal Gear Solid,Crash Bandicoot,Resident Evil spillene,Tomb Raider + mange fleire titler.

 

Blir litt varm om hjertet eg over tanken på allt dette :cry:

Lenke til kommentar
En demo som jeg aldri glemmer, var demoen av Silent Hill som jeg fikk med når jeg kjøpe Metal Gear Solid. Fy søren så skremmende den var, jeg var jo bare 11-12 år den gangen, og det å spille Silent Hill alene i mørket på rommet mitt var noe av det mest skremmende jeg kunne tenke meg. :D

6791012[/snapback]

Samme her.. dessuten kjenner jeg igjen en del av demoen da jeg så på filmen :p

Lenke til kommentar
Sant!

Resident Evil betydde også mye ja, husker frykten etter første møte med Nemesis utafor politistasjonen...

6790992[/snapback]

 

 

ja uff..nemesis var fææl...S.T.A.R.S..

 

dette var tidene før alt bare handlet om anti alasing, oppløsning, framebuffer,pixel shaders, lighting filters osv osv...

 

du kunne ikkje dømme spillene utifra screenshots men etter timer med spilling sat igjen med en fin følelse..i dag er det noen dårlige teksturer og for skarpe kanter så er det ..."nææ, det spillet er ikkje vert 600..så rævva grafikk lissom"..

 

ting var bedre før.. :)

Lenke til kommentar

dette var tidene før alt bare handlet om anti alasing, oppløsning, framebuffer,pixel shaders, lighting filters osv osv...

 

6791940[/snapback]

Enig, så enig.. Hver gang jeg leser om xbox360, Ps3 eller what ever.. Prater folk alltid om aa, oppløsning osv, begynner jeg å gråte inni meg og mimrer hvor gøy det var for 6 år siden med N64 og PSX. Før pleide jeg å sitte og prate med venner om hva jeg har spilt, og hvor kult spill er.. Men nå prater venner bare om grafikk, og jeg er aldri med i diskusjon for jeg gir faen i grafikk..

 

DET SUGER! :cry:

Lenke til kommentar

dette var tidene før alt bare handlet om anti alasing, oppløsning, framebuffer,pixel shaders, lighting filters osv osv...

 

6791940[/snapback]

Enig, så enig.. Hver gang jeg leser om xbox360, Ps3 eller what ever.. Prater folk alltid om aa, oppløsning osv, begynner jeg å gråte inni meg og mimrer hvor gøy det var for 6 år siden med N64 og PSX. Før pleide jeg å sitte og prate med venner om hva jeg har spilt, og hvor kult spill er.. Men nå prater venner bare om grafikk, og jeg er aldri med i diskusjon for jeg gir faen i grafikk..

 

DET SUGER! :cry:

6791959[/snapback]

Aye, vi er jo i grafikk-eraen(elns) nå. Så vi får bare vente til den er over så får vi kvalitets spill med grafikk, noe som også gir fler muligheter i produksjonen av spillet.

Lenke til kommentar

Og jeg fortsetter å ha det gøy med å gå gjennom mine mange demo-cd'er og PlayStation-blader. :love:

Tipper mange her husker spillet Heart of Darkness. Han gutten med hunden som slåss mot aliens eller hva det nå var. Det var jo også et PC-spill, men jeg hadde mine spillopplevelser med det spillet på PlayStation. Mange gode minner fra det.

post-28048-1157236508_thumb.jpg

 

Både dette og tidligere nevnte Tombi var jo spill som mer eller mindre var 2D-spill, selv en stund etter at 3D hadde blitt standard i de fleste spill. Men det gjorde liksom ikke noe, for de var likevel fantastisk morsomme.

 

3694-1.jpg

3694-2.jpg

Lenke til kommentar

heart of darkness var sjef..

 

men er det noen som husker bil spillet driver..?

 

selfølgelig er det, er kommen ørten oppfølgere.. ;)

 

men det første driver til PSX..

 

det var konge det..nei og nei..det var jo faktisk ganske bra grafikk til ps1 og værer..og i tillegg størrelsen på karta..eg har faktisk dratt framatt driver i senere tid og hat meg noen timer på ps2'oen..ingen av oppfølgerene kan slå 1'eren..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...