Gå til innhold

– PlayStation 3 kan få sisteplass (PS3)


Anbefalte innlegg

 

hva skal man med en 360 hvis man har ps3?

hvorfor ikke like gjerne bare kjøpe en ps3 med en gang?

slipper man iallefall jetmotoren i 360'n pluss at du får spillt spill som

assasins creed og MGS

for å ikke snakke om at du har en blu ray spiller tilgjengelig fra dag en

 

skjønner ikke logikken i kjøpe en 360 for så å kjøpe en playstation.

blir som å kjøpe den 1500,- tlf jeg snakka om istad,

for så å vente to år på å kjøpe w800i'en som da har gått ned i pris..

 

er det ikke mye bedre å nyte alle funksjonene fra dag en?

6444501[/snapback]

 

Fordi det er forskjellige spill på de to konsollene og begge har bra eklusive titler? Man kan ikke nyte funksjoner fra dag en da det ikke er hverken marked for disse funksjonene eller "bruk" for de. Hvis man kjøper en PS3 på lanseringsdatoen vil Blueray-spilleren være ubrukelig for filmtitting da bare et fåtall filmer vil være tilgjengelig fra dag 1 og det tar nok et par år før alle nye filmer kommer ut på dette formatet (om det skulle vinne formatkrigen). Mange eldre filmer vil ikke være tilgjengelig i det hele tatt heller.

 

Mobiltelfon-eksempelet ditt er ubrukelig ettersom det er ingen som bruker to telefoner samtidig hvis den ene har alle funksjoner til den gamle pluss litt til. Det det er snakk om er å ha 2 konsoller og likevel betale det samme som det 1 ps3 kommer til å koste på lanseringsdatoen. De har forskjellige spillopplevelser og muligens forskjellige bruksområder. Du vil f.eks. ikke kunne få tak i en HDDVD-spiller til PS3.

 

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å forstå dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du tror at ps3 spill kommer til å koste mer en 360 spill er du rimelig naiv.

dette er bare noe tull og ryktesprederi

 

priser blir alltid justert om hverandre i dette markedet, å tro at sony kommer til å ta mer betalt for spillene sine er bare mildt sagt teit

 

tror du virkelig sony hadde latt ms få et slikt forsprang?

dette er enkel matematikk folkens...

6444550[/snapback]

 

Det er faktisk ikke umulig at spill på BD-disker blir dyrere. Utviklingskostnadene for disse diskene er meget høye sammenliknet med HD-DVD. Ikke bare går det på selve diskene, men også produksjonsutstyret som må skiftes ut.

 

(Orker ikke finne kilde :p )

Lenke til kommentar
hvis du tror at ps3 spill kommer til å koste mer en 360 spill er du rimelig naiv.

dette er bare noe tull og ryktesprederi

6444550[/snapback]

Med Kaz Hirai i spissen? Her er hva han sa til gamesindustry.biz:

Hirai went on to say that Sony will be making its next-gen software "as affordable as possible," but suggested costs could rise from what consumers are currently paying.

 

"If it becomes a bit higher than US$ 59, don't ding me, but, again, I don't expect it to be US$ 100," he concluded.

Etter det de sa før E3 at 400-500 euro for PS3 bare var fantasitall, vil jeg tro at spillene blir dyrere enn det han antyder her. Dessuten sier han:

I think it would be a bit of a stretch to think that we could suddenly turn around and say ‘PS3 games now US$ 99.99’.

"A bit of a strech"?!? Ran ved høylys dag, ville jeg kalt det. Å i det hele tatt foreslå at det ikke ville være lurt å ta 100$ for et spill, tyder jo på at mannen gjerne ville gjort det.

Lenke til kommentar
skjønner ikke logikken i kjøpe en 360 for så å kjøpe en playstation.

blir som å kjøpe den 1500,- tlf jeg snakka om istad,

for så å vente to år på å kjøpe w800i'en som da har gått ned i pris..

 

er det ikke mye bedre å nyte alle funksjonene fra dag en?

6444501[/snapback]

 

Siden jeg da kan spille Halo 3, Forza 2 og Gears of War i tillegg til Mgs. :tease:

 

Edit: Hvis det er avgjørende for deg å spille nettopp ps3 fra dag 1, så slå deg løs. For min del vil en 360 kunne dekke mitt spillebehov til det fulle i lange tider.

Endret av _Astron_
Lenke til kommentar
hva skal man med en 360 hvis man har ps3?

6444501[/snapback]

Fordi det faktisk finnes bra spill på andre konsoller enn PS3. Men det tror vel ikke du noe på...

 

skjønner ikke logikken i kjøpe en 360 for så å kjøpe en playstation.

6444501[/snapback]

Du er ikke så opptatt av penger altså? Man kan ende opp med en PS3 og en X360, ikke bare en PS3, til samme prisen. Hvis det ikke er logikk for deg, så er du skrudd sammen helt annerledes i toppen enn det jeg er...

 

er det ikke mye bedre å nyte alle funksjonene fra dag en?

6444501[/snapback]

Jammen man kan ikke det. De virkelig snacksy spilla er jo ikke tilgjengelig ved launch, de som har potensiale for å banke X360 ned i støvlene (hvis det noen gang kommer noe sånt). BluRay har såvidt rukket å komme på markedet, og hvor ofte orker man å se den samme filmen om igjen, uansett oppløsning? Dessuten er det, tro det eller ei, ikke alle som har råd til å gå å kjøpe seg en TV til 25000,- sånn helt uten videre. Mulig du er singel og godt betalt eller rik pappagutt, men jeg kan ønske deg velkommen til den virkelige verdenen der man må forsørge kone og barn og har milliongjeld på hus som strengt tatt trenger endel oppussing. En TV med 1080p er kanskje en selvfølge for deg, men det er et stort offer for de fleste av oss andre...

Lenke til kommentar

 

hva skal man med en 360 hvis man har ps3?

hvorfor ikke like gjerne bare kjøpe en ps3 med en gang?

slipper man iallefall jetmotoren i 360'n pluss at du får spillt spill som

assasins creed og MGS

for å ikke snakke om at du har en blu ray spiller tilgjengelig fra dag en

 

skjønner ikke logikken i kjøpe en 360 for så å kjøpe en playstation.

blir som å kjøpe den 1500,- tlf jeg snakka om istad,

for så å vente to år på å kjøpe w800i'en som da har gått ned i pris..

 

er det ikke mye bedre å nyte alle funksjonene fra dag en?

6444501[/snapback]

 

Fordi det er forskjellige spill på de to konsollene og begge har bra eklusive titler? Man kan ikke nyte funksjoner fra dag en da det ikke er hverken marked for disse funksjonene eller "bruk" for de. Hvis man kjøper en PS3 på lanseringsdatoen vil Blueray-spilleren være ubrukelig for filmtitting da bare et fåtall filmer vil være tilgjengelig fra dag 1 og det tar nok et par år før alle nye filmer kommer ut på dette formatet (om det skulle vinne formatkrigen). Mange eldre filmer vil ikke være tilgjengelig i det hele tatt heller.

 

Mobiltelfon-eksempelet ditt er ubrukelig ettersom det er ingen som bruker to telefoner samtidig hvis den ene har alle funksjoner til den gamle pluss litt til. Det det er snakk om er å ha 2 konsoller og likevel betale det samme som det 1 ps3 kommer til å koste på lanseringsdatoen. De har forskjellige spillopplevelser og muligens forskjellige bruksområder. Du vil f.eks. ikke kunne få tak i en HDDVD-spiller til PS3.

 

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å forstå dette...

6444631[/snapback]

 

for det første, Lol

 

Blu Ray er først og fremst støttet av sony,

det er ingen hemmelighet at de "eier" hollywood, så det kommer til å være nok av filmer, både nye og gamle, på releasedatoen og utover

 

veldig snart tror jeg ikke det vil være tvil lenger på hvem som har vunnet formatkrigen.

i motsetning til analysters spådommer om at det vil gå flere år før vi ser en vinner så tror jeg kampen vil bli avgjort ganske tidlig og på en ganske knusende måte...

 

toshiba har jo nå gått ut og sagt at de fortsatt lever i håpet om å lage ett "unified" format midt i en av de viktigste fasene etter HD-DVD lanseringen.

Dette er jo klart og tydelig ett hvitt flagg vi ser her...

http://gear.ign.com/articles/715/715613p1.html

 

ikke nok med det..

flere av selskapene som skulle lage HD-DVD spillere har nå trukket prosjektene tilbake for å lage HD-DVD/BD spillere i ett

 

ingen av disse selskapene satser på å produsere rene HD-DVD spillere

dette er nok bare toppen av isberget og jeg, personlig, klarer nesten ikke å vente på mer nytt fra den fronten :!:

 

og hvorfor skal ps3 eiere ville ha HD-DVD når blue ray er bedre på alle måter?

du må nok trekke flere eksempler fram hvis du vil de-bunke mobil eksemplet som jeg synes passer fortreffelig i denne sammenhengen

 

og exclusiviteten på softwarefronten heller mer mot sony...

hva har xbox som virkelig er exclusivt? halo3? hva mer?

 

PC ports er ikke exclusives, så ikke nevn oblivion eller prey

og det viser seg faktisk at de spillene som er porta fra pc'en faktisk er bedre å spille på nettop pc'en

Lenke til kommentar

hvis du tror at ps3 spill kommer til å koste mer en 360 spill er du rimelig naiv.

dette er bare noe tull og ryktesprederi

 

priser blir alltid justert om hverandre i dette markedet, å tro at sony kommer til å ta mer betalt for spillene sine er bare mildt sagt teit

 

tror du virkelig sony hadde latt ms få et slikt forsprang?

dette er enkel matematikk folkens...

6444550[/snapback]

 

Det er faktisk ikke umulig at spill på BD-disker blir dyrere. Utviklingskostnadene for disse diskene er meget høye sammenliknet med HD-DVD. Ikke bare går det på selve diskene, men også produksjonsutstyret som må skiftes ut.

 

(Orker ikke finne kilde :p )

6444655[/snapback]

 

ja, det er jo helt klart at noen må ta "støtet" men det blir på et annet ledd en hos forbrukeren..

dessuten går produksjonskostnadene såpass kjapt ned at dette vil bli ubetydelig etterhvert

 

det sier jo seg selv at de ikke kan prise spillene sine dyrere en konkurenten..

det er jo nettop spillene som er "kjernen" i markedet og som får hjula til å gå rundt

spill er jo uansett overpriset nok som det er så jeg ser ikke at dette skal bli noe problem akkurat

Lenke til kommentar

Hva var poenget ditt?

 

Eklsusive titler som jeg kommer på akkurat nå:

 

Lost Planet

Halo-serien

Forza-serien

Gears of War

Project Gotham-spillene

Table Tennis

 

og det er sikkert mange flere som folk med litt bedre oversikt kan uttale seg om. Hva er det som er eklusivt på PS3? FF, MGS og hvilke flere store titler?

 

Det eneste du sier i innlegget er at du har mer peiling enn analytikere på hvordan teknologimarkedet fungerer.

Lenke til kommentar
Hva var poenget ditt?

 

Eklsusive titler som jeg kommer på akkurat nå:

 

Lost Planet

Halo-serien

Forza-serien

Gears of War

Project Gotham-spillene

Table Tennis

 

og det er sikkert mange flere som folk med litt bedre oversikt kan uttale seg om. Hva er det som er eklusivt på PS3? FF, MGS og hvilke flere store titler?

 

Det eneste du sier i innlegget er at du har mer peiling enn analytikere på hvordan teknologimarkedet fungerer.

6444847[/snapback]

 

haha tro meg, det er ørten analytikere før meg som har spådd blu ray som vinner.

hva vet du om jeg ikke bare gjentar en annens analyse av formatkrigen?

 

det eneste jeg sier, er hvor ting peker :hmm:

 

edit:

 

virkelig en patetisk liste du har hostet opp der :!:

 

edit2: tabletennis vræææææl :!: :!: :!: nå ble jeg missunelig

 

edit3: avean har tidligere i tråden lagd en fortreffelig liste med eksklusive ps3 titler, ta en titt på den å grin :cry:

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar
Fint om du støtter opp utsagnene dine med linker. Om det er ørten analytikere som har spådd at blu-ray "vinner", så burde det ikke ta så lang tid å google frem noe. På den måten kan innleggene dine gå fra fanatisk fanboy til noe med litt mer substans.

6444999[/snapback]

 

hehe

 

skal jo ikke mange hjernecellene til for å forstå at det finnes analytikere som spår i alle mulige retninger og scenarioer i denne verdenen, spesielt om ett så hot tema som en formatkrig

 

at jeg må linke for å understreke noe som er så allment kjent blir bare teit

Lenke til kommentar
at jeg må linke for å understreke noe som er så allment kjent blir bare teit

6445056[/snapback]

 

Nei, det kalles å underbygge argumentene sine og gi innleggene en viss verdi. Jeg kan gjerne ta tall ut fra rompen og si at toppanalytikere spår at PS3 vil selge halvannen million enheter på verdensbasis, og jeg kan skrive det om og om og om igjen i alle PS3-trådene her på forumet. Vil folk tro at jeg er noe annet enn en fanatisk idiot? Neppe..

Lenke til kommentar
PC ports er ikke exclusives, så ikke nevn oblivion eller prey

og det viser seg faktisk at de spillene som er porta fra pc'en faktisk er bedre å spille på nettop pc'en

6444799[/snapback]

Ikke enig. Mange FPS'er er veldig behagelig å spille med joypad.

 

Lost Planet

Halo-serien

Forza-serien

Gears of War

Project Gotham-spillene

Table Tennis

6444847[/snapback]

Du glemte Dead Rising... :thumbup:

 

Hva er det som er eklusivt på PS3? FF, MGS og hvilke flere store titler?

6444847[/snapback]

Assassin's Creed, Mercenaries 2 og Naughty Dogs unavngitte spill er titler jeg gleder meg som en unge til. Fins mange gode eksklusive på alle tre platformene.

 

edit:

 

virkelig en patetisk liste du har hostet opp der  :!:

 

edit2: tabletennis vræææææl  :!:  :!:  :!:  nå ble jeg missunelig

 

edit3: avean har tidligere i tråden lagd en fortreffelig liste med eksklusive ps3 titler, ta en titt på den å grin :cry:

6444893[/snapback]

Og der mistet du den siste rest av respekt jeg hadde for deg. Plasserer deg nå i samme bås som Avean (tro meg, det er ikke et kompliment...)

 

skal jo ikke mange hjernecellene til for å forstå at det finnes analytikere som spår i alle mulige retninger og scenarioer i denne verdenen, spesielt om ett så hot tema som en formatkrig

 

at jeg må linke for å understreke noe som er så allment kjent blir bare teit

6445056[/snapback]

Ikke rart du har så sansen for Sony. Du er jo akkurat like arrogant.

Lenke til kommentar

 

 

for det første, Lol

 

Blu Ray er først og fremst støttet av sony,

det er ingen hemmelighet at de "eier" hollywood,

6444799[/snapback]

Godt mulig de 'eier' Hollywood, men du glemmer en annen stor aktør med ganske god inflytelse. Microsoft har gått ut og sagt at Blu-ray er forbrukerfiendtlig.

 

 

Bluray-plater er dyrere enn HDDVD-plater. Kanskje vil folk velge hddvd utifra hva slags pris de vil betale for ei brennbar plate.

 

 

 

PS... Stilte et spørsmål tidligere her. Hva slags multimediaegenskaper har PS3?

Lenke til kommentar

edit:

 

virkelig en patetisk liste du har hostet opp der  :!:

 

edit2: tabletennis vræææææl  :!:  :!:  :!:  nå ble jeg missunelig

 

edit3: avean har tidligere i tråden lagd en fortreffelig liste med eksklusive ps3 titler, ta en titt på den å grin :cry:

6444893[/snapback]

 

Jasså? Jeg rangerer alle de spillseriene over det Sony har, men vi har nok forskjellig smak da? Tabletennis er et strålende spill, men du spiller vel bare FF, så... your loss.

 

Hadde jeg hatt lyst på noen av de ps3-eksklusive spillene så hadde jeg selvfølgelig kjøpt PS3 og ikke X360 (og om ikke så lenge, wii). Men men... leit at du ikke hadde noen argumenter i det hele tatt, hadde jo håpet på at du ikke bare var den nye brukeren til Avean.

Lenke til kommentar
at jeg må linke for å understreke noe som er så allment kjent blir bare teit

6445056[/snapback]

 

Nei, det kalles å underbygge argumentene sine og gi innleggene en viss verdi. Jeg kan gjerne ta tall ut fra rompen og si at toppanalytikere spår at PS3 vil selge halvannen million enheter på verdensbasis, og jeg kan skrive det om og om og om igjen i alle PS3-trådene her på forumet. Vil folk tro at jeg er noe annet enn en fanatisk idiot? Neppe..

6445109[/snapback]

 

jeg har vel ikke dratt noen tall fra stumpen jeg vel?

 

har du fulgt tråden i det hele tatt?

 

det var en her som mente at jeg visste mer en analytikerne fordi jeg spår BR som vinner

 

men det blir jo helt feil å si ettersom analytikere spår vinnere i begge ender..

det finnes til og med (måtte gud forby)

analytikere som tror blue ray vinner formatkrigen

 

det var det jeg egentlig prøvde å understreke her

 

hvis du ser på meg som en fanatisk idiot for det så tror jeg du har et problem ellers tror jeg nok du må lese tråden på nytt

 

du har sikkert lest mang en fanboy poster i dette forum men ikke vær like kjapp med å gre alle under en kam a plz... :)

 

det for deg bare til å framtre som trangsynt :mad:

Lenke til kommentar
PC ports er ikke exclusives, så ikke nevn oblivion eller prey

og det viser seg faktisk at de spillene som er porta fra pc'en faktisk er bedre å spille på nettop pc'en

6444799[/snapback]

Ikke enig. Mange FPS'er er veldig behagelig å spille med joypad.

 

Lost Planet

Halo-serien

Forza-serien

Gears of War

Project Gotham-spillene

Table Tennis

6444847[/snapback]

Du glemte Dead Rising... :thumbup:

 

Hva er det som er eklusivt på PS3? FF, MGS og hvilke flere store titler?

6444847[/snapback]

Assassin's Creed, Mercenaries 2 og Naughty Dogs unavngitte spill er titler jeg gleder meg som en unge til. Fins mange gode eksklusive på alle tre platformene.

 

edit:

 

virkelig en patetisk liste du har hostet opp der  :!:

 

edit2: tabletennis vræææææl  :!:  :!:  :!:  nå ble jeg missunelig

 

edit3: avean har tidligere i tråden lagd en fortreffelig liste med eksklusive ps3 titler, ta en titt på den å grin :cry:

6444893[/snapback]

Og der mistet du den siste rest av respekt jeg hadde for deg. Plasserer deg nå i samme bås som Avean (tro meg, det er ikke et kompliment...)

 

skal jo ikke mange hjernecellene til for å forstå at det finnes analytikere som spår i alle mulige retninger og scenarioer i denne verdenen, spesielt om ett så hot tema som en formatkrig

 

at jeg må linke for å understreke noe som er så allment kjent blir bare teit

6445056[/snapback]

Ikke rart du har så sansen for Sony. Du er jo akkurat like arrogant.

6445142[/snapback]

 

1.enig i at dead rising virker spennende.. skulle til å si at hvis han skulle skilte med exclusives , så skulle han tatt med den :)

 

2.ikke så stort tap egentlig, jeg respekterer fortsatt alle brukere her på forumet selvom jeg kommer med noen sleivspark her og der for å holde koken ;)

 

3.at jeg må linke for å understreke noe som er så allment kjent blir bare teit

 

på hvilken måte er det arrogant?

Lenke til kommentar
du har sikkert lest mang en fanboy poster i dette forum men ikke vær like kjapp med å gre alle under en kam a plz...  :)

 

det for deg bare til å framtre som trangsynt  :mad:

6445243[/snapback]

 

Ok.

List opp hva som er bra eller bedre med X360 enn PS3

6445256[/snapback]

 

np

 

vibrasjon i kontrolleren

 

prisen

 

edit:

 

din tur :p

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar
at jeg må linke for å understreke noe som er så allment kjent blir bare teit

6445056[/snapback]

 

Nei, det kalles å underbygge argumentene sine og gi innleggene en viss verdi. Jeg kan gjerne ta tall ut fra rompen og si at toppanalytikere spår at PS3 vil selge halvannen million enheter på verdensbasis, og jeg kan skrive det om og om og om igjen i alle PS3-trådene her på forumet. Vil folk tro at jeg er noe annet enn en fanatisk idiot? Neppe..

6445109[/snapback]

 

en annen veldig morsom ting jeg kom til å tenke på er at hele denne tråden er basert på en analyse som sikkert har blitt til på den måten psilocybe her beskriver :!:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...