Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Hva du tjener du i året: 500.000

Hvor mye betaler du i skatt? Ca 15 000 per mnd

Utdanning: Siving Elkraft (nyutdannet)

Goder: Fri telefon. Noen ekstra fridager, fleksitid.

 

Synes jeg tjener lite i forhold til mange som har bare vgs eller teknisk fagskole her som tjener mer enn meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Synes jeg tjener lite i forhold til mange som har bare vgs eller teknisk fagskole her som tjener mer enn meg.

 

Ja, men jeg regner med lønnspotensialet ditt er større enn deres på sikt?

 

Dessuten er det jo en verdi i seg selv å jobbe i et yrke man trives med og som det går an å bli gammel i (noe som kanskje ikke er like enkelt for en tømrer).

 

Trives du? :)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Betongsager (betongsaging, kjerneboring, meisling)

 

Hvor gammel du er: 25

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Timelønn kr 270. Fra 15.00-21.00 kr 405. Fra 21.00 og helger kr 540.

 

Hvor mye betaler du i skatt? Tabelltrekk 7100

 

Utdanning: Litt vgs. Jobben krever ingen utdannelse, bare hard jobbing.

 

Goder: Behandling hos kiropraktor og fysioterapeut dersom en føler behov. Betalt treningssenter. Firmabil (lastebil kl C1, firma betalt for setifikat kl C1E), flotte firmaturer, for både ansatt med følge helt kostnadsfritt. Bonusordning, det blir satt et kr beløp man får pr time man jobbet fjoråret. De siste åra har dette vært 30 kr/pr time. (1000 timer = 30.000). Mye overtid dersom man ønsker.

 

Hvordan firma?

Ønsker ny jobb, og jobben høres grei ut. og hvis lønnen stemmer så fy f...!

Lenke til kommentar

Hva du tjener du i året: 500.000

Hvor mye betaler du i skatt? Ca 15 000 per mnd

Utdanning: Siving Elkraft (nyutdannet)

Goder: Fri telefon. Noen ekstra fridager, fleksitid.

 

Synes jeg tjener lite i forhold til mange som har bare vgs eller teknisk fagskole her som tjener mer enn meg.

 

Vel, de av oss med kun teknisk fagskole og fagbrev (og tjener samme som deg) må som regel jobbe turnus (eller offshore) med vakter døgnet rundt, året rundt, for å tjene den lønnen du får (med din siv.ing) samtidig som du har fleksitid eller kun jobber 8-16. Fast arbeidstid (eller fleksitid) er en ganske stor luksus som du tilsynelatende tar for gitt.

 

Slike jobber medfører som regel også overtid (fordi noen _MÅ_ dekke vakter hvor folk blir syke etc. for at kabalen skal gå opp) hvor lønnslippen nesten dobbles i forhold til lønnslipp uten overtid i det hele tatt. For eksempel: Mine to første måneder hadde jeg kun tidligvakter (pga opplæring) og fikk 26k utbetalt etter skatt, etter jeg begynte i turnus og overtid har gjennomsnittet vært over 40k utbetalt hver måned.

 

Selv visste jeg ikke om lønna når jeg søkte, og hadde de halvvert lønna så hadde jeg nok fortsatt i jobben..

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Operatør onshore for oljeselskap

Hva du tjener du i året: uten overtid, vakttillegg og bonus: 406.000,- (1 års ansinitet)

Hvor mye betaler du i skatt?: mellom 20000-25000,- / mnd (45% på alt av tillegg + litt ekstra skattetrekk på fastlønn)

Utdanning: mekanisk utdanning VGS

Goder: forsikringer, gratis mat/lunsj, 6 uker ferie, stort sett rolige dager selv om det blir myyye overtid til tider, både natt og dag, men det er fort glemt når lønninga kommer, har ikke hatt noe under 34000,- utbetalt så langt

Endret av Railltut
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jobber som Energimontør i en spesialavdeling som leies ut til jobber på 132kv og opp til 420kv høyspentlinjer. Jobber rotasjon 12/9 om vinteren og 12/16 sommeren. Ligger på rundt 45k i netto i måneden og skatter ca 33%. Fordeler jeg har er gratis mobil, rabatter på diverse butikker og billig overnatting på hotell.

Lenke til kommentar

Hva du tjener du i året: 500.000
Hvor mye betaler du i skatt? Ca 15 000 per mnd
Utdanning: Siving Elkraft (nyutdannet)
Goder: Fri telefon. Noen ekstra fridager, fleksitid.

Synes jeg tjener lite i forhold til mange som har bare vgs eller teknisk fagskole her som tjener mer enn meg.

 

 

Jobber som Energimontør i en spesialavdeling som leies ut til jobber på 132kv og opp til 420kv høyspentlinjer. Jobber rotasjon 12/9 om vinteren og 12/16 sommeren. Ligger på rundt 45k i netto i måneden og skatter ca 33%. Fordeler jeg har er gratis mobil, rabatter på diverse butikker og billig overnatting på hotell.

Synes disse passet bra sammen. Er nok ikke så ille å være Siving ;)

Endret av Wisd0m
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Total årlig utbetaling av studielån/12: 7800 netto per mnd

Inntekt fra leieboer: 4000 netto per mnd

Inntekt fra salgsjobb deltid: +/- 15000 brutto per mnd

Inntekt fra salgslederrolle: 5000 brutto per mnd, samt halvårsbonuser på opptil 17000, som jeg nesten makset forrige sesong, og bør makse i høstsesongen. Så kan regnes ihvertfall 8000 pr mnd her da.

 

Så jeg bør ligge på rundt 26000 netto hver mnd. Trekk fra 15000 i faste utgifter, så er det likevel et helt ok studentbudsjett.

 

:)

 

Edit:

 

Goder: Gratis telefon, gratis telefonabonnement.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Hva jobber du som: Service/I&C Elektro/PLS drillingutstyr
Hva tjener du i måneden: ca. snitt på 50.000 utbetalt med tillegg
Hvor mye betaler du i skatt: ca. snitt på 40.000
Utdannelse: Bachelor Elektronikk

Goder: Fri telefon, og bruk av telefon. Gode forsikringer. 6 mnd fri i året.

Ulemper: I utlandet 6 mnd i året.

Alder: 27 år

Hvor lenge har jeg hatt jobben: Siden januar 2013

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...