Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Er du ute etter å kverulere igjen? Jeg syntes rett og slett bare at det var tankevekkende, ikke at det er urettmessig eller noe annet. Derav snedig.

 

Les innlegget mitt igjen... hva er det der som er kverrulerende?

 

Synd at enkelte hele tiden skal tolke ting negativt men slik er det vel bare!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at en ting er snedig, som er en helt subjektiv mening. Du skulle absolutt krangle på det. Men det er nok, jeg er ferdig med den diskusjonen.

 

Jeg kranglet ikke... når noen synes noe er merkelig eller snedig synes jeg det er vanlig høflighet å forklare.

 

Hvordan i all verden tolker du det som kverrulering???!!!

 

Hva er det egentlig jeg sier som er feil som du tolker som kverrulering... fint om du nevner det for ærlig talt, jeg ser det ikke.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kranglet ikke... når noen synes noe er merkelig eller snedig synes jeg det er vanlig høflighet å forklare.

 

Hvordan i all verden tolker du det som kverrulering???!!!

 

Hva er det egentlig jeg sier som er feil som du tolker som kverrulering... fint om du nevner det for ærlig talt, jeg ser det ikke.

 

Jeg gidder ikke å kverulere på om du kverulerer. Jeg sier meg ferdig med diskusjonen her. Du vet best selv om du kverulerer eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å kverulere på om du kverulerer. Jeg sier meg ferdig med diskusjonen her. Du vet best selv om du kverulerer eller ikke.

Bare som en liten pekepinn til deg siden du synes det er snedig at noen har det bedre enn en student økonomisk.. ALLE har det bedre økonomisk enn en student. Ingenting rart eller snedig med det. Siden du ikke var klar over det før, så er du ihvertfall klar over det nå. Lykke til med utdanningen.

Lenke til kommentar

Takk for redegjørelsen, selv om jeg allerede visste det. Det var ikke akkurat det som var "snedigheten", men det er ikke en diskusjon vi behøver å ta videre. Veslevoksenheten kan du legge fra deg.

 

Jeg kranglet ikke... når noen synes noe er merkelig eller snedig synes jeg det er vanlig høflighet å forklare.

 

Bekjente av meg som har fått dagpenger fikk mye mindre og hadde nesten like dårlig råd som meg (hvilket de ville hatt hvis ikke foreldrene forsørget dem). Uten så mye annen informasjon i innlegget til Mr. Duklain, syntes jeg at 15000 i måneden er relativt mye. Jeg kjenner ikke detaljene i situasjonene til mine bekjente og jeg har heller ikke satt meg inn i reglene til NAV, men jeg gjettet på at forskjellen skyldtes at Mr. Duklain har vært lenger i arbeidslivet, eventuelt betalt mer skatt. Det viste seg å være riktig.

 

Du kan selvfølgelig mene at det ikke er snedig i det hele tatt. Det blir en subjektiv vurdering.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Er du ute etter å kverulere igjen? Jeg syntes rett og slett bare at det var tankevekkende, ikke at det er urettmessig eller noe annet. Derav snedig.

 

Er vel ikke noe tankevekkende at en som har jobbet får mer penger enn hva en student gjør. Det skulle bare mangle. Folk som har vært i jobb en stund har som regel behov for litt mer penger.

Lenke til kommentar
Hva du jobber som: Prosesstekniker Sitter i kontrollrom på oljeplattform. 14-28 rotasjon. Alder: 23 Hva du tjener: -År; 537.000,- (Brutto uten feriepenger) -Mnd; 44.750,- (Brutto) Overtid/Kurs; 547 kr/t Overtid i friperiode; 878 kr/t (958 kr/t ved nattskift) Tillegg som kommer utenom: 9 kr/t for å sitte i kontrollrom. 400 kr/mnd til internett. -Faktisk lønn 2012; 1.220.00(Brutto inkl. feriepenger) Hvor mye betaler du i skatt; Tabell/48% (Ca 40%) Utdanning: Kjemiske Prosessfag(2 år) + Kjemiprosess fagbrev(2 år)

 

Jobber du i lag med noen petroleumsingeniører (master) og vet du hva de tjener? (absolutt og/eller i forhold til deg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...