Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

fytte grisen så du har driti deg ut mr "finansdirektør". hvor flau er du på en skala fra en til en milliard?

Det er absolutt mulig å bli finansdirektør som 30-åring, men da er det nok snakk om et mindre selskap.

 

Jeg jobber for et stort selskap i Oslo. De fleste ledere på nivå tre og fire har rundt 1,2-1,5 mill i bruttolønn. CFO tjener rundt 3 mill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hva du jobber som: Service Ingeniør, Autostore

Hvor gammel du er: 24år

Hva du tjener du i månedslønn: Ca 35 000,- netto. Reiser mye så svinger en del avhengig

av hvor jeg reiser, hvor mye og når reiseregningen blir betalt. Fast 30 000,- brutto + vaktordning( 4000,- hver 5 uke ca)

Hvor mye betaler du i skatt? Tabell, ca 10 - 15 000,- har en del ikke skattepliktig diett så betaler kun rundt 25%.(har også lån som gir meg skattelette og BSU)

Utdanning: Automatiker(Fagbrev) + Forkurs til ing.(Realfagene)

 

Goder: Mobil og gratis bruk(bedriften betaler skatt ift dette), laptop, Kaffe/te/frukt, treningsrom/basseng, reise/gruppeliv/ulykke/helseforsikring, reise "verdenrundt", bonuspoeng ift reise, diverse fordelskort pga dette fly/leiebil/hotel osv også har vi hytter,feriehus og denslags og en velferdsklubb med diverse som jeg ikke har tatt i bruk enda. sikker mye mer jeg ikke kommer på/vet om. Gode ordninger :)

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Liten update nå som jeg er ferdig med læretiden:

 

Stilling: Servicetekniker

Alder: 21

Lønn: 221,40 i timen


Utdanning: Fagbrev som dataelektroniker og telekommunikasjonsmontør

Goder: Dekket mobiltelefon, mobilt bredbånd, personalkjøp på hele vareutvalget til Stanley, DeWalt og Black & Decker (minst 75% rabatt på alt). Rabatt på treningssenter osv. Privatkjøp hos elektrogrossister med lik rabatt som firmaet har.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Stilling: I utgangspunktet 2. Linje support på servicedesk + en manager-rolle innenfor ITIL. Jobber i prosjekt pr. Dags dato, men lønnen er lik.

 

Alder: 27

 

Erfaring: læretid + 8 år.

 

Utdanning: Fagbrev IKT-driftsfag

 

Lønn: Ca 440 000kr i året + 10 000kr i fungeringstillegg.

 

Goder: gratis tog, gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger, fri bruk av mobil, hjemmekontorløsning (bredbånd + pc). Veldig god lunsjordning, tilgang til treningsrom og hall.

Lenke til kommentar

Stilling: Selger i en JYSK-butikk

 

Alder: 21

 

Lønn: 145,27/t

 

Utdanning: VG1 (Dropout :C)

 

Goder: Kos og hygge sponset av jobben. Interne konkurranser og veldig koselige medarbeidere. Også bonusordning avhengig av hvordan det går med butikken.

Endret av Shashi-Chan
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Siden året nå er over, og jeg sikkert ikke er alene i å ha satt seg et mål man ønskte å nå i bruttolønn, hva endte folk på i 2013?

 

Selv hadde jeg 750k som mål (hvis jeg tok totalt brutto i juni og ganget med to så ville det blitt lit over 749k), men nådde dessverre ikke helt opp med 711k. Det skyldes nok lite overtid i november og desember (når den kreftsyke kollegaen var frisk nok til å komme tilbake på jobb). Siden vi i tillegg nå har oppbemannet så blir nok 2014 et mer normalt og kjedelig år lønnsmessig sett, men det skal iallefall bli godt å ta ut ferie som jeg måtte overføre til 2014..

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: "Lagersjef"/delelageransvarlig hos Q-meieriet.

Hvor gammel du er: 18 år

Hva du tjener i timen/månedslønn: 160kr timen (tariff). Rundt 18.000/mnd utbetalt før overtid

Hvor mye betaler du i skatt? Tabell, husker ikke hvilken. Er vel rundt 30%, det vanlige

Utdanning: Nei.

 

Goder: Gratis melk/sjoko/fløte/yoghurt, lån av verktøy/hageutstyr, Q-priser på diverse som verktøy/olje osv. Mulighet for jobbtlf.

Endret av Benny
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hva du jobber som: Prosesstekniker Offshore

 

Hvor gammel du er: 26 år

 

Utdanning: 2 år vgs og 2 år som lærling

 

Hva du tjener: Årslønn ligger mellom 850.000 - 1.100.000, spørs på hvor mange overtidsuker det blir iløpet av 1 år.

 

Skatt: Mye! ca 40%

 

Goder: Bra bonus, bonuspoeng på fly/hotell, rentefritt lån, betalte turer ifm kurs

Endret av OffshoreBP
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: "Lagersjef"/delelageransvarlig hos Q-meieriet.

 

Hvor gammel du er: 18 år

 

Hva du tjener i timen/månedslønn: 160kr timen (tariff). Rundt 18.000/mnd utbetalt før overtid

 

Hvor mye betaler du i skatt? Tabell, husker ikke hvilken. Er vel rundt 30%, det vanlige

 

Utdanning: Nei.

 

Goder: Gratis melk/sjoko/fløte/yoghurt, lån av verktøy/hageutstyr, Q-priser på diverse som verktøy/olje osv. Mulighet for jobbtlf.

 

Helt seriøst... følger du vanlig tariff med ekstra ansvar, ikke veldig bra betalt da!

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Ansatt hos NAV.

Hvor gammel du er: 22 år.

 

Hva du tjener du i månedslønn: 19.168 kr netto i dagpenger per mnd. 9584 kr blir utbetalt hver 14. dag.

Hvor mye betaler du i skatt? Tabelltrekk. Ikke sikker på hvilken.

Utdanning: Grunnskolen og 1 år vgs byggfag.

 

Goder: Har mye fri. Kan sove lenge. Reise på turer jeg aldri hadde fått tid til med en vanlig jobb. Slipper stress. Får tid til å tenke mye. Snu døgnet opp ned. Dra på fylla i ukedagene. Fokusere mer på trening.

Endret av Reptilia
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Ansatt hos NAV.

 

 

 

Hvor gammel du er: 22 år.

 

Hva du tjener du i månedslønn: 19.168 kr netto i dagpenger per mnd. 9584 kr blir utbetalt hver 14. dag.

 

Hvor mye betaler du i skatt? Tabelltrekk. Ikke sikker på hvilken.

 

Utdanning: Grunnskolen og 1 år vgs byggfag.

 

Goder: Har mye fri. Kan sove lenge. Reise på turer jeg aldri hadde fått tid til med en vanlig jobb. Slipper stress. Får tid til å tenke mye. Snu døgnet opp ned. Dra på fylla i ukedagene. Fokusere mer på trening.

Wow dette er sjokkerende mye penger! Hvordan blir satsen beregnet og hvor lenge får du dette?(regner med du går over til en lavere sum etterhvert?)

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Selger og montør, samt ordensvakt på nattklubb.
Hvor gammel du er: 23
Hva du tjener du i månedslønn: Det varierer da begge er deltidsjobber, men har 150-170kr per time.
Hvor mye betaler du i skatt? Tabelltrekk.
Utdanning: Fagbrev elenergi
Goder: Driver med salg av lyd og bilde, og får selvfølgelig gode priser på det. Får også firmabil.

Lenke til kommentar

Wow dette er sjokkerende mye penger! Hvordan blir satsen beregnet og hvor lenge får du dette?(regner med du går over til en lavere sum etterhvert?)

 

 

Det er dagpenger. Dagpenger kan man maksimalt få innvilget 2 år av gangen. Satsen blir beregnet utifra hva du tjente forrige kalenderår, altså grunnlaget for dagpenger. Jeg jobbet 6 dager i uken i nesten hele 2013 og uten ferie, derfor får jeg såpass mye i dagpenger. Jeg går ikke over til en lavere sum etterhvert nei, men som sagt så er dagpengeperioden over etter 2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...