Gå til innhold

– PlayStation 3 kan få sisteplass (PS3)


Anbefalte innlegg

Spørst når disse spillene kommer da asia_hills og du andre fyren, kan jo hende de ikke kommer før en ca 2-3 år? Men uansett, mange veldig bra spill til ps3 ja.

 

Men ingen har sagt det kan komme sykt bra spill til xbox 360 plutselig også, shadow of the coulossus kom jo vell nesten som en "bombe" på ps2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

minnekortet er for å tjene mer penger på deg,

finnes haugevis av andre måter å handle savestates på.

 

har du en 30" - 40", som støtter ekte hd, merker du betydelig forskjell

6443581[/snapback]

 

Stor forskjell på 720p og 1080p på en 30" TV der man sitter 2-3 meter unna? Ikke narr meg til å le...

 

Og det er heller ingen som tvinges til å kjøpe minnekort... du kan som sagt bruke usb-porten til så mangt.

Lenke til kommentar
fordi dette er standarder om 2 år

6443449[/snapback]

La meg omformulere spørsmålet mitt: Og 90% av kundemassen bryr seg om dette fordi...? Om to år vil de bry seg, ikke idag.

 

selvfølgelig er hardware bare en del av puslespillet,

men det er vel ingen tvil på at ps3 kommer til å bli minst like sterk på software også denne runden. exclusives som silent hill ser jeg fram til  :)

6443449[/snapback]

Ja, jeg har også stor tro på PS3 på sikt. Men innenfor de to neste åra er jeg usikker på om prisforskjellen til X360 kan forsvares.

6443659[/snapback]

 

som sagt så investerer du i ett produkt som du tross alt skal nyte i flere år framover

de som tenker litt lengre en nesa rekker forstår å sette pris på dette

 

du kan bli overrasket over hvor framsiktige kunder i dag er.

men er fortsatt mange sauer i flokken da ;)

 

edit:

 

og prisen kan så absolutt forsvares,

det er jo ett monster av en teknologibombe det er snakk om her

 

skal du ha noen av de samme mulighetene med xbox360

må du punge ut med like mye hvis ikke mer!

og fortsatt vil den aldri nå opp til alle mulighetene ps3 har

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar

Jeg tror Blueray trengs mye tidligere enn 2 år. Vi ser jo idag at veldig mange har HD tv'er klare, og da er det vel bare ett spørsmål om tid før ordentlig HD filmer blir lagt ut for salg. PS3 vil nok gjøre markedet mye tryggere for filmselskapene å slippe HD filmer også.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
som sagt så investerer du i ett produkt som du tross alt skal nyte i flere år framover

de som tenker litt lengre en nesa rekker forstår å sette pris på dette

6443747[/snapback]

Men hvorfor skal jeg/mann-i-gata investere i det nå, når jeg ikke får noen større opplevelse enn det X360 gir, på de neste to åra? Er det ikke bedre å vente til PS3 virkelig er mye kulere enn X360? I mellomtiden kan ikke prisforskjellen forsvares...

 

Dessuten ser folk flest ikke på tekniske spesifikasjoner, og de driver ikke å undersøker og graver om hvilke spill som finnes til de forskjellige konsollene, før de bestemmer seg. Det er tre faktorer som betyr noe:

 

1. Hva reklamene sier

2. Hva selgern i butikken sier

3. Hva andre mennesker sier

 

Jeg er spent på hvordan Sony kommer til å markedsføre PS3. Sannsynligvis kommer de til å kjøre hardt på PlayStation-merket, og noe bjall om at den er den komplette og ultimate underholdningsmaskinen (ikke at det nødvendigvis er bjall, men markedsføringsbjallsnakk blir det nok). Selgern i butikken kan nok si forskjellige ting, alt fra at PS3 er en investering i framtiden til at PS3 ikke leverer noe mer enn X360 spillmessig. Men det koker ned til at selgern vil selge der og da, og vil neppe anbefale folk å vente litt til prisen på PS3 går ned. Da er det bedre å få et salg i havn. Ser han/hun at kunden kvier seg for å punge ut for en PS3, kjører han/hun hardt for å selge X360 istedet. Hva andre mennesker sier, blir nok den vanskeligste å forutse, for folk gjør seg opp så mange rare meninger basert på andres feiltolkninger. Men det er nok mange som vil gå rundt med en oppfatning om at PS3 er best, siden den tross alt koster mest. Og uansett er det spillene som definerer folks oppfatning av en konsoll, og slik sett har Sony et overtak siden folk er mer vandt til PS2.

 

Men hva folk vil velge in the end, blir bare synsing fra oss alle. Personlig tror jeg prisen blir for høy for den store delen av kundemassen.

Lenke til kommentar
som sagt så investerer du i ett produkt som du tross alt skal nyte i flere år framover

de som tenker litt lengre en nesa rekker forstår å sette pris på dette

6443747[/snapback]

Men hvorfor skal jeg/mann-i-gata investere i det nå, når jeg ikke får noen større opplevelse enn det X360 gir, på de neste to åra? Er det ikke bedre å vente til PS3 virkelig er mye kulere enn X360? I mellomtiden kan ikke prisforskjellen forsvares...

 

Dessuten ser folk flest ikke på tekniske spesifikasjoner, og de driver ikke å undersøker og graver om hvilke spill som finnes til de forskjellige konsollene, før de bestemmer seg. Det er tre faktorer som betyr noe:

 

1. Hva reklamene sier

2. Hva selgern i butikken sier

3. Hva andre mennesker sier

 

Jeg er spent på hvordan Sony kommer til å markedsføre PS3. Sannsynligvis kommer de til å kjøre hardt på PlayStation-merket, og noe bjall om at den er den komplette og ultimate underholdningsmaskinen (ikke at det nødvendigvis er bjall, men markedsføringsbjallsnakk blir det nok). Selgern i butikken kan nok si forskjellige ting, alt fra at PS3 er en investering i framtiden til at PS3 ikke leverer noe mer enn X360 spillmessig. Men det koker ned til at selgern vil selge der og da, og vil neppe anbefale folk å vente litt til prisen på PS3 går ned. Da er det bedre å få et salg i havn. Ser han/hun at kunden kvier seg for å punge ut for en PS3, kjører han/hun hardt for å selge X360 istedet. Hva andre mennesker sier, blir nok den vanskeligste å forutse, for folk gjør seg opp så mange rare meninger basert på andres feiltolkninger. Men det er nok mange som vil gå rundt med en oppfatning om at PS3 er best, siden den tross alt koster mest. Og uansett er det spillene som definerer folks oppfatning av en konsoll, og slik sett har Sony et overtak siden folk er mer vandt til PS2.

 

Men hva folk vil velge in the end, blir bare synsing fra oss alle. Personlig tror jeg prisen blir for høy for den store delen av kundemassen.

6443942[/snapback]

 

mobiler selges glatt på 3000+ merket i norge

men da skal mobilen selvfølgelig ha mange funksjoner og kvalitet er ett must

 

mange mobiler selges også til svimlende 6000

uten at jeg hører folk klage nevneverdig

(det er altså prisen av en ps3 for en mobil :O)

 

tror ikke det er prisen det kommer an på,

det er nok varen ;)

Lenke til kommentar

 

mobiler selges glatt på 3000+ merket i norge

men da skal mobilen selvfølgelig ha mange funksjoner og kvalitet er ett must

 

mange mobiler selges også til svimlende 6000

uten at jeg hører folk klage nevneverdig

(det er altså prisen av en ps3 for en mobil :O)

 

tror ikke det er prisen det kommer an på,

det er nok varen ;)

6444010[/snapback]

 

 

Nå er det en gang slik at det er forskjell på businessmenn/kvinner som skal ha en avansert mobil til jobben og ungdommer/studenter og barnefamilier som skal kjøpe seg en spillekonsoll.

Lenke til kommentar

 

mobiler selges glatt på 3000+ merket i norge

men da skal mobilen selvfølgelig ha mange funksjoner og kvalitet er ett must

 

mange mobiler selges også til svimlende 6000

uten at jeg hører folk klage nevneverdig

(det er altså prisen av en ps3 for en mobil :O)

 

tror ikke det er prisen det kommer an på,

det er nok varen ;)

6444010[/snapback]

 

 

Nå er det en gang slik at det er forskjell på businessmenn/kvinner som skal ha en avansert mobil til jobben og ungdommer/studenter og barnefamilier som skal kjøpe seg en spillekonsoll.

6444029[/snapback]

 

hah er du så sikker på det du?

 

kan jo nevne SEw800i for å ta ett eksempel...

nevnte mobil solgte som varmt hvetebrød da den ble gitt ut på rundt 3000-merket

 

kan ikke si at denne modellen var rettet mot businessfolk akkurat

da designet bærer tydelig preg av å være rettet mot ungdommer.

allikevel er dette ett av årets desidert mest solgte mobiler,

og dette for halvparten av prisen til ps3

 

nuf said

Lenke til kommentar

hah er du så sikker på det du?

 

kan jo nevne SEw800i for å ta ett eksempel...

nevnte mobil solgte som varmt hvetebrød da den ble gitt ut på rundt 3000-merket

 

kan ikke si at denne modellen var rettet mot businessfolk akkurat

da designet bærer tydelig preg av å være rettet mot ungdommer.

allikevel er dette ett av årets desidert mest solgte mobiler,

og dette for halvparten av prisen til ps3

 

nuf said

6444098[/snapback]

 

Forskjell på 3000 og 6000... Det er altså dobbelt så mye.

 

Uansett kjøpte mange mobilen med abonnement og denne mobilen kunne man få for 1kr fra første stund.

 

edit:

 

At man kunne kjøpe den for 1kr fra første stund var for W810i, men antar det samem gjaldt for W800i

Endret av SBS
Lenke til kommentar
kan jo nevne SEw800i for å ta ett eksempel...

nevnte mobil solgte som varmt hvetebrød da den ble gitt ut på rundt 3000-merket

6444098[/snapback]

Folk kjøpte W800i ja, men det var nok veldig mange som kjøpte den subsidiert, og ga en mye mindre sum enn pris uten abonnement. Det gjelder forøvrig de andre eksemplene dine. Det er ikke så mange som kjøper telefoner uten abonnement. Folk flest bruker ikke så mye penger på mobiler som du skisserer.

 

Edit: Du kom før meg, SBS. Forøvrig fikk du ikke W800i som 1-kronestelefon til å begynne med. Det gjør du vel ikke enda. Kun K750i, det...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

hah er du så sikker på det du?

 

kan jo nevne SEw800i for å ta ett eksempel...

nevnte mobil solgte som varmt hvetebrød da den ble gitt ut på rundt 3000-merket

 

kan ikke si at denne modellen var rettet mot businessfolk akkurat

da designet bærer tydelig preg av å være rettet mot ungdommer.

allikevel er dette ett av årets desidert mest solgte mobiler,

og dette for halvparten av prisen til ps3

 

nuf said

6444098[/snapback]

 

Forskjell på 3000 og 6000... Det er altså dobbelt så mye.

 

Uansett kjøpte mange mobilen med abonnement og denne mobilen kunne man få for 1kr fra første stund.

 

edit:

 

At man kunne kjøpe den for 1kr fra første stund var for W810i, men antar det samem gjaldt for W800i

6444162[/snapback]

 

ja men så er det jo snakk om hva man får igjen for pengene...

 

la oss si du kjøper en mob med 1 megapixel kamera men utover kameraet har den ikke så mange funksjoner bortsett fra det en mobil primært skal ha: sms og telefoni

denne mobilen må du kanskje betale 1500 for og den er så gammeldags at "ingen" bruker den lenger, men den duger jo såvidt til det den er lagd for

 

eller så kan du kjøpe w800, denne har 2 mp kamera, videofunksjon og mp3-spiller.

denne mobilen vet du at du iallefall har noen år framover, for den støtter jo EDGE, som er nytt på markedet,men som sikkert blir mer utbredt om noen år.

dette vil naturligvis koste deg litt mere, men aj, man får jo det man betaler for ;)

Lenke til kommentar

 

ja men så er det jo snakk om hva man får igjen for pengene...

 

la oss si du kjøper en mob med 1 megapixel kamera men utover kameraet har den ikke så mange funksjoner bortsett fra det en mobil primært skal ha: sms og telefoni

denne mobilen må du kanskje betale 1500 for og den er så gammeldags at "ingen" bruker den lenger, men den duger jo såvidt til det den er lagd for

 

eller så kan du kjøpe w800, denne har 2 mp kamera, videofunksjon og mp3-spiller.

denne mobilen vet du at du iallefall har noen år framover, for den støtter jo EDGE, som er nytt på markedet,men som sikkert blir mer utbredt om noen år.

dette vil naturligvis koste deg litt mere, men aj, man får jo det man betaler for ;)

6444281[/snapback]

 

Får man det man betaler for? Om et par år er uansett telefonen kraftig utdater, uansett hva du kjøper i dag. Så at det er et godt kjøp å kjøpe en dyr telefon er jeg sterkt uenig i. Det samme gjelder forsåvidt for PS3. Man kan vente et par år til den har noe mer å by på og da får man den får halv pris.

Lenke til kommentar
som sagt så investerer du i ett produkt som du tross alt skal nyte i flere år framover

de som tenker litt lengre en nesa rekker forstår å sette pris på dette

6443747[/snapback]

Men hvorfor skal jeg/mann-i-gata investere i det nå, når jeg ikke får noen større opplevelse enn det X360 gir, på de neste to åra? Er det ikke bedre å vente til PS3 virkelig er mye kulere enn X360? I mellomtiden kan ikke prisforskjellen forsvares...

 

Hvis du ikke syns den er kulere enn Xbox360 så er det bare å kjøpe Xbox360 eller Wii . Det er jo helt opp til deg. For meg og flere av de jeg kjenner så har ikke Xbox360 eller Wii noe kult å komme med. Wii kan kanskje bli litt morro med sverdkamp osv men hvem med sinnet i behold vil gå glipp av alle de spillene som kommer til PS3 ? Det er blant verdens beste spilltitler som kommer dit mens Wii og Xbox360 har veldig få. PS3 er også uten tvil den kraftigste noe du vil se desto mer vi kommer mot lanseringsdatoen.

Lenke til kommentar

 

Hvis du ikke syns den er kulere enn Xbox360 så er det bare å kjøpe Xbox360 eller Wii . Det er jo helt opp til deg. For meg og flere av de jeg kjenner så har ikke Xbox360 eller Wii noe kult å komme med. Wii kan kanskje bli litt morro med sverdkamp osv men hvem med sinnet i behold vil gå glipp av alle de spillene som kommer til PS3 ? Det er blant verdens beste spilltitler som kommer dit mens Wii og Xbox360 har veldig få. PS3 er også uten tvil den kraftigste noe du vil se desto mer vi kommer mot lanseringsdatoen.

6444363[/snapback]

 

La oss anta, hypotetisk sett, at det du sier er riktig. Fremdeles vil ikke dette gi noe særlig utslag for om et par år og da har vi x360-eiere kost oss i 3 år allerede og kan da plukke opp en PS3 til halv pris om vi ønsker dette. Det vil jeg si er en mye bedre strategi. Da har man både en x360 og en ps3 til samme pris som det én ps3 koster ved lansering.

Lenke til kommentar

 

ja men så er det jo snakk om hva man får igjen for pengene...

 

la oss si du kjøper en mob med 1 megapixel kamera men utover kameraet har den ikke så mange funksjoner bortsett fra det en mobil primært skal ha: sms og telefoni

denne mobilen må du kanskje betale 1500 for og den er så gammeldags at "ingen" bruker den lenger, men den duger jo såvidt til det den er lagd for

 

eller så kan du kjøpe w800, denne har 2 mp kamera, videofunksjon og mp3-spiller.

denne mobilen vet du at du iallefall har noen år framover, for den støtter jo EDGE, som er nytt på markedet,men som sikkert blir mer utbredt om noen år.

dette vil naturligvis koste deg litt mere, men aj, man får jo det man betaler for ;)

6444281[/snapback]

 

Får man det man betaler for? Om et par år er uansett telefonen kraftig utdater, uansett hva du kjøper i dag. Så at det er et godt kjøp å kjøpe en dyr telefon er jeg sterkt uenig i. Det samme gjelder forsåvidt for PS3. Man kan vente et par år til den har noe mer å by på og da får man den får halv pris.

6444327[/snapback]

 

joda, det er som sagt aldri forsent å hoppe på toget

 

men nå må det bli sagt at ingenting er som den lykkerusen man får første gang man slår konsollen på, godt vitende om at du er en av de første i norge som fikk kloa i ps3.

så kan man jo invitere noen venner for å briefe litt med konsollen og høste all ros og status som følger med (bare innrøm det, det er uungåelig)...

kanskje oxo invitere noen damer hjem for å se litt HD video ;)

Lenke til kommentar
dette vil naturligvis koste deg litt mere, men aj, man får jo det man betaler for ;)

6444281[/snapback]

Men det er jo akkurat det. Jeg føler ikke at jeg gjør det når jeg må betale 6000,- for en spillkonsoll, og spilla kommer til å koste mer en sprell nye X360-spill gjør idag.

 

men hvem med sinnet i behold vil gå glipp av alle de spillene som kommer til PS3 ? Det er blant verdens beste spilltitler som kommer dit mens Wii og Xbox360 har veldig få.

6444363[/snapback]

Greit nok med PS3-fanatismen din, men du trenger ikke å disse de andre konsollene fordet. Jeg har hatt noen av mine beste spillopplevelser på GameCube og forventer stort av oppfølgerne på Wii. Hvis du vil leve inni din egen lille boble hvor det ikke finnes noen bra spill det ikke står Sony på, så deg om det. Du utelukker deg selv fra mye kos.

 

La oss anta, hypotetisk sett, at det du sier er riktig. Fremdeles vil ikke dette gi noe særlig utslag for om et par år og da har vi x360-eiere kost oss i 3 år allerede og kan da plukke opp en PS3 til halv pris om vi ønsker dette. Det vil jeg si er en mye bedre strategi. Da har man både en x360 og en ps3 til samme pris som det én ps3 koster ved lansering.

6444379[/snapback]

My point exactly... :cool:

Lenke til kommentar

 

Hvis du ikke syns den er kulere enn Xbox360 så er det bare å kjøpe Xbox360 eller Wii . Det er jo helt opp til deg. For meg og flere av de jeg kjenner så har ikke Xbox360 eller Wii noe kult å komme med. Wii kan kanskje bli litt morro med sverdkamp osv men hvem med sinnet i behold vil gå glipp av alle de spillene som kommer til PS3 ? Det er blant verdens beste spilltitler som kommer dit mens Wii og Xbox360 har veldig få. PS3 er også uten tvil den kraftigste noe du vil se desto mer vi kommer mot lanseringsdatoen.

6444363[/snapback]

 

La oss anta, hypotetisk sett, at det du sier er riktig. Fremdeles vil ikke dette gi noe særlig utslag for om et par år og da har vi x360-eiere kost oss i 3 år allerede og kan da plukke opp en PS3 til halv pris om vi ønsker dette. Det vil jeg si er en mye bedre strategi. Da har man både en x360 og en ps3 til samme pris som det én ps3 koster ved lansering.

6444379[/snapback]

 

hva skal man med en 360 hvis man har ps3?

hvorfor ikke like gjerne bare kjøpe en ps3 med en gang?

slipper man iallefall jetmotoren i 360'n pluss at du får spillt spill som

assasins creed og MGS

for å ikke snakke om at du har en blu ray spiller tilgjengelig fra dag en

 

skjønner ikke logikken i kjøpe en 360 for så å kjøpe en playstation.

blir som å kjøpe den 1500,- tlf jeg snakka om istad,

for så å vente to år på å kjøpe w800i'en som da har gått ned i pris..

 

er det ikke mye bedre å nyte alle funksjonene fra dag en?

Lenke til kommentar
dette vil naturligvis koste deg litt mere, men aj, man får jo det man betaler for ;)

6444281[/snapback]

Men det er jo akkurat det. Jeg føler ikke at jeg gjør det når jeg må betale 6000,- for en spillkonsoll, og spilla kommer til å koste mer en sprell nye X360-spill gjør idag.

 

men hvem med sinnet i behold vil gå glipp av alle de spillene som kommer til PS3 ? Det er blant verdens beste spilltitler som kommer dit mens Wii og Xbox360 har veldig få.

6444363[/snapback]

Greit nok med PS3-fanatismen din, men du trenger ikke å disse de andre konsollene fordet. Jeg har hatt noen av mine beste spillopplevelser på GameCube og forventer stort av oppfølgerne på Wii. Hvis du vil leve inni din egen lille boble hvor det ikke finnes noen bra spill det ikke står Sony på, så deg om det. Du utelukker deg selv fra mye kos.

 

La oss anta, hypotetisk sett, at det du sier er riktig. Fremdeles vil ikke dette gi noe særlig utslag for om et par år og da har vi x360-eiere kost oss i 3 år allerede og kan da plukke opp en PS3 til halv pris om vi ønsker dette. Det vil jeg si er en mye bedre strategi. Da har man både en x360 og en ps3 til samme pris som det én ps3 koster ved lansering.

6444379[/snapback]

My point exactly... :cool:

6444476[/snapback]

 

hvis du tror at ps3 spill kommer til å koste mer en 360 spill er du rimelig naiv.

dette er bare noe tull og ryktesprederi

 

priser blir alltid justert om hverandre i dette markedet, å tro at sony kommer til å ta mer betalt for spillene sine er bare mildt sagt teit

 

tror du virkelig sony hadde latt ms få et slikt forsprang?

dette er enkel matematikk folkens...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...