Gå til innhold

TEST: Grisoft AVG antivirus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AVG er helt kurrant. Jeg vektlegger et AV program på denne måten:

 

- Hvor godt det er på virus

- Bruker lite CPU på realtime scanning.

- At den kan sjekke inkommende og utgående e-post for virus på protokollnivå.

 

AVG er i tillegg i en liten enkel pakke og oppdaterer seg selv uansett og uten hassel.

 

Synes ikke grensesnittet er forvirrende. For hjemmepc er det et helt kurrant program og velger det ovenfor "telenors bundlede symantec nightmare" løsning anyday.

 

Skal jeg ha et komersielt program foretrekker jeg et som bla. har flere scanning engines(eTrust) slik at man kan sette opp failsafes i et nettverk med flere maskiner som jeg har. Blir PC'en infisert blir muligens ikke laptop, htpc og filserver infisert osv.

 

Og har man flere maskiner i et nettverk kan sentral og samlende nettadministrasjon fort bli en funksjonalitet man takker for.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg skulle reparere en pc for en venninne av meg, og den var proppa full av virus. Og det eneste programmet som jeg klarte å innstallere og fjerne viruset med var AVG.

 

Jeg prøvde både Avast og Symantec, og ingen av disse programmene fikk jeg installert i det hele tatt. Så jeg ble meget positivt overrasket :D

Lenke til kommentar

Bruker selv AVG og har slettet utallige utdaterte Norman og Norton for å legge inn AVG.

Fleste av de som jeg har lagt inn AVG til er eldre mennesker 50+ eller mennesker med trang til å surfe innom det meste av erotisk karakter. Uansett har AVG gjort jobben med stil og ingen har hatt problemer med brukergrensesnittet.

 

For et gratis program må jeg si 10 av 10 poeng til AVG.

Lenke til kommentar
Mangler avanserte muligheter til å planlegge virusskanning
her i gården scanner avg hver morgen klokka 8....

 

synest rett og slett det er fantastiskt, bruker jo ikke resurser

6204459[/snapback]

 

Hos meg også, og det passer dårlig med morgenbruk av PC'en. Etter å ha lett forgjeves etter mulighet til å skru av den daglige totalscanningen av 500 GB har jeg avinstallert AVG free.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...