Gå til innhold

PlayStation mimretråd - for oss som har/hadde PSX


Nevnarion

Anbefalte innlegg

Spyro the Dragon, tidenes beste plattformspill!

Fantastisk musikk, historie, grafikk, alt.

6796758[/snapback]

Samtidig må Bugs Bunny lost in time og Muppet Monster Adventure nevnes. Omtrent samme grafikk og konge plattformspill, begge med konge humor.

6797015[/snapback]

Jøss, de har jeg aldri hørt om engang :ohmy:

Forklarl litt om dem da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wikipedia om BBLIT:

 

The game stars popular cartoon character Bugs Bunny who find and activates a time machine after taking a wrong turn at Alberqueque. He ends up in Nowhere home of a sorcerer named Merlin ("Moyle" to Bugs). Merlin explains to Bugs that he is lost in time and that he must go through eras to collect clocks and golden carrots to return to the present. Players must help Bugs to go through 5 different eras in time to get back home.

 

Eras and Bosses

Stone Age Elmer Fudd

Medieval Times Witch Hazel

Pirate Years Yosemite Sam

1930s Rocky and Mugsy

Dimension X Marvin the Martian

 

Det er bruken av klassiske personer, handlinger og ikke minst lyder som gjør dette spillet bra. Alt fra "Be wewy, wewy qwiet" til "Varmint, I'm a-gonna blow you to smithereens!" er med og også det eksploderende pianoet.

 

Når det gjelder Muppet Monster Adventure så tror jeg det kom ganske sent (2000, et par uker før PS2 ble lansert i EU) og har derfor veldig fin grafikk og god 3D-platform-feel.

 

Featuring the popular Muppet characters Kermit, Miss Piggy, Fozzie and Gonzo, "Muppet Monster Adventure'' is a comical and spooky adventure for all ages. In the game, players guide Robin on a quest to save his uncle and the other Muppets, who have been changed into monstrous versions of their former selves. As players explore the vast, colorful worlds, they find special powers to transform Robin into a gliding vampire bat, a climbing werewolf and other wacky creatures.

Du er Robin, Kermits nevø som må bevege seg gjennom forskjellige levler og samle diverse ting for å redde resten av dukkene. Ved å bruke masker(?) kan du bli om til en froskeflaggermus, en froskegris osv for å kunne klatere, fly og andre spesielle egenskaper.

Det beste med spillet er de tre som gir deg oppdragene, Bunsen, Beaker og Pepe, the king prawn.

Ingen forstår selvsagt hva Beaker sier og Pepe ("I am not a shrimp! I am a king prawn, okay?") snakker tykk spansk dialekt.

Lenke til kommentar

Legend of Dragoon husker jeg. Faktisk har jeg spillet. Husker en del anmeldere kritiserte det for å være en dårlig etterligning av Final Fantasy. Men jeg syns det var gøy. Fikk faktisk lyst til å spille det her og nå. Det skal jeg jammen gjøre tror jeg. Det var jo ett av de beste rollespillene etter FF. :D

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Jeg deler skepsisen din der...

Mne på den annen side var systemet i Star Ocean 3 det beste jeg har vært borti! Alle customization-mulighetene blir jo fortsatt tilgjengelige da. Hørte FF XII skal ha et sphere grid-lignende system (fra FF X).

Personlig syns jeg Junction-systemet fra FF 8 var kanskje det beste!

Lenke til kommentar
Jeg deler skepsisen din der...

Mne på den annen side var systemet i Star Ocean 3 det beste jeg har vært borti! Alle customization-mulighetene blir jo fortsatt tilgjengelige da. Hørte FF XII skal ha et sphere grid-lignende system (fra FF X).

Personlig syns jeg Junction-systemet fra FF 8 var kanskje det beste!

6797390[/snapback]

Nja, Junction systemet fra FF8 gjorde at man nesten aldri kastet magic (Brukte dem for å få mer STR) å man kunne bli imba alt for fort (Helt til man møter Omega weapon selfølgelig :)). FF9 var kanskje det beste systemet etter min mening.

Lenke til kommentar

Annet spill verdt å nevne var vel det første Ridge Racer spillet. I Time Trial Mode hadde man en mystisk sort bil som kjørte rundene perfekt og raskest hele tiden. Det var egentlig umulig å ta den men ble så begeistret at jeg satt døgnet rundt for å klare å ta den. Fant tilslutt en måte jeg kunne blokkere den på så jeg vant den :D Tror det var det spillet som ga meg den store begeistringa for sorte biler :)

Lenke til kommentar
Jeg deler skepsisen din der...

Mne på den annen side var systemet i Star Ocean 3 det beste jeg har vært borti! Alle customization-mulighetene blir jo fortsatt tilgjengelige da. Hørte FF XII skal ha et sphere grid-lignende system (fra FF X).

Personlig syns jeg Junction-systemet fra FF 8 var kanskje det beste!

6797390[/snapback]

Nja, Junction systemet fra FF8 gjorde at man nesten aldri kastet magic (Brukte dem for å få mer STR) å man kunne bli imba alt for fort (Helt til man møter Omega weapon selfølgelig :)). FF9 var kanskje det beste systemet etter min mening.

6797417[/snapback]

 

Men det var jo det som var så kult! :p

Hive Death 10% på status attack, Full-Life på HP, Meteor på STR og full pakke :dribble:

Syns for min egen del FF 9-systemet ble for kjedelig, Ability-greien var liksom noe du gjorde fordi du måtte...I tillegg hadde jo 9`eren "trance"-systemet istedenfor vanlig limit break, noe jeg syns bare var tull! Blir alltid forbanna når du må begynne å fylle opp igjen gaugen etter hver kamp...

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
Annet spill verdt å nevne var vel det første Ridge Racer spillet. I Time Trial Mode hadde man en mystisk sort bil som kjørte rundene perfekt og raskest hele tiden. Det var egentlig umulig å ta den men ble så begeistret at jeg satt døgnet rundt for å klare å ta den. Fant tilslutt en måte jeg kunne blokkere den på så jeg vant den :D Tror det var det spillet som ga meg den store begeistringa for sorte biler :)

6797425[/snapback]

 

Jess det der var jo herlige greier veit du! Mye bannskap med det spillet ihvertfall :wee:

 

Husker eg blei mektig imponert etter å ha spillt Air Combat første gangen hos ein kamerat.Så det blie jo kjøppt i Platinum utgave :) Herlig musikk i det spillet,siden eg av ein eller annen grunn aldri rotet meg til å kjøpe minnekort istarten ,spillte eg igjennom dette spillet hver gang det blei startet opp. Og det var ikkje reint får gangene.

 

Vurdere å kjøpe det nye Ace Combat spillet til PS2,skal visset vere veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...