Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Karene i Dallas og Mad Men tar seg også noen stive drammer stort sett hele tiden. Ikke fullt så stive som i den parodien heldigvis, da. Og BARE av tumbler-glass.

Litt merkelig å tenke på at mange store business-avgjørelser sannsynligvis er gjort i spritrus når alle har løsnet litt ekstra på slipset og snakker "rett fra levra".

 

Har lest at "Dallas Drinking game" visstnok er veldig tøft, du skal ta en drink hver gang noen i serien tar seg en drink.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn har de bare JW red og black label på polet, da. Green må bestilles visstnok. Jeg har hatt lyst å prøve den helt siden Ralfy skrøt sånn av den i en video.

 

 

Jeg smakte den på oslo whisky festival og den var veldig god, rett gjennom kvalitet, samme som HP sine whiskier, kanskje ikke verdens aller aller beste, men rankande god og veldig godt laget, eneste som plager meg er prisen, Green koster like mye som en over middels single malt.

Men jeg tror jeg må bestille den, den var ganske unik.

 

er den del whisky snakk i The west wing også, blant annet en festlig beskrivelse fra en alkoholiker av Johnnie walker Blue, som en 64 år gammel whisky, som er bedre enn alt annet, de har også uttalt Islay feil, De utalte den som Islay og ikke ilah.

 

MASH har også mye whisky drikking, Henry liker ikke Rye det husker jeg.

Altid i tumblers, tror jeg aldri har sett en serie eller film der de bruker noseing glass av noe slag.

 

Ralfy har snakket om blends i de siste videoene sine, men da eldre high end stuff, selv skal jeg prøve Famous grouse med Canadian Dry ingefær øl

Lenke til kommentar

hei! har de siste ukene begynt å interessere meg for whisky. har prøvd finne ut hvilken whisky som passer best å starte med ved å lese bakover i tråden. men var ganske mange alternativer, så jeg har kommet frem til 3 som gjentar seg stadig i tråden og andre steder på nettet som annbefalt for nybegynneren. de heter "highland park" "glenfiddich" og "johnny walker : red label" men, da lurer jeg på, er det mulig å plukke ut en av disse? :) vil så gjerne treffe bra på første skikkelige whisky'en jeg prøver :) har nemlig bare smakt jameson og jack daniels tidligere. :)

Lenke til kommentar

Ang smaksprøver bør en ihvertfall innom whiskybutikken på terminal 5 på Heathrow om en er der. De byr på smaksprøver av mye godt.

 

Finnes dessverre ingen 20 cl av Highland Park 12 på polet, men om du har sansen for whisky er det vanskelig å slå feil med den.

 

 

Lenke til kommentar

Han som hadde Snow Grouse-flaska er selverklært whiskey-elsker, så jeg ble litt satt ut når han satte 3 tumbler-glass på bordet. Tilogmed lillebror sa "dette er jo ikke whiskey-glass", og han svarte "Det er det så det så!". Etter skjenking sa jeg mest på tull "Da skal du vel lufte den i 10 minutter for å frigjøre smaken?". Svar: "No way, det kan du jo bare drømme om".

 

Det viser vel at man ikke trenger å være en glass-snobb eller proff-snobb for å like whiskey.

 

Det er vel mer det at den serveres rett fra fryseren og således ikke smaker noe særlig og derfor ikke tjener noe på å oppholde seg i et skikkelig glass.

Lenke til kommentar

"Whiskyglass", rett og slett, tror jeg.

 

Hvis du tenker på et "fancy" navn som stein, flute eller highball, så tror jeg faktisk ikke Glencairns glass har noe spesielt navn. Det nærmeste jeg kommer er Tulip-glass, men de har MYE tynnere stett enn Glencairn.

 

Apropos Glencairn-glassene, har noen her slike, og hvor hule har de fått tak i dem fra? Kan svenske Whisky House sende til Norge? (de tar 499,- SEK for 6 glass)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...