Gå til innhold

PlayStation mimretråd - for oss som har/hadde PSX


Nevnarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette var forøvrig mitt første spill :wee: Var jævlig skøy,fikk med musikk CD også :dribble:

 

143064-150x600.jpg

6803590[/snapback]

 

husker godt dette ja! Husker også at man ikke kunne runde det hvis man spilte på easy, man måtte spille på hard for å få med seg slutten. Vet ikke helt hvorfor men det var nå slik

Lenke til kommentar
Dette var forøvrig mitt første spill :wee: Var jævlig skøy,fikk med musikk CD også :dribble:

 

143064-150x600.jpg

6803590[/snapback]

 

husker godt dette ja! Husker også at man ikke kunne runde det hvis man spilte på easy, man måtte spille på hard for å få med seg slutten. Vet ikke helt hvorfor men det var nå slik

6804332[/snapback]

 

Flere spill som var sånn før, var du ikke god nok til å spille på minst normal fikk du øve deg på "easy" mode. Spesiellt Disney spill, både Hercules (PSX) og Mickeys Magical Castle (MD/SMS) f.eks.

Lenke til kommentar

GENIAL TRÅD!

 

 

Er så fint å se folk som kan finne spillene jeg nesten har glemt, får fram noen tårer.

 

Spillene som jeg kommer på:, er MANGE MANGE FLER, men blir for sterkt..

 

 

Tomba II (fikk ikke prøvd de andre, men dette var heelt konge)

 

Metal Gear Solid (nei hva skal en si? :w00t: )

 

Abe's Oddysee og Abe's Exoddus (bare demoer, men alikevel mange timer med spilling)

 

Rayman (Helt klart et av de beste spillene til PSX, ahh myggen.. :!: )

 

Craaaaaash Bandiiiiicoooot (Tha Naughty Dog :) )

 

Grand Turismo ( broom? )

 

Grand Theft Auto (av en eller annen grunn husker jeg bstard og theshit :tease: )

 

Spyro The Dragon (mener jeg hadde alle, var liksom ingen dag uten spyro!)

 

Jade Cocoon (hadde demo av den, leitet og leitet men fant aldri orginal spillet, prøvd 2'ern til ps2, men er for dårlig. Det var IKKE 1ern. Ihvertfall ikke demoen :p)

 

Broken Sword (Husker ikke hvilken det var, husker bare klovn-nese, avis og et kumlokk i en bakgård....)

 

Tekken (hoooaa Law eier ALT!)

 

Twisted Metal II (Tror det var den, ihvertfall noe med at en sprengte Eiffeltårnet og fikk minion som var bare overlegent best.. :p Hatt så mange timer med kompiser, ihvertfall coop. Ahh *savne*)

 

The Adventures Of Lomax! (Husker jeg satt å knekte kodene :p Firkantene og trekantene fikk deg til siste brettet :), så måtte en redde de ungene kalte jeg dem )

 

Fishermans Bait ( Var bare å sette på vanskligste og da dra opp stor fisken.. )

 

Croc Legend of gobbos? (Noe med en detektic krokodille å gjøra?)

 

Die Hard 1 ( Husker jeg var i garasjen og forsøkte å skyte, var det ikke en firstperson valg å? )

 

Duke Nukem Time To Kill (Im looking good!, I smell bacon and eggs!)

 

Hogs of War (Griser i krig, hehe artig, ligner litt på ja! Se neste!)

 

Worms! (Aa oo poff!)

 

Track and Field ( Sleit ut knappene med dette spillet, skal det sies at jeg brukte tusj da )

 

NBA (Husker bare Scotty Pippen, hans som laget poeng for meg :p)

 

NHL Faceoff (Veldig bra hockey spill)

 

Rampage (hehe morsomt)

 

Rival Schools (hadde bare demoen, men akira er noe jeg husker)

 

Road Rash (1'ern tenker jeg, kom sånne artige filmklipp i slutten av en scene, pluss dra til de andre med kjetting osv.. ahh)

 

Da sa det stopp.. Tenkte jeg kunne prøve å finne spillene og legge ut bilde, men blir så mye..

Endret av SpoileD
Lenke til kommentar

PSX - For en _fantastisk_ maskin!

 

Vel, hvor skal jeg starte?!

 

Jeg kan kanskje starte med å fortelle hvordan jeg fikk min første PSX. Mange av vennene mine hadde anskaffet maskinen i 95 og jeg spilte alltid når jeg var hos de.

Fikk min første PSX til Jul i 96, og siden den gang har jeg vært en ivrig PlayStation-fan.

 

Jeg startet med en demo-CD jeg fikk med maskinen, deretter spilte jeg noen demoer som fulgte med et PlayStation-magasin. Mitt første spill var "Crock", en grønn krokodille på to bein som man skulle styre rundt i en verden for å skaffe mynter og lignende. Jeg kom aldri noe langt på dette spillet, og derfor ble det neste spillet jeg skaffet Metal Gear Solid! Dette må være det mest GENIALE spillet noen sinne laget spør du meg :D

 

Husker jeg satt timesvis foran TV-en gjennom dette spillet. Første gangen som man møtte på "Revolver Ocealot" og Merryl husker jeg spesielt godt. For ikke å glemme Raven eller hva han het! Ohhh.. kjære-vene, the memories!

 

Etter en utrolig lang epoke med MGS gikk jeg over til Syphon Filter som også er et utrolig kult spill! Innimellom var jeg jo selvfølgelig innom spill som Tekken og Grand Turismo! Jeg kommer nok på flere gode spill, men nå har jeg ikke tid til å skrive mere... Jeg skal plugge inn min gode gamle konsol, for så å putte på de spillene jeg fremdeles kan finne! Vi prates til jul :D

Lenke til kommentar

ah playstation hadde mye moro med den ^^

 

Første spillet eg noen gang så til ps1 var Resident Evil hos en kamerat, husker vi syntes det var utrolig bra grafikk og skummelt.

 

Fikk min egen playstation med Grand Turismo (uten memory card så vær gang eg ville spille så måtte eg starte på nytt)

 

Som nevnt før er jo Final Fantasy spillene en klassiker som stjal mange timer fra omverdenen.

 

De gamle GTA spillene var også utrolig festlige, mortal combat med sine "syke" måter å avslutte kampene på og kan vel ikke glemme Spyro The Dragon, liten rosa drage sier vel egentlig alt ^^

 

er dessverre så mange spill som eg har glemt hva heter =|

Lenke til kommentar

Det er når du mimrer slik som dette, og ser tilbake på spillene at du egenlig oppdager hvor fort grafikk karusellen har kjørt. Jeg husker spill som MGS, Final Fantasy VIII, Knockout kings, Fifa98 osv som spill med en utrolig grafikk. Nå når jeg ser bilder fra spillene her, så minner det om slik jeg husker Sega megadrive. Skummelt.

 

MGS er vel et av spillene som jeg har de beste minnene fra. Jeg hadde aldri hørt om spillet, men en kompis hadde det, og vi fant ut vi ville spille det litt. Siden han ikke hadde minnekort ble det til at vi var tre kompiser og en petterøes 3 badle jeg hadde stjålet av faren min som ble sittendes oppe hele natten og spille igjennom spillet. Veldig bra spill.

Lenke til kommentar

Digga PSX'en min. Kjøpte Command & Conquer og UFO: Terror from the deep sammen med konsollen. Begge spillene rula. Men husker at for UFO måtte maskinen noen ganger bruke opp til 25 minutter i kamp-scenarioet for å regne ut hva aliensene skulle gjøre - dette var pr-omgang! Likevel elsket jeg spillet.

 

Så gikk jeg til inskaffelse av Wipeout 2097 - et av de beste racingspillene noensinne i min mening. Selv om man bare kunne spille 1player, så konkurrerte vi i gjengen om hvem som hadde de beste rundetidene. Digga musikken også.

 

Og så kom FF VII. Nuff said. :woot:

 

Andre spill jeg digga:

 

Xenogears

Vagrant Story

Rage Racer

Red Alert

Tekken

Crash Bandicoot

Chrono Cross

 

Er litt overrasket at ingen har nevnt Tomb Raider og yppige frøken Croft.

Lenke til kommentar

Fikk egentlig aldri spillt Tomb Raider og mange andre høyt "profilerte" spill =| bodde ute på landet så var ikke mange plassene fikk kjøpt Playstation spill.

 

Hadde det også utrolig moro med star wars dark forces, men mista det etter å ha lånt det bort til en kamerat =/ han klarte også å øddelege ene final fantasy 9 cd'en min (kut scenen med Bahamut som synker alexandrias flåte borte vekk og resten etter det er uspillbar =[)

Lenke til kommentar
Dette var forøvrig mitt første spill :wee: Var jævlig skøy,fikk med musikk CD også :dribble:

 

143064-150x600.jpg

6803590[/snapback]

 

:!:

 

Mitt første PS1-spill å! Det er utrolig kult spill, husker svart-hvitt-banen med Steamboat Willy, og Svarte-Petter som spyttet snus på deg. :D

 

Ellers har jeg: MGS

NFS2, alle husker vel Il Nino-bilen?

Spyro 1 og 2

Cool Boarders 2

Crash Bandicoot

Road Rash: Jailbreak

 

Har en hel haug med andre spill å, men det er disse jeg husker best.

Lenke til kommentar

Utrolig hva man husker når man bare tenker litt tilbake på alle timene man brukte foran skjermen med PlayStation. Husker noen Klonoa? Det tror jeg det er flere enn meg her som gjør. :D

Spillet har jo fått flere oppfølgere blant annet på Gameboy Advance tror jeg, men det er kun ett spill i den serien jeg har et forhold til, og det er originalen, Klonoa: Door to Phantomile. :love:

 

post-28048-1157484271_thumb.jpg

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Klonoa_Door_to_Phantomile_Screen01.jpg
Lenke til kommentar

Satt meg ned igår tidlig og startet et game med Metal Gear Solid, først nå i kveld var jeg ferdig med det. Så seff igjennom alle filmene, var absolutt verdt tiden det tok for å virkelig skjønne historien. (Var rundt 10 år sist jeg spillte det, så forsto ikke all engelsken).

 

Det er sant det med utviklingen av grafikk på spill, var virkelig ufornøyd med grafikken på spillet i starten. Ellers var det en utrolig spill opplevelse! Alle de gode gamle triksene for å greie å knerte bossene kom gradvis tilbake etter en del prøvelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...