Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Den oppsummeringen der var jo nesten like lang som originalen.

 

Selv griner jeg meg ikke i søvn på tanken av hvor mye 16-årige HPs som blir kastet bort på cola og grøftefylla, da hadde det vært greiere å grine seg i søvn på tanken av barna i afrika men herregud det er jo ingen som gjør det heller.

 

Er helt enig i gunfreak jeg. Whisky er jo tross alt en personlig ting for meg, og jeg deler den kun med en god kompis. Jeg gidder ikke bekymre meg om resten av verden, og synes det er rart at noen gidder henge seg opp i det. Er whisky en slags identitetsgreie da eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heroinsammenligningen passet rimelig dårlig ettersom selv den mest innbitte whiskyfantast sikkert er enig i at å ødelegge et liv og å ødelegge et glass med whisky ganske enkelt ikke er sammenlignbart

 

Jeg har møtt folk som gjør at jeg tviler på dette, jeg vet om folk som ikke har noe problem med dødstraff, men blir fornærmet bare man vitser om å gjøre noe uhellig med whisky, altså setter de whisky teori over livet til en fange.

 

Ellers er norge et tullete land, her snakker vi om hellige dråper, ta feks Cognac, her lager folk lange lange dikt som beskriver hvordan man skal drikke en cognac, varme det i hånda bruke glass til 350kr stykke, må ha en sigar ved siden av, men hva gjør folk som faktisk bor i cognac? jo de blander det med saft og brus og lemonade, drikker det som en sommer drikk i varmen, dette er helt forferdelig for de fleste cognac drikkende Nordmen, vi tror vi er bedre enn andre, fordi vi er fisefine på ting, bare fordi jeg ikke blander min gammle single malt med cola eller andre ting, stopper jeg ikke andre for det, selv har jeg ikke noe problem med å drikke jack and coke, men da må det faktisk være jack også, og jeg har ikke noe spesielt respekt for blends, for meg er ikke blends whisky på samme måte som single malt og har derfor ikke noen problemer med å blande det med ting. ei heller om det kommer på boks

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Heroinsammenligningen passet rimelig dårlig ettersom selv den mest innbitte whiskyfantast sikkert er enig i at å ødelegge et liv og å ødelegge et glass med whisky ganske enkelt ikke er sammenlignbart

 

Jeg har møtt folk som gjør at jeg tviler på dette, jeg vet om folk som ikke har noe problem med dødstraff, men blir fornærmet bare man vitser om å gjøre noe uhellig med whisky, altså setter de whisky teori over livet til en fange.

En fange har gjort noe galt for å gjøre seg fortjent til dødsstraff. En single malt har ikke gjort noe som gjør at den fortjener å bli ødelagt ved å blandes med is eller cola.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Heroinsammenligningen passet rimelig dårlig ettersom selv den mest innbitte whiskyfantast sikkert er enig i at å ødelegge et liv og å ødelegge et glass med whisky ganske enkelt ikke er sammenlignbart

 

Jeg har møtt folk som gjør at jeg tviler på dette, jeg vet om folk som ikke har noe problem med dødstraff, men blir fornærmet bare man vitser om å gjøre noe uhellig med whisky, altså setter de whisky teori over livet til en fange.

En fange har gjort noe galt for å gjøre seg fortjent til dødsstraff. En single malt har ikke gjort noe som gjør at den fortjener å bli ødelagt ved å blandes med is eller cola.

 

Takk for at du beviste poenget mitt

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jaja, kan jo fortelle at jeg har drukket Whiskey to ganger i mitt liv. Begge gangene hjemme hos en tante jeg har i England. Mannen hennes er irsk, og en ekte Whiskeyentusiast. Jeg er ikke blodfan, men det er absolutt en smak jeg tror jeg kan like når jeg blir litt eldre.

 

Det er forresten en Whiskey-snus som heter Probe Whiskey. Meget god.

Lenke til kommentar

Takk for at du beviste poenget mitt

Bare hyggelig. Jeg er nemlig for, dødsstraff, men motstander av å ødelegge whisky. Hvis man ikke liker dyrebare single malts, så kan man la dem være, slik at vi som faktisk liker dem slipper å betale like mye for dem.

 

Jeg vet du er det, men jeg nevnte ikke deg med navn, da dette ikke er en politisk diskusjon, uansett hvor mye jeg har lyst til å diskutere ditt syn.

Lenke til kommentar

Takk for at du beviste poenget mitt

Bare hyggelig. Jeg er nemlig for, dødsstraff, men motstander av å ødelegge whisky. Hvis man ikke liker dyrebare single malts, så kan man la dem være, slik at vi som faktisk liker dem slipper å betale like mye for dem.

 

Jeg er klar over at jeg nå beveger meg utenfor trådens emne, men hvorfor mener du det er greit at myndighetene begår sammme forbrytelse som gjærningsmannen? Og er det greit å frata familie og barn en kjær slekting og forelder? Jeg ser ikke noe positivt i dødsstraff. Det er bare en enkel måte å prøve å løse et problem på. I landene med dødsstraff er det ikke mindre kriminalitet enn i Norge, men faktisk det stikk motsatte.

Lenke til kommentar

Smakte på penderyn single malt welsh madeira finished whisky i går. lurte bare på om noen andre mer velbevandrede her har vært borti den?

 

 

Jeg har selv aldri vært noen whiskydrikker eller andre sorter brun brennevin for densaks skyld. men denne skilte seg godt ut ifra alt jeg har smakt tidligere, men så har ikke det jeg har smakt før akurat vært noe fantastiske greier.

 

plukka også med meg en flaske 12 år gammel singel malt som var brygget i aberdeen når jeg ufrivillig fikk en snartur innom der før jul grunnet snøkaoset, klarer ikke å huske navnet men ble aldri så jeg torde å åpne den da

65 pund for en liter er dyre dråper etter britisk standard :p men det helt klart at flyplassen i aberdeen har mange whiskydrikkere innom da det var kun 1/4 av butikken som hadde andre sorter en whisky.

Lenke til kommentar

Takk for at du beviste poenget mitt

Bare hyggelig. Jeg er nemlig for, dødsstraff, men motstander av å ødelegge whisky. Hvis man ikke liker dyrebare single malts, så kan man la dem være, slik at vi som faktisk liker dem slipper å betale like mye for dem.

 

Jeg er klar over at jeg nå beveger meg utenfor trådens emne, men hvorfor mener du det er greit at myndighetene begår sammme forbrytelse som gjærningsmannen? Og er det greit å frata familie og barn en kjær slekting og forelder? Jeg ser ikke noe positivt i dødsstraff. Det er bare en enkel måte å prøve å løse et problem på. I landene med dødsstraff er det ikke mindre kriminalitet enn i Norge, men faktisk det stikk motsatte.

 

Vi kan heller ta den diskusjonen "i den store dødsstrafftråden". Jeg forklarer mer enn gjerne dette i på den delen av forumet hvor dette er tema, men la oss ikke ødelegge denne tråden med slikt pjatt. :)

Lenke til kommentar

Nokon som veit kor lang tid vinmonopolet bruker på å sende ut varer som er bestilt i nettbutikken? la inn ei bestilling på Highland Park 12yo og Bellantine`s Finest på Onsdag, (samt nokre øl som måtte bestillast inn, fekk oppgitt at det ville ta 3 ekstra dagar) varene skulle bli sendt til nærmaste polutsalg- Møre og romsdal.

 

Forøvrig min debut i Wisky-land, trur dykk det var fornuftige valg?

Lenke til kommentar

Nokon som veit kor lang tid vinmonopolet bruker på å sende ut varer som er bestilt i nettbutikken? la inn ei bestilling på Highland Park 12yo og Bellantine`s Finest på Onsdag, (samt nokre øl som måtte bestillast inn, fekk oppgitt at det ville ta 3 ekstra dagar) varene skulle bli sendt til nærmaste polutsalg- Møre og romsdal.

 

Forøvrig min debut i Wisky-land, trur dykk det var fornuftige valg?

Hørtes ikke så altfor dumt ut. Knert blenden først da ;)

Lenke til kommentar

Dagens innkjøp!

 

Spent på denne, ble anbefalt av en ansatt til den prisen. Stod mellom denne og Glenfiddich 12yo, men han som jobbet der frarådet meg Glenfiddich og kom med Aberlour'en.

oct09-aberlour10.jpg

 

 

Og denne, også varmt anbefalt.

Stod mellom den og Green Label,

3322816823_bed59ae3d9.jpg

 

 

Fra før har jeg Highland Park 12yo, Red label og Caol Ila 12yo, så var på tide med litt mer utvalg.

 

Litt nysjerring på om noen av dere har prøvd en av disse to, og kan skrive kort om hva jeg kan forvente meg? Nå er jeg enda ikke særlig flink på dette med nosing/smaking, men man må jo begynne et sted.

Lenke til kommentar

Jupp!

Da var både Bellantine`s finest og Highland park 12yo smakt og utprøvd (dvs i går), og wow, trur nok det skal bli meir whisky framover! Likte nok best HP12, uten å ha så alt for mange "fagord" å støtte opp om kvifor(det kjem vel det også etter kvart), synest den var meir balansert og hadde ein betre forvandling i munnen, gjekk frå søtt til tørt, og smakte ørsmå hint av karamell og sitrusfruk men røyksmaken som eg har lest om merka eg lite eller ingenting av.

 

Bellantine`s finest var annleis, smakte mykje mindre, og litt meir "vassen" om det gir meining. Merka eigentleg mest av spritsmaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...