Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Ny jobb:

Hva du jobber som: Innen teknisk support

Hvor gammel er du: 26 år

Hva du tjener du i året: Grunnlønn på 340.000 kr, men pga vaktordninger blir nok den en god del høyere.

Hvor mye betaler du i skatt? Tabelltrekk

Utdanning: Allmennlærerutdanning med fordypning i samfunnsfag, naturfag og engelsk. Bachelor i engelsk. Ferdig med master i engelsk til jul.

Goder: Betalt internett-, mobil- og treningsabonnement. Får også helt ny mobil. Billig lunsjordning. Leie av hytte til en billig penge. Gratis kaffe, suppe og frukt.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny jobb:

Hva du jobber som: Innen teknisk support

Hvor gammel er du: 26 år

Hva du tjener du i året: Grunnlønn på 340.000 kr, men pga vaktordninger blir nok den en god del høyere.

Hvor mye betaler du i skatt? Tabelltrekk

Utdanning: Allmennlærerutdanning med fordypning i samfunnsfag, naturfag og engelsk. Bachelor i engelsk. Ferdig med master i engelsk til jul.

Goder: Betalt internett-, mobil- og treningsabonnement. Får også helt ny mobil. Billig lunsjordning. Leie av hytte til en billig penge. Gratis kaffe, suppe og frukt.

 

Tør jeg spørre hvilket selskap dette er? Stort eller lite?

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Betongsager (betongsaging, kjerneboring, meisling)

 

Hvor gammel du er: 25

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Timelønn kr 270. Fra 15.00-21.00 kr 405. Fra 21.00 og helger kr 540.

 

Hvor mye betaler du i skatt? Tabelltrekk 7100

 

Utdanning: Litt vgs. Jobben krever ingen utdannelse, bare hard jobbing.

 

Goder: Behandling hos kiropraktor og fysioterapeut dersom en føler behov. Betalt treningssenter. Firmabil (lastebil kl C1, firma betalt for setifikat kl C1E), flotte firmaturer, for både ansatt med følge helt kostnadsfritt. Bonusordning, det blir satt et kr beløp man får pr time man jobbet fjoråret. De siste åra har dette vært 30 kr/pr time. (1000 timer = 30.000). Mye overtid dersom man ønsker.

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Vernepliktig i Forsvaret.

 

Hvor gammel du er: 20

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 162 kr dagen, en skam å kaste bort 1 år på det her :closedeyes:

 

Hvor mye betaler du i skatt? Eneste positive med Forsvaret, betaler ikke skatt.

 

Utdanning: Fortsatt verneplikt for menn i dette landet.

Er verneplikt bortkastet for deg?

Lenke til kommentar

Ville du dra, eller ble du tvunget? Bortimot 70-80% av guttene fra kullet mitt på skolen drar til militæret :o Selvfølgelig drar man ikke på grunn av lønnen, men opplevelsene.

 

Litt OT dette:

 

Men ja, ble tvunget... fikk ikke utsettelse for jeg bare hadde kommet inn og ikke påbegynt utdannelsen. Kom ikke inn neste år å måtte gå en annen plass.

 

Var på Evjemoen, skulle opprinnelig være der i 11-12 mnd men ble overført til heimevernet og ble sendt hjem etter 5-6 mnd.

 

1. og eneste rep. ble etter 4 år og med så lite våpentrening (har selv våpentrening utenom militæret) så forventer man at man skal rykke ut å sikre anlegg med skarpt hvis situasjonen tilsier det. Hva tror du jeg frykter mest på vakt... terrorangrep eller "idiotsoldaten" bak meg med skarpt i AG3-en og omtrent INGEN våpentrening?

 

For ett drøyt år siden fikk jeg brev at MP-en i mitt distrikt at jeg måtte sjekke å sende inn våpennummer for kontroll noe jeg ga F i. Ble oppringt 3 uker etter frist av innlevering av MP at de måtte ha våpennummer med en gang. Kunne ikke ta det på telefon sa de så jeg møtte en MP på XY City Syd, spurte hvilket nummer de hadde på våpenet fra før så skulle jeg kontrollere det mot mitt. Han sa jeg måtte gi han nummeret noe jeg nektet (ja, for å være vanskelig) FØR han leste opp nummeret da jeg sa i telefonen at han skulle ta med registeret for å sjekke, noe han bekreftet.

 

Det endte med telefon opp til en eller annen sjef som som høflig ba meg om å levere våpennummeret mitt til MP... i samme telefonsamtale sa jeg akkurat hva jeg trodde noe han faktisk ikke benektet og det var at de trolig hadde mistet deler av oversikten, det var akkurat det jeg ville frem til. Har ALDRI og kan ikke komme på noen annen grunn for at de skal "dobbeltsjekke" våpennummer.

 

Etter 3-4 uker fikk jeg brev i posten om at jeg skulle levere inn utstyr :w00t::tease:

 

 

Hva du jobber som: Lagermedarbeider + eget firma

Hvor gammel du er: 35

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 35++ K inkl. inntekt til firma

Hvor mye betaler du i skatt: ca 10 K mnd

Utdanning: Ja

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Er verneplikt bortkastet for deg?

Det er vel ikke bortkastet, men det passet dårlig når jeg ble innkalt. Nettopp ferdig med læretida mi og klar til å dra ut i jobb å tjene penger. Blir så klart innkalt til sesjon, Denne gangen kunne jeg ikke nektet siden jeg ikke tok noen utdanning. Ingen helseproblemer i følge legen på sesjon. Gratulerer, du skal tjene Konge og Fedreland i 1 år! Endret av MysilBergsprekken92
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Ansatt på skisenter / Avløser

 

Hvor gammel du er: 17

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 109 (skisenter) / 120 + helgetillegg + kjøring (avløser)

 

Hvor mye betaler du i skatt? Frikort / tabelltrekk

 

Utdanning: VGS + diverse kurser

 

Dog opp endel på lønning når jeg fyller 18, + ansiennitet og høyere stilling på skisenteret

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva du jobber som: Systemovervåker

Hvor gammel er du: 25 år

Hva du tjener du i året: Grunnlønn per år på 510.000 kr (inkl. alle turnustillegg), men på grunn av overtid blir nok iallefall dette året nærmere 750k brutto.

Hvor mye betaler du i skatt? Skattetrekk med 36% trekk + et fast trekk på 2500 kr

Utdanning: Fagbrev Serviceelektroniker og Fagtekniker med fordypning i Datateknikk, Drift og Sikkerhet med Programmering fra teknisk fagskole.

Goder: Statens Pensjonskasse (grei rente på boliglån), gratis frukt/te/kaffe, reservert parkering rett utenfor utgangsdøra. Nydelig utsikt (fly og helikoptre døgnet rundt) og serverparken min står i et militært fjellanlegg med EMP-skallsikring etc.

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Service Ansvarlig i en Middels stor Elektriker bedrift

 

Hvor gammel du er: 26 år.

 

Hva du tjener du i timen: 227 kr timen + bonusordninger

 

Hvor mye betaler du i skatt? 36%

 

Utdanning: Fagbrev som Elektriker, Allmen påbygning, Div jobb relaterte kurs.

Endret av Pugnax
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Ufaglært kontaktlærer i privatskole.

Hvor gammel du er: 23 år.

Hva du tjener du: 340 000,- i året.

Hvor mye betaler du i skatt: Tabelltrekk, ca 30%.

Utdanning: 1 år på lærerskolen, samt snart fullført del 1 av Montessorikurs.

 

Grei lønn med tanke på at jeg ikke har utdanningen enda. Ved endt utdanning vil jeg stå som adjunkt med opprykk, så blir vel en grei årslønn etterhvert! Er såpass heldig at arbeidsgiver også betaler full lønn når jeg er på samlinger/praksisperioder. (3 måneder i skoleåret).

 

Også medlem av statens pensjonskasse, og et par andre goder. I tillegg til å ha verdens beste yrke selvfølgelig :-)

Endret av RyanGiggs11
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Maskinist

Hvor gammel er du: 24

Hva du tjener du i året: 620 000

Hvor mye betaler du i skatt? Ca 15 000 per mnd

Utdanning: GK Mekaniske fag. Vk1 Skipsteknisk Drift. Fagbrev som motormann. 2 år etterutdanning på Teknisk Fagskole

Goder: Sjømannsfradrag, fri halve året, opptjening av sjømannspensjon, gode forsikringer gjennom forbund, bred utdanning med mange jobbmuligheter. +++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...