Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva du jobber som: Grenader (vervet) i Hæren

Hvor gammel du er: 20 år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 23 800,-/mnd i grunnlønn, 400-500 000,- i året med tillegg.

Hvor mye betaler du i skatt?: 35%

Utdanning: VGS med studiekompetanse og førstegangstjeneste med ca 700 timer relevant kurs og utdanning (+ kontinuerlig kurs og kompetanseheving)

Endret av ThorU
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Grenader (vervet) i Hæren

Hvor gammel du er: 20 år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 23 800,-/mnd i grunnlønn, 400-500 000,- i året med tillegg.

Hvor mye betaler du i skatt?: 35%

Utdanning: VGS med studiekompetanse og førstegangstjeneste med ca 700 timer relevant kurs og utdanning (+ kontinuerlig kurs og kompetanseheving)

what?

grunnlønn per måneed etter skatt?

jeg tjener nå ca 400 K i året og har vca 22k i måneden etter skatt og betaler vel 25% i skatt

Lenke til kommentar

what?

grunnlønn per måneed etter skatt?

jeg tjener nå ca 400 K i året og har vca 22k i måneden etter skatt og betaler vel 25% i skatt

 

Litt usikker på hva du skal frem til, men både måned og årslønn er oppgitt som brutto lønn. Føler dette blir den mest riktige måten å gjøre det på med tanke på at skatt er noe som varierer veldig fra person til person og dermed gjør også netto inntekt det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tide med en liten oppdatering smile.png

Alder: 20
Stilling: Lærling (telekommunikasjonsmontørfaget)
Timelønn: 123,45
Goder: Mobiltelefon, all mobilbruk betalt av jobben, firmabil (ikke til privat bruk men slipper å kjøre egen bil til/fra jobb)

Skatt: tabell, men ca 22%

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Om du har over 400.000 i inntekt betaler du nok nærmere 35% i skatt, med mindre du har fratrekk pga. boliglån.

En på jobben betaler 36% i skatt og tjener like mye som meg. For meg holder det med tabellkort som er ca. 17% i skatt, og året før det betalte jeg bare 10% i skatt og gikk i skattesmell på "bare" 6000 kr. Hvorfor er det så store forskjeller på skatten, selv om begge tjener like mye?

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Om du har over 400.000 i inntekt betaler du nok nærmere 35% i skatt, med mindre du har fratrekk pga. boliglån.

En på jobben betaler 36% i skatt og tjener like mye som meg. For meg holder det med tabellkort som er ca. 17% i skatt, og året før det betalte jeg bare 10% i skatt og gikk i skattesmell på "bare" 6000 kr. Hvorfor er det så store forskjeller på skatten, selv om begge tjener like mye?

 

Han får sikkert en del igjen på skatten.

Lenke til kommentar

Om du har over 400.000 i inntekt betaler du nok nærmere 35% i skatt, med mindre du har fratrekk pga. boliglån.

En på jobben betaler 36% i skatt og tjener like mye som meg. For meg holder det med tabellkort som er ca. 17% i skatt, og året før det betalte jeg bare 10% i skatt og gikk i skattesmell på "bare" 6000 kr. Hvorfor er det så store forskjeller på skatten, selv om begge tjener like mye?

 

vet du noe om formuen hans, hvor mye lån han har osv? er mye som spiller inn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...