Gå til innhold

Homebrew på X360


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette er egentlig ganske interessant, ettersom det gjøres uten noen form for modifikasjon - men før de kommer meed noe som er spillbart, så vil vel Microsoft ha dyttet ut en upgrade.

 

Uansett, jeg har ingen planer om å tukle med 360en min, men om ting som dette glir uten store modifkansjoner blir jeg happy :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TJa veit ikkje ka eg skal si til dette eg

6429370[/snapback]

 

Jeg kommer ikke til å fikle med X360. Gode spill burde kjøpes og støttes og så er xbox live halve morroa.

6429450[/snapback]

 

Jeg er så møkk lei alle som synonymiserer homebrew med piratkopierte spill.

OMG!

Jeg har en Xbox1 moddet til opp under taket. Jeg spiller på Xbox Live med den uten problemer. Mod betyr ikke at man blir automatisk bannet fra Live.

Min Xbox1 er daglig i bruk som mediahub. Den spiller av filmer, serier, musikk og diverse. Den kan spille originale spill på Live uten å bli bannet, og har en rekke emulatorer med mye snacks på.

Den dagen 360 blir mod-bar til å kunne utgjøre et skikkelig mediacenter hvor jeg får spille av de filene jeg vil. Ja, den dagen kommer loddebolten. Jeg har en haug av High Def-filer jeg har lyst å spille av på projektor og plasma. 360 blir min portal for å gjøre det.

 

Nå må vi slutte å automatisk tenke piratkopierte spill, og "aldri mer kjøpe et spill", bare en konsoll blir moddet.

Både min PS2 og Xbox1 er moddet, og det kommer stadig inn nye originalspill i hyllene mine likevel. Men jeg har også en skikkelig MediaPlayer i Xbox1, og en PS2 som spiller av mine Singstar, Buzz og guitarhero backups på vorschpiel hvor dvd-plater sjelden blir behandlet pent. Da er det fint å ha originalene stående trygt i hyllen.

Lenke til kommentar
ja, det var vel bare ett spørsmål om tid

 

http://xbox360.qj.net/Xbox-360-Homebrew-Em...pg/49/aid/57763

 

nå skal jeg kanskje vurdere å å kjøpe en 360

6428972[/snapback]

 

Denne videoen er jo lett å fake.

 

Hvorfor må de ha en hjemmemekket VGA-kabel??

Jo, for når kamera er med bort for å hente en laptop, så flytter en kamerat ledningen bak 360-en ned i en pc under pulten som kjører en hjemmeredigert video av en 360-oppstart, og noen dos-vinduer.

 

Hvorfor måtte de ha en hjemmelaget vga-kabel?

 

Hvorfor kunne ikke den bærbare pc-en med klokken bare stå ved siden av

monitoren hele tiden?

 

Hva står under pulten?

Lenke til kommentar
TJa veit ikkje ka eg skal si til dette eg

6429370[/snapback]

 

Jeg kommer ikke til å fikle med X360. Gode spill burde kjøpes og støttes og så er xbox live halve morroa.

6429450[/snapback]

 

Amen!

6429662[/snapback]

 

amen (igjen) ;)

6429681[/snapback]

 

haha xbox er jo til for å voldtas IMO

husker noen den skada sperren som gjorde at man ikke fikk se dvd uten remote?

 

that kinda things pisses me off :nei:

 

edit: øhh litt off topic ... men snakker om xbox 1

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar

smak på ordet homebrew og så smak på ordet piratkopi .. smaker annerledes? gjør det ikke?

 

Homebrew var det beste som kunne skjedd med xbox1 (og 360 for den saks skyld), det er synd at et slikt stort selskap tviholder på ideer for å kunne presse gjennom sine egne. Hvorfor ikke la xbox360 ha større muligheter innenfor multimedia? Hvorfor ikke støtte for Divx/Xvid? Hvorfor må man i det hele tatt ha en maskin med Windows MediaCenter (der lisensen koster en tusenlapp alene) ved siden av bare for å kunne se film på xbox360? Microsoft prøvde seg på mediacenter på xbox1 også, men kom aldri lengre (var egentlig bare en tilpasset versjon av eksternt skrivebord-funksjonaliteten i winxp)

 

Og det med at man måtte ha fjernkontrollen til xbox1 for å kunne se dvd var håpløse greier.

 

Blir sinna når folk i dress som ikke aner hva folk vil ha ødelegger et godt potensiale.

 

Er litt skeptisk til videoen selv, men det har skjedd litt ting de siste 2 ukene som tilsier at dette faktisk er mulig.

Endret av texaco
Lenke til kommentar
Jeg er ikke fattig, men det er mange spill som jeg har lyst på, som jeg rett og slett ikke ser meg råd til.. Eller, ikke har råd til. Jeg er som sagt ikke fattig, men det er begrenset hvor mange 500-lapper en tenåring kan punge ut med, uten fast inntekt..

6429825[/snapback]

 

 

Fortsatt mulig å stjele fra spillfohandlere.

6429911[/snapback]

Huh? Stjele fra butikker? :p

6430389[/snapback]

 

Bedre å laste ned piratkopier da heller? Skremende å se hvor lett enkelte ser på piratkopiering!

6430614[/snapback]

Uten å forsvare det ene eller andre så er du helt ute på jordet når du sammenlikner det å rappe et spill i en butikk med å kopiere/laste det ned fra internett. Du kan kopiere samme produktet hundre tusen milliarder ganger, uten at det berømte teoretiske tapet av inntekter til utvikler/utgiver akkumulerer.

 

haha xbox er jo til for å voldtas IMO

husker noen den skada sperren som gjorde at man ikke fikk se dvd uten remote?

 

that kinda things pisses me off  :nei:

 

edit: øhh litt off topic ... men snakker om xbox 1

Jeg vil gjette på at Microsoft gjorde dette for å spare sluttbruker for høyere utsalgspris på XBOX. Det er nok *noen* som skal ha sin del av kaka for å tillate avspilling av DVD-filmer. Det merkelige er at xbox - til tross for å være teknisk overlegen PS2, ga så mye mer for pengene enn PS2...

Lenke til kommentar

fatter ikke hvorfor alle sammenligner det å piratkopiere et spill med å stjele det fra butikk jeg. Helt greit at begge deler er ulovlig, og JA, men burde kjøpe spill da det koster uhorvelig mye å utvikle de, men sammenligningen er grunnløs, hvorfor?

 

1) Et fysisk produkt koster penger å lage, sende, stable etc. det gjør ikke noe du laster ned fra nett

 

2) Stjeler du noe i butikk stjeler du noe butikken har betalt for (egentlig burde endel ment at det var bedre, for da får faktisk spillutviklerne betalt for spillet)

 

3) Hadde alle stjålet fra butikker ville butikken gått konkurs, det samme skjer ikke når produktet stjeles på nett

 

just my 2 cents

Lenke til kommentar

3) Hadde alle stjålet fra butikker ville butikken gått konkurs, det samme skjer ikke når produktet stjeles på nett

 

just my 2 cents

6433914[/snapback]

 

Vet om ei platesjappe som stengte pga at den ikke solgte nok plater.. Det merkelige er at den solgte bra før 'alle' fikk bredbånd

Lenke til kommentar

Er fulstendig klar over at hombrew ikke = piratkopiering, og har selv chippa xbox til mediacenter. Men jeg angriper heller ikke homebrew.... det jeg angriper er smårollinger som genetex som ikke gidder å betale for spillene. Og som ikke klarer å se hva følgende kan bli dersom piratkopiering fortsetter i samme rettning som det gjør nå!

Verden er desverre ikke slik at om man ikke har penger så kan man laste ned alt.

Endret av eia_
Lenke til kommentar

vil vedde på at flertallet som følger med på modchip til 360 vil ha det for å spille piratkopier, synd egentlig.

Tall som er gitt ut av plateselskaper/filmselskaper/spilleselskaper (you get it) er ikke heeeelt riktig, tar man antall piratkopier lastet ned ganger kroner selskapet skulle hatt blir det en for dum fremvisning.

 

MEN det betyr ikke at selskapene ikke taper penger på at folk laster ned.Vedder en halv venstrenøtt for at mange av de som hadde lastet ned et visst spill hadde kjøpt det hvis nedlasting ikke gikk an.

 

så slutt å bruk den jæskli "selskapene taper da ikke penger på at jeg laster ned" unnskyldningen. Bruk heller ikke "synes jeg spillet jeg lasta ned var fett så kjøper jeg det" unnskyldningen, vedder resten av venstre nøtt at folk flest ikke har den holdningen, ihvertfall ikke i praksis.

 

ble litt mye of-topic men måtte bare få ut litt idag :p

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Jeg har ikke jobb, så ja, jeg er nok en "smårolling" (Jeg ser på smårolling som du sier, som en som ikke har jobb eller mye penger, og ikke er moden nok til å stå i mot fristelsene til å laste ned), men jeg vil så gjerne spille alle de stilige spillene, uten å vente 3 månder etter det kom ut på markede, for å så kjøpe det for alle pengene jeg har spart opp over en god stund. (Ok, lat ss si det på 3 mnd. kom ut 6 spill jeg ville ha, = ca 2.400kr, og det er vanskelig skaffe uten jobb på 3 mnd.)

 

You see the problem? Jeg klarer...ikke...motstååå....

 

MEN hadde alle spillene kostet 125kr stykket hadde jeg kjøpt alle orginalt, siden eskene er så fine å ha i "samlings-hyllen" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...