Gå til innhold

PlayStation mimretråd - for oss som har/hadde PSX


Nevnarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ape Escape har jeg ikke spilt så veldig mye, men har da prøvd det litt. Synes det virker som et ålreit spill. Spillet gjør i alle fall min dag lysere. :D

 

EDIT: Innlegg nummer 2000. :)

6794452[/snapback]

Har runna Ape escape 1,2 og 3 jeg. Bare fordi jeg syntes 1'ern var mega kul. Resten er langt ifra like bra. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Playstation var kanskje ikke den mest fantastike ytelesesmessig, men det er da spillene som gjør konsollen. :)

Og det er med stor glede at jeg drar fram mine gamle psx1 spill fra øverste hylle og emulerer dem på min GP2X!

6794296[/snapback]

 

På den tiden var den fantastisk. Var ikke sånn grafikk på arkademaskiner engang, ihvertfall ikke på PC. Den herjet vilt for seg selv i 5år. Det er ganske sterkt.

Lenke til kommentar
Playstation var kanskje ikke den mest fantastike ytelesesmessig, men det er da spillene som gjør konsollen. :)

Og det er med stor glede at jeg drar fram mine gamle psx1 spill fra øverste hylle og emulerer dem på min GP2X!

6794296[/snapback]

 

På den tiden var den fantastisk. Var ikke sånn grafikk på arkademaskiner engang, ihvertfall ikke på PC. Den herjet vilt for seg selv i 5år. Det er ganske sterkt.

6794561[/snapback]

 

Må si meg enig. PSX holdt følge med PC-er helt til spillene begynte å kreve Pentium 3. Ingen PC laget i 1994 ville klart Tomb Raider 5, NFS: Porsche 2000, og andre spill som for sin tid hadde god grafikk. :)

Lenke til kommentar
Er det nå man skal føle seg gammel?

6791354[/snapback]

 

Gammel? Du er ikke gammel før du kan mimre om dagene på gutterommet med Speccie'n vettu vel :yes:

 

Mine PSX spill:

 

Europeiske PAL:

 

007 The World Is Not Enough

Barbie Race & Ride

Blazing Dragons

Broken Sword 2: The Smoking Mirror

Castlevania Chronicles

Command & Conquer

Crash Bandicoot

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

D

Dead or Alive

Digimon World 2003

Dino Crisis

Dino Crisis 2

Discworld

Discworld Noir

Disney's Dinosaur

Disruptor

Epidemic

Excalibur AD 2555

Extreme Snow Break

Fade to Black

Fear Effect

Fear Effect 2: Retro Helix

Final Fantasy Anthology

Final Fantasy Origins

Final Fantasy VI

Final Fantasy VII

Final Fantasy VIII

Galerians

Grandia

Harvest Moon Back to Nature

Harry Potter og De Vises Sten

Heart of Darkness

In Cold Blood

In Cold Blood (Press release kit)

Jackie Chan Stuntmaster

Kensei Sacred Fist

Killing Zone

Karzy Ivan

Legend of Dragoon, The

Legend of Kartia

Legend of Legaia

Lifeforce Tenka

Mary Kate and Ashley Crush Hour

Mary Kate and Ashley Magical Mystery Mall

Micro Machines V3

Oddworld: Abe's Oddysee

Parasite Eve II

Puchi Carat

Ridge Racer High-Spec Demo

Ridge Racer Type 4

Skull Monkeys

Soulblade

Spyro 2: Gateway to Glimmer

Star Ocean: The Second Story

Tony Hawk's Skateboarding

Vagrant Story

Wild Arms

X-Files, The

 

Amerikanske NTSC:

 

Arc The Lad Collection

Beyond the Beyond

Chrono Cross

Chrono Trigger

Dragon Warrior VII

Final Fantasy Tactics

Lunar 2 Special Demo

Persona

Sayuki Journey West

Suikoden 2

Tales of Destiny 2

Vandal Hearts

Vanguard Bandits

Wild Arms

 

Pre-Builds (No region coding):

 

Alone in the Dark 4: The New Nightmare

Asterix Mega Madness

Evil Dead

Funcom Presents: (et eller annet bike spill)

Sheep Dog 'n' Wolf

Tintin

Endret av Captain_Nintendo
Lenke til kommentar

Ah...mimretråd, så koselig! :love:

Husker jeg fikk min PlayStation i brusdagsgave. Kjøpte to spill samtidig; Street Fighter EX plus alpha og FIFA.

Fikk chippa den ganske raskt da, og fikk fatt i mange billige spill. Husker jeg hadde Syphon Filter 6 mnd før det ble utgitt i Norge. Hadde aldri hørt om det da jeg kjøpte det, snakk om positiv overraskelse! Spillet var jo genialt!

Kjøpte mange playstation-blader med demoer i. Har ingen anelse hvor mange ganger jeg spillte igjennom Metal Gear Solid demoen før jeg fikk skrapt sammen nok cash til å kjøpe det. Gode tider. :love:

Lenke til kommentar

Må le når jeg leser alle som sier "PSX var kanskje ikke så imponerende grafisk" og "I den tiden var ikke alt folk tenkte på grafikk".

 

Det var jo akkurat det som var så fantastisk med maskinen, grafikken forhold til alt man hadde sett tidligere på konsoller, og hva den tids pc'er kunne tilby.

 

PSX var langt mer imponerende teknisk i forhold til sin tid enn det feks. X360 er i dag.

Lenke til kommentar
Ah, jah. Metal Gear Soild demoen var jo bare knall! Runna det flere ganger og gledet meg til den dagen jeg hadde nok penger til å kjøpe det. Jeg kjøpte det aldri :(

6796201[/snapback]

 

Metal Gear Solid var ett av de spillene jeg kjøpte nettopp fordi jeg hadde spilt demoen. Spilte den om og om igjen, det var herlige tider. :love:

 

Ape Escape husker jeg også. Det var sånn at man var nødt til å bruke analog-sticken til å bevege seg, man kunne ikke bruke piltastene. Husker det var litt uvant i starten.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...