Gå til innhold

TEST: Grisoft AVG antivirus


Anbefalte innlegg

Mangler avanserte muligheter til å planlegge virusskanning
her i gården scanner avg hver morgen klokka 8....

 

synest rett og slett det er fantastiskt, bruker jo ikke resurser

6204459[/snapback]

 

Hos meg også, og det passer dårlig med morgenbruk av PC'en. Etter å ha lett forgjeves etter mulighet til å skru av den daglige totalscanningen av 500 GB har jeg avinstallert AVG free.

6207289[/snapback]

 

gjemmer seg under scheduler den...

 

og til den som klaget over at AVG slapp gjennom ett virus. var det snakk om ett nytt epostmonster eller en gammel klassiker? om det var førstnevnte så er det ikke akkurat uhørt om en ikke oppdaterer virusbasen daglig (kl 8 hver dag, eller ved første mulighet etter det).

 

er egentlig ett generellt problem det å prøve å liste opp alle ulumskheter som kan ramme en gjennomsnitts windows-maskin.

 

litt lesning om den saken:

http://www.ranum.com/security/computer_sec...ditorials/dumb/

 

og at en trenger en separat spyware-fjerner sammen med avg er ikke noe problem. spybot for full pakke ;) men om en holder seg til firefox eller opera så sparer en seg en del trøbbel med spionvare.

 

noen som har noen erfaringer med clamwin og winpooch komboen forresten? og åssen i svarte får jeg den til å scanne innkommende epost?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må si meg fornøyd med gratisversjonen av AVG jeg også. Jeg har det på en PC hjemme og gratiskonkurrenten Avira Antivir på en annen. Sistnevnte begynner etter en måneds bruk å komme med mase-skjermer om at man kan kjøpe en bedre versjon av programmet. AVG har ikke mast om dette.

6201228[/snapback]

Jeg bruker Avira AntiVir selv og er svært fornøyd med denne. Brukervennlig, lett og konfigurere, og har et GUI som ikke ser ut som om det ble skrevet for Windows 3.11 (noe AVG har). Mase-meldingene plager meg egentlig lite. De kommer så vidt jeg har lagt merke til kun hver gang jeg skrur på PC-en (dvs starter programmet), noe jeg gjør så sjelden at det ikke gjør noe. :)

Lenke til kommentar
Hos meg også, og det passer dårlig med morgenbruk av PC'en. Etter å ha lett forgjeves etter mulighet til å skru av den daglige totalscanningen av 500 GB har jeg avinstallert AVG free.

6207289[/snapback]

 

 

Åpne "Controlsenter" klikk på "Scheduled Tasks". Slett "Test plan in basic mode"

Endret av maximus
Lenke til kommentar
Hehe, jeg har brukt AVG en god stund nå og synes det er fint jeg, eneste negative er at du MÅ ha en spysweeper i tillegg :(

6206266[/snapback]

Spysweeper hva mener du med det? I de aller fleste antivirus-programmer må man ha det i tillegg. Det er jo tross alt ikke det, det er beregnet for ;) .

Lenke til kommentar

Det er flott av HW kjører slike tester. Altfor mange lar sine pcer surre og gå uten noen som helst beskyttelse. Det er ingen grunn til ikke å ha antivirus på din pc i dag!

 

Jeg har prøvd både Avast! Antivirus og AVG. Inntrykket jeg har av dem er at de begge er veldig gode antivirusprogrammer med automatisk oppdatering.

 

Både AVG og Avast klarer å stoppe enkle trojaner/makro/browserhijackere. Det er i hvertfall det jeg har opplevd.

 

For tiden bruker jeg Panda Antivirus, men det er mest fordi jeg får det gratis gjennom jobben. (Panda er en hissig liten nazist) :p

 

Jeg vil ikke anbefale den ene over den andre, men siden de er gratis; Prøv begge! Da ser du hvem du liker best. Det teller en del, i hvertfall for meg. :yes:

Lenke til kommentar

Har prøvd Avast og for tiden har jeg AVG installert. Grunnen til at jeg kjører AVG nå var at jeg slapp å bruke key for å installere (tror jeg da, en stund siden).

 

Synes begge virker fint, men synes å huske at Avast hadde sånne oppdateringsbeskjeder som la seg "oppå" evt film eller spill (nede i hjørnet), og spill da hakket i noen sekunder. Eneste jeg kan komme på ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Har prøvd Avast og for tiden har jeg AVG installert. Grunnen til at jeg kjører AVG nå var at jeg slapp å bruke key for å installere (tror jeg da, en stund siden).

 

Synes begge virker fint, men synes å huske at Avast hadde sånne oppdateringsbeskjeder som la seg "oppå" evt film eller spill (nede i hjørnet), og spill da hakket i noen sekunder. Eneste jeg kan komme på ene eller andre veien.

6222398[/snapback]

 

de oppdaterings beskjeden tror jeg du kan fjerne!

 

edit: snakker om sola, der ble avast oppdatert en smule. fra 4.7.827 til 4.7.844....

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Har brukt AVG privat og i nettverkslisens for et lite kontor paa 14 personer i over 2 aar. Ingen virus problemer saa langt hjemme eller paa kontoret. Prisen for AVG er saa liten for 2 aars bedriftsstoette at det var en no-brainer: 10 lisenser for brukere/servere for $250.

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar
Avinstallerte AVG for Avast en tid tilbake. Nå er AVG tilbake. Nuff said. :)

6204964[/snapback]

 

hva var problemet ditt?

6205102[/snapback]

 

Var ikke imponert over brukervennligheten til Avast, den virket anmasende der AVG er idiotsikker/enkel i sammenligning... det passer meg bra! :p

 

Har både Spyware Blaster, Ad-Aware, Spybot og sist og minst; min furnuftige sans, som komplimentær beskyttelse. Bruker alle disse vekselvis med hell. Ikke sett et virus på over 2 år til tross for utagerende nettbruk. *knock on wood* :w00t:

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Begrunne mitt svar.

 

Vell kan begynne med og si at jeg har blitt kjent med 3 individuelle Youtube testere, som alle har ingen tilknyttning til og som ser på programmene helhetlig.

 

Alle disse 3 har prøvd ut AVG en eller flere ganger og sier selv at den ikke gir god nok beskyttelse, den sliter veldig med zero day malware og gikk i stykker, klikka eller ble "disabled" i løpet av testen. AVG var altså den som mistet flest malware av Comodo (gratis), Avast, Avira. Noen som er dems hovedkonkurenter.

 

Dere baserer fakta på nett-tester. Dette gjør deres fakta ubruklig ettersom disse testene blir betalt, er korrupt eller bruker gammel malware. Disse testene forklarer også ikke hvorfor de dårligere anti virusene skårer så høyt, og de middels mådige kan faktisk slå de beste med god margin. De tar altså også ikke til rette for om viruset ble tatt fra rettighetene, om den ville forsvinne etter start-up.

 

 

Om du skal begynne og gradere anti virus, se litt på youtube eller utfør tester selv.

 

PS: Min Pc har krasjet 7 ganger i løpet av 2 år på grunn av virus, alle gangene brukte jeg AVG som slet med fjerning(hadde alt oppdatert, og kjørte skan 2 ganger om dagen). Nå siden 1 år har jeg brukt enten, Kaspersky, Eset, Comodo, Avast (Trial eller free). Og disse har alle bedre detection rate, Removal rate.

 

Dette kan anses som fakta om dere ikke gir meg en direkte link til en ordentlig test og ingen humbug toptenreviews etc som bruker 10 år gammel malware, og gradere programmene høyere en det dem bør være. Og om du skal spekulere I hva jeg har skrivet så sier jeg bare at du har ingen anelse om PC sikkerhet. "Søk på Norton 2011 Internet Security Review" finner søk fra 14 april +" og lokaliserer bunyvip så vil dere finne en temmelig bra tester

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...