Gå til innhold

PlayStation mimretråd - for oss som har/hadde PSX


Nevnarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spilte noen av dere Legend of Dragoon? Det fikk mye pes av anmelderbransjen, men jeg forguda det!

Et av de beste rollespillene på PSX bortsett fra FF-serien!

Og DE filmsekvensene!

6796666[/snapback]

Å ja, jeg og brodern kom på siste disc så klikka fucka discen seg opp med riper. Så jeg har aldri runna spillet. Men spillet var konge ja! utroligt kult hvordan man kunne forvandle seg til utroligt kule dragoon's :thumbup:

Lenke til kommentar
Det ble helt SYKT på slutten, når du klatra opp hele lifa treet og Lloyd...Vel, skal ikke spoile. Det var helt fantastisk iallefall!

Historien hadde jo kanskje den kuleste vendinga i et rollespill, når du fant ut hemmeligheten til Rose.

6796695[/snapback]

Damn, nå fikk jeg så lyst til å spille spillet igjen.

Kan du låne? :)

Lenke til kommentar
Tekken spillene folkens. Spillte 1,2,og 3 så mye at eg ødela lysten for sjangeren for fullt..for alltid. Herlige spill. Har vel ingen aning på kor mange slag det måtte til i veggen iløpet av disse spillene. :)

6796728[/snapback]

Tekken har jo alltid vært i PSX sin historie. Jeg har runna 1, 2 , 3, tag, 4 og 5 uten å bli lei jeg da :dribble:

Lenke til kommentar

Ahhh! Metal Gear Solid var jo bare helt ufattelig bra. Runda det nok 3-4 ganger, alle de geniale triksene.. Soul Blade var også bra.

 

Skal jommen se om jeg ikke kan finne konsollen.

 

Edit: Bilde med alle karakterene i spillet. Kjenner igjen hver eneste, mimrer...

post-34004-1157311150_thumb.jpg

Endret av BenjBøgw
Lenke til kommentar

Men Final Fantasy VII. Hugser at søskenbarnet mitt (som var sånn ca. 9 år den gongen) kjøpte berre det spelet fordi det var i platinum-utgåve og hadde heile 4 disker og så var det så billig!

Lite visste eg at dette skulle vere eit av dei beste spela til PSX, ja faktisk eit av dei beste spela nokonsinne som eg har spelt.

Men eg var berre 12 år den gongen og forstod vel egentleg ikkje så veldig mykje av historia, berre delvis, men gud betre så bra det var :love:

Felte ei tåre når Aeris døydde og :blush:

Lenke til kommentar
Spyro the Dragon, tidenes beste rollespill!

Fantastisk musikk, historie, grafikk, alt.

6796758[/snapback]

Dette var da klart et Platform spill? Den har jo absolut ingen ting å gjøre med RPG.

6796776[/snapback]

 

Haha, selfølgelig, platform-spill.

Var så mye snakk om LoD nå, så begrepene går litt rundt her ;) .

Slev om Gnasty Gnorc kunne like godt kunne vært i et rollespill da :p .

Sjekk PM forresten!

Lenke til kommentar
Mine PSX spill:

*snip*

Mary Kate and Ashley Crush Hour

Mary Kate and Ashley Magical Mystery Mall

*snip*

6795883[/snapback]

WTF? :D Hva slags sjanger hører disse spillene hjemme i? Wrestling?

6796274[/snapback]

 

Haha, det er noen av de mest elendige spillene som finnes, men skal man ha komplett samling må man jo ha alle :D

 

Fant ut at dette var en gammel liste, skal prøve å få lagt ut den nye lista mi, har blitt en del flere spill.

 

Men for å svare på spm. ditt:

 

Crush Hour og Mystery Mall tilhører sjangeren "jentespill" (tydeligvis er jentespill spill som er proppfulle av bugs, dårlig kontroll, dårlige vitser og dårlig gameplay :p )

Lenke til kommentar
Men Final Fantasy VII. Hugser at søskenbarnet mitt (som var sånn ca. 9 år den gongen) kjøpte berre det spelet fordi det var i platinum-utgåve og hadde heile 4 disker og så var det så billig!

Lite visste eg at dette skulle vere eit av dei beste spela til PSX, ja faktisk eit av dei beste spela nokonsinne som eg har spelt.

Men eg var berre 12 år den gongen og forstod vel egentleg ikkje så veldig mykje av historia, berre delvis, men gud betre så bra det var  :love:

Felte ei tåre når Aeris døydde og  :blush:

6796808[/snapback]

Ssssh, det er jo mega spoiler! Anyway så er nok FFVII fav. spillet mitt over alle andre spill på alle andre platformer. :)

Lenke til kommentar
Spilte noen av dere Legend of Dragoon? Det fikk mye pes av anmelderbransjen, men jeg forguda det!

Et av de beste rollespillene på PSX bortsett fra FF-serien!

Og DE filmsekvensene!

6796666[/snapback]

 

Legend of Dragoon var helt ok, men Suikoden serien samt Grandia og Star Ocean 2 og ikke minste Vagrant Story er langt bedre. PSX var jo en gudegave for oss som elsket RPG, siden vi endelig slapp å importere alle spill fra statene som med SNESen.

 

Holdt på å glemme Lunar serien, og hva med Arc The Lad Collection? (Disse kom desverre aldri på PAL, men for noen boxer det kom i USA :dribble: )

 

Samme her.

Skalv som ei lita jente av spenning i siste kampen mot Sephiroth...

Ble så utrolig bevegd av hele spillet og karakterene.

Ellers så lurer jeg på om noen her har spilt Star Ocean til PSX (2`eren)? Er et av de spillene jeg angrer mest på at jeg ikke har fått tak i...Stort verdenskart og greier! :dribble:

6796951[/snapback]

 

Spilt, eier og runna :)

 

Et forferdelig undervurdert spill, og jeg var en av 250 heldige nordmenn som fikk spillet, siden det var alt som ble importert inn hit :(

Endret av Captain_Nintendo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...