Gå til innhold

PlayStation mimretråd - for oss som har/hadde PSX


Nevnarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker jeg måtte spille med maskinen opp ned for at spillene skulle virke. På alle 3 maskiner jeg hadde, for de brøyt jo sammen rett som det var.

6793068[/snapback]

 

Kjøpte 1.stk konsoll kort tid etter lansering. Denne gjikk i golvet noenganger grunnet kløneste meg og brødre som snublet i ledninger. Så da funket det p spille med den opp ned i ettertid :) Men som du sier,PSX hadde også sine problemer i starten som alle andre konsoller i nyere tid.

Lenke til kommentar
heart of darkness var sjef..

 

men er det noen som husker bil spillet driver..?

 

selfølgelig er det, er kommen ørten oppfølgere.. ;)

 

men det første driver til PSX..

 

det var konge det..nei og nei..det var jo faktisk ganske bra grafikk til ps1 og værer..og i tillegg størrelsen på karta..eg har faktisk dratt framatt driver i senere tid og hat meg noen timer på ps2'oen..ingen av oppfølgerene kan slå 1'eren..

6792540[/snapback]

 

Driver var skikkelig bra! HAr ikkje aning på kor mange timer vi spillte det for å si det slik. Men det blei med 1`ern. 2`ern var jo OK det også,men sleit i større grad mye meir med stabil FPS såvidt eg husker. Driver spillene etter dette har eg unnlatt å prøve.

Lenke til kommentar

Crash bandicoot serien er jo helt klart den store spill serien på psx. Har aldri hatt det så gøy som første gangen jeg spilte dette.

Jeg husker også veldig godt det første die hard spillet. Det var jo bare helt konge å kjempe seg opp alle etasjene og til toppen av bygningen på hotellet!

Ikke minst så var også tony hawk`s pro skater ett spill som jeg hadde ekstremt mye morro med på psx. Legg merke til at av det første tony hawk spillet så var det 2 forskjellige versoner av spillet, og ett av spillene hadde ikke navnet PRO i seg. Pro spillet kom ut tidligere enn det andre.

Jeg skal også innrømme at jeg i den senere tid har hatt veldig mye morro med crash time racing på psx.

Lenke til kommentar
Og jeg fortsetter å ha det gøy med å gå gjennom mine mange demo-cd'er og PlayStation-blader.  :love:

 

Kanskje jeg burde det også, har mange av "Official PlayStation Magazine UK" som kosta flesk på Narvesen, senere kom det en slankere norsk versjon av bladet. Spilte noen av de demoene SYKT mye :D

6792629[/snapback]

Ah, det var mega kos :love:

Husker første demoen som kom også, var utroligt imponert over den hvalen og dinosauren man kunne bevege rundt på. Men tror har alle demo discene opp til 50 eller noe sånt.

 

Ahh! Husker tilbake til den tiden når jeg rundet alle Crash Bandicoot og Abe's Oddysee.... også Pyro the dragon :D

6792898[/snapback]

 

Spyro the Dragon! Nydelig spill. Husker jeg satt i flere timer og spilte det. Har forresten også alle Spyro-spillene.

 

220px-Spyro_the_dragon.jpg

 

:love:

6793498[/snapback]

Spryo! Det runna jeg minst 3 ganger, var jo det som fikk meg inn i platform sjangeren (Jak and daxter, Crash bandicot, Ratchet and clank osv.)

 

Playstation 1 har virkelig vært en maskin jeg har spillt mye på (Evt mest etter data). Noen som husker GTA spillene på PSX da? Var så utroligt gøy.

Lenke til kommentar

Ah. Den gode grå! Husker den koselige julaften da jeg åpnet en pakke som inneholdt en playstation, samt spillene Tenchu og Spyro.

 

Skal innrømme at jeg ikke var storfornøyd med Tenchu til å begynne med, men fy fadern for et spill det var da jeg endelig mestret snikingen.

 

Playstationen min ble raskt modifisert med chip, og brenneren svei konstant i noen år. Jeg kjøpte spill, når jeg hadde råd. Men skal innrømme at de fleste spillene jeg hadde enten lysegrønn eller blå plate, og ikke svart.

 

Playstationen var ikke bare revolusjonerende med tanke på hardwaren, men også det store spillutvalget. Jeg vil nå liste opp noen av mine favorittspill som kom på denne plattformen:

 

Xenosaga

Chrono Cross

Suikoden I og II

Tomba 2

Tenchu

MGS

Syphon Filter

og selvfølgelig Final Fantasy serien.

 

Ingen spillmaskin har noen sinne gitt meg så mange timer med kvalitetsunderholding :)

Lenke til kommentar
Er det bra eller? :D

6794189[/snapback]

 

Tatt i betraktning at jeg spiller det ofte, så kan det vel ikke være så veldig dårlig? :D

Jeg har forresten fremdeles den aller første demo-disken som fulgte med PSX.

 

En liten liste over innholdet:

 

Spillbare demoer: Jumping Flash!, Novastorm, Espn Extreme Games, Loaded, Total Nba, Destruction Derby, Toshinden, Wipeout

 

Videoer: Tekken, Starblade, Assault Rigs, Air Combat, Krazy Ivan, Warhawk, Twisted Metal, Rapid Load, Ridge Racer

 

:love:

Lenke til kommentar

Samme demoen som meg :cool:

 

Ang. Warhawk til PS3, har dette spillet med cockpis? Det gamle spillet til PSX har jo det :whistle:

 

warhawk5.gif

 

warhawk6.gif

 

EDIT:

 

Wipeout spillene var heilt fantastisk. At eg kunne gleme å nevne disse i første porst er utrolig. HERLIG fartsfølelse som satte standarden for meg ihvertfall. Musikken er glimrende og alt var bare küng.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...