Gå til innhold

– PlayStation 3 kan få sisteplass (PS3)


Anbefalte innlegg

Det sa dem også i gamle dager..

Spillene har ikke blitt mindre av den grunn.. :-/

 

Er rimelig sikker på at dem kommer til å utnytte plassen bra på dem nye spillene også, mange grafikerer i dag bruker lenger tid til å tone ned bilder og texturer enn å lage nye bilder, for å få dem innenfor pixel-budsjett. :-/

 

Rent personlig elsket jeg spill som kom i gamle dager med FMV.

Noen spill gjorde det riktig, Wing Commander var fantastisk.

Idag er FMV, og historie i ett spill døende, det synes jeg er litt synd.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag er grafikken såpass grei at det ikke er noe problem å fortelle historien "in-game". Jeg mener faktisk denne løsningen er bedre enn FMV siden helheten i fortellingen blir mye bedre.

 

Er ellers helt enig i at handlingen i spill trenger større fokus.

Endret av _Astron_
Lenke til kommentar
Japan Mag Sizes Up the PS3 vs. Wii

 

Here’s what gamers said are the consoles they’re most interested in buying:

 

73.6%: Wii

16.7%: PS3

9.7%: neither

 

- http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...d=3403&Itemid=2

6483315[/snapback]

Det sier jo egentlig ikke så mye, siden de spør gamere. De/vi er jo mer informert om hva som kommer og er i mindre grad påvirket av markedsføring og merkevarer. Jeg ser at de spør "Housewives" også, og det er veldig kult, men jeg er litt usikker på hvordan de er kontaktet og hvor representative de er for resten av befolkningen. Dessuten er det jo et spørsmål om de er interessert i konsollen til selv eller til familien.

Lenke til kommentar
Alle undersøkelser bekrefter at Wii er på førsteplass, så dette er nok ikke en undersøkelse det sås tvil om.

6485607[/snapback]

Jeg sår ikke tvil om undersøkelsen. Jeg bare spekulerer i verdien av den. Jeg lurer på i hvilken grad den sier noe om hvordan Wii vil gjøre det i kampen om markedsandeler, og her mener jeg at den ikke viser noe som skulle tilsi at Nintendo skal vinne en slik knusende seier, nettopp siden de spør gamere. Gamere er ikke en stor del av den endelige kundemassen, tro det eller ei.

 

Men misforstå meg rett, jeg har også klokketro på Wii og tror den vil gjøre det stort hos Gud og hvermansen. Og ja, de fleste undersøkelser tyder på nettopp det. Men at 73% av gamere helst vil kjøpe Wii, betyr ikke at 73% av kundemassen vil kjøpe Wii...

Lenke til kommentar
Jeg har ikke plass til Wii på rommet mitt :p

6485622[/snapback]

Join the club.. Jeg må surfe på bordet mitt for å få til NOEN av de bevegelsene en ser på videoene :cool:

6485709[/snapback]

Hihi, ja. Det er nok flere som må ommøblere litt for å få plass til å spille aktivt på Wii, akkurat som man må med EyeToy. :)

Lenke til kommentar
Jeg sår ikke tvil om undersøkelsen. Jeg bare spekulerer i verdien av den. Jeg lurer på i hvilken grad den sier noe om hvordan Wii vil gjøre det i kampen om markedsandeler, og her mener jeg at den ikke viser noe som skulle tilsi at Nintendo skal vinne en slik knusende seier, nettopp siden de spør gamere. Gamere er ikke en stor del av den endelige kundemassen, tro det eller ei.

 

Men misforstå meg rett, jeg har også klokketro på Wii og tror den vil gjøre det stort hos Gud og hvermansen. Og ja, de fleste undersøkelser tyder på nettopp det. Men at 73% av gamere helst vil kjøpe Wii, betyr ikke at 73% av kundemassen vil kjøpe Wii...

6486228[/snapback]

Nå ønsker Nintendo å nå ut til folk som ikke spiller til vanlig også, noe de har klart med DS, så undersøkelsen er nok ikke helt borte når det gjelder vanlige folk.

Lenke til kommentar

Kan jo ta med en glad-nyhet til Sony-folket..

 

Syvende år på rad (dette er ikke gamere dog) Sony er blitt stemt frem til beste merkenavn..

 

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3152159

 

Dette er en undersøkelse foretatt på vanlige voksne amerikanske personer, om hvilket merkenavn som er best.

 

Microsoft kom på 10'ende i fjord, men i år har dem fallt ut..

Vet ikke om det er kvaliteten på 360'en, eller størrelsen på de såkallte 3%'ene, eller utsettelsen på Vista eller andre ting som gjør at de har fallt ut av listen.. :-/

 

PS3 er litt dyr, men kanskje kundene får igjen litt ekstra i kvalitet, noen grunn må det nå være att de blir beste merke for syvende år på rad. :-/

Lenke til kommentar
PS3 er litt dyr, men kanskje kundene får igjen litt ekstra i kvalitet, noen grunn må det nå være att de blir beste merke for syvende år på rad. :-/

6487448[/snapback]

Hvordan vet folket som stemte på SONY denne gangen, at de får igjen kvalitet i bytte mot penger i PS3?

 

PS3 har da ikke så mye å gjøre med det..

Lenke til kommentar
PS3 er litt dyr, men kanskje kundene får igjen litt ekstra i kvalitet, noen grunn må det nå være att de blir beste merke for syvende år på rad. :-/

6487448[/snapback]

Hvordan vet folket som stemte på SONY denne gangen, at de får igjen kvalitet i bytte mot penger i PS3?

 

PS3 har da ikke så mye å gjøre med det..

6487540[/snapback]

 

Det vet dem selvfølgelig ikke.

Men Sony er ett merkenavn på tross av alle returnerte PS1, PS2, PSP, TV, Stereo-anlegg, Bilstereoer, CD'er, Kasetter, Beta, UMD, riskokerer, og alt mulig annet du kan bruke stikkontakt på..

MistaPi n'vnte mannen i gata, og dette er jo en undersøkelse ment å illustrere mannen i gata. :-/

Lenke til kommentar
PS3 er litt dyr, men kanskje kundene får igjen litt ekstra i kvalitet, noen grunn må det nå være att de blir beste merke for syvende år på rad. :-/

6487448[/snapback]

Hvordan vet folket som stemte på SONY denne gangen, at de får igjen kvalitet i bytte mot penger i PS3?

 

PS3 har da ikke så mye å gjøre med det..

6487540[/snapback]

 

Det vet dem selvfølgelig ikke.

Men Sony er ett merkenavn på tross av alle returnerte PS1, PS2, PSP, TV, Stereo-anlegg, Bilstereoer, CD'er, Kasetter, Beta, UMD, riskokerer, og alt mulig annet du kan bruke stikkontakt på..

MistaPi n'vnte mannen i gata, og dette er jo en undersøkelse ment å illustrere mannen i gata. :-/

6487613[/snapback]

Hans undersøkelse viste vel bare at hardcore gamere synes at PS3 er for dyr, og da gjør sikkert mannen i gata det også. Om den neste PS er dyr har ingenting med merkenavn å gjøre.

 

Jeg ser ikke hvordan den undersøkelsen illustrerer mannen i gata. I så fall kun ved å si hvilket merke "mannen i gata" liker.

Lenke til kommentar
Nå ønsker Nintendo å nå ut til folk som ikke spiller til vanlig også, noe de har klart med DS, så undersøkelsen er nok ikke helt borte når det gjelder vanlige folk.

6486262[/snapback]

Og hva leser du ut av den undersøkelsen om vanlige folk? Jeg ser ingenting, ihvertfall ikke direkte.

 

Når (hardcore) gamere syns PS3 blir for dyr (som nok denne poll'en er mye preget av), hva tror du den vanlige mannen i gata syns om den høye prisen?

6486578[/snapback]

Ja, jeg tror også mannen i gata syns PS3 blir for dyr, men det betyr ikke at han løper og kjøper Wii fordet. Jeg ville tippe at noen mener at X360 er et bedre alternativ, enten fordi de ikke vet hva Wii tilbyr eller at de vil ha en opplevelse mer liknende PS3, som de kanskje forbinder med konseptet tv-spill.

 

Poenget mitt er at denne undersøkelsen sier at gamere syns PS3 er for dyr og at Wii er et mye mer attraktivt alternativ. Det behøver ikke å bety at vanlige folk følger samme mønster.

Lenke til kommentar
Xbox 360 har jo ikke akkurat kjempestort utvalg på spill, det vil nok PlayStation 3 få....

6488497[/snapback]

Og når det skjer, har nok X360 fått mange flere titler også. Ser ikke helt hvorfor Sony skal komme til å få så mye større utvalg på spill en MS. Og selv om de skulle være flinkere, vil jo MS fremdeles ha et års forsprang, så jeg tror det kommer til å bli ganske likt der.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...