Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var såklart sett i forhold til alder, krav i henhold til kompetansenivå/utdanning og bransjen.

Nå vet jeg ikke hva han driver med på gilde, da dette vil naturligvis også telle inn.

 

Som 19'åring og allmenfaglig utdannelse så var mitt forventede lønnsnivå på rundt 110-130kr i mange bedrifter i samme bransje.Altså i butikk, lagerarbeid, ferskvare. Endte opp med å jobbe fra 119,-kr og opp til 125,-kr som jeg får i dag, 4 år etter.

Av andre sommerjobber, databransjen etc. så har jeg på langt nært fått så godt betalt, så det kan umulig være SÅ dårlig. :p

 

Over 150,-kr anser jeg vel selv fortsatt som meget fomidabel lønn.

Ja i hvert fall frem til jeg er ferdigutdannet ingeniør.

 

En faglært ville nok blitt misfornøyd, men det var ikke det jeg siktet mot.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det er på tide med en oppdatering, da blant annet lønnsforhold er endret siden i fjor.

 

Jobb: Kundeveileder, inntektssikrer og bussveileder i NSB.

Alder: 19 år.

Lønn: Grunnlønna mi er 145,95 kr i timen. Helge- og kveldstillegg er på 45% hver. Hva jeg tjener i måneden varierer veldig, da det kommer an på hvor mange helger jeg har mulighet til å jobbe, hvor mange timer, og om jeg jobber på kvelden eller dagtid. Jeg tjente til sammen 88700 kroner fra mai til desember i fjor.

Skatt: Jeg betalte 10% i fjor, uten at jeg vet om jeg får baksmell. I år har jeg tabelltrekk.

Goder: Jeg kan takke nei til oppdrag når jeg vil, og jeg tar til enhver tid toget gratis på hele Østlandet. Hvis ubeleilige arbeidstider eller -steder fører til at jeg må ta drosje til/fra jobb eller overnatte på hotell, vil arbeidsgiver dekke dette.

Utdanning: Jeg går på vg3 realfag i år.

 

Jeg har fortsatt denne jobben, men den er i Oslo/på Østlandet, og jeg bor og studerer for øyeblikket i Bergen, så det blir lite jobbing. Jeg skulle gjerne fått jobbe litt for å støtte opp under studielånet, men det er ikke mulig å jobbe for NSB her. Med helgetillegg er timelønna mi 212 kroner i timen, og jeg tjener normalt over 3000 kroner på en helg, men jeg synes ikke at det er verd å betale 1000 kroner for å fly tur-retur til Oslo hver helg for å jobbe.

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Fisker på 90 fots kystbåt

Hvor gammel du er: 23

Hva du tjener du i timen/månedslønn: kommer an på mengde fisk og prisen vi får, men fra 550-750tusen

Hvor mye betaler du i skatt? ca 35%, så komme fiskerfradag på 150k på slutten av året

Utdanning: Ferdig med videregående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...