Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han brukte "muslim" en gang, og det var "jeg er så irritert på de jævla muslimdemonstrasjonene". Altså, han er irritert på demonstrasjonene utført av muslimer. På samme måte som jeg tidligere i år var irritert på demonstrasjonene utført av den der alternativ-gjengen som mente influensavaksinen var farlig etc.

Islam ble brukt to ganger på slutten. 1: Vi har kommet lengre enn land hvor islam står veldig sterkt (den er litt på kanten), og at vi ikke skal bli et "undertrykkings-diktatur-islam-kalifat-helvete". Der er jeg helt enig, selv om jeg ikke tror det er så mange som ønsker det. Men noen av de aller mest radikale ønsker det, og det er disse jeg (og Hyperio, slik jeg forstår ham) ønsker dit peppern har gode vekstforhold.

 

Men da må han PRESISERE dette! Nytter ikke å si noe og mene noe annet. Det du her har framhevet gjør ikke annet enn å bekrefte hva jeg tidligere sa.

Det var da for pokker det han skrev.

Lenke til kommentar
Han brukte "muslim" en gang, og det var "jeg er så irritert på de jævla muslimdemonstrasjonene". Altså, han er irritert på demonstrasjonene utført av muslimer. På samme måte som jeg tidligere i år var irritert på demonstrasjonene utført av den der alternativ-gjengen som mente influensavaksinen var farlig etc.

Islam ble brukt to ganger på slutten. 1: Vi har kommet lengre enn land hvor islam står veldig sterkt (den er litt på kanten), og at vi ikke skal bli et "undertrykkings-diktatur-islam-kalifat-helvete". Der er jeg helt enig, selv om jeg ikke tror det er så mange som ønsker det. Men noen av de aller mest radikale ønsker det, og det er disse jeg (og Hyperio, slik jeg forstår ham) ønsker dit peppern har gode vekstforhold.

 

Men da må han PRESISERE dette! Nytter ikke å si noe og mene noe annet. Det du her har framhevet gjør ikke annet enn å bekrefte hva jeg tidligere sa.

Det var da for pokker det han skrev.

 

Han presiserte ingenting før etter at jeg besvarte ham. Hadde bare dette blitt gjort først så hadde det ikke vært mye til en diskusjon.

Lenke til kommentar
Kanskje det er deg det er noe galt med, da du automatisk antar at det er muslimene han var ute etter å ta?

 

Når en ikke presiserer noen spesifikke personer eller undergrupper, og bare skriver "muslimer," så er det grunnlag til å reagere.

Når han selv etterpå påpeker at dette ble feil og han mente enkeltindivider som deltok på demonstrasjonen etterpå, så ok, men poenget var at dette burde vært fremhevet fra begynnelsen av.

 

Generalisering -> jeg reagerer.

Påpeker ekstremistiske individer -> jeg reagerer ikke.

Lenke til kommentar
Kanskje det er deg det er noe galt med, da du automatisk antar at det er muslimene han var ute etter å ta?

 

Når en ikke presiserer noen spesifikke personer eller undergrupper, og bare skriver "muslimer," så er det grunnlag til å reagere.

Når han selv etterpå påpeker at dette ble feil og han mente enkeltindivider som deltok på demonstrasjonen etterpå, så ok, men poenget var at dette burde vært fremhevet fra begynnelsen av.

 

Generalisering -> jeg reagerer.

Påpeker ekstremistiske individer -> jeg reagerer ikke.

Jeg vet ikke hvor du finner generaliseringen, jeg. "muslimdemonstrasjonene irriterer meg" sa han. Ikke "muslimer irriterer meg".

Lenke til kommentar
Kanskje det er deg det er noe galt med, da du automatisk antar at det er muslimene han var ute etter å ta?

 

Når en ikke presiserer noen spesifikke personer eller undergrupper, og bare skriver "muslimer," så er det grunnlag til å reagere.

Når han selv etterpå påpeker at dette ble feil og han mente enkeltindivider som deltok på demonstrasjonen etterpå, så ok, men poenget var at dette burde vært fremhevet fra begynnelsen av.

 

Generalisering -> jeg reagerer.

Påpeker ekstremistiske individer -> jeg reagerer ikke.

Jeg vet ikke hvor du finner generaliseringen, jeg. "muslimdemonstrasjonene irriterer meg" sa han. Ikke "muslimer irriterer meg".

 

Les artiklene rundt demonstrasjonene og se hvem som sier hva. At en person i gruppen sier noe dumt betyr ikke at resten er enig med vedkommende.

Lenke til kommentar
De demonstrerer mot pressefriheten. Det er galt, og det er irriterende.

 

Nei, de protesterte mot at Dagbladet brukte bilder de visste utmerket bra var provoserende uten at det hadde noen konstruktiv funksjon for artikkelen. En beskrivelse hadde gjort samme nytten uten å provosere.

Du ser ikke artikler på fremsiden av infeksjonsbefenkte kjønnsorgan, selv om det hadde vært en illustrasjon til en sak om økende mengde seksuelt overførbare sykdommer.

 

Dette hjelper ingen og fører bare til en større kløft mellom den muslimske verden og det sekulariserte vesten. Om det i fremtiden vokser frem et midtøsten med mer velstand og endrede kulturelle holdninger så kan slike "spark i baken" fungere konstruktivt, men ikke nå, nå blir det å pirke i vepsebolet.

Lenke til kommentar

Mye som er irriterende gitt. Søndager er tydeligvis den store oppfør-deg-som-et-komplett- rasshøl-i-trafikken-dagen, og jeg irriterer meg derfor grenseløst over alskens hyttefolk som tydeligvis må ligge klint oppi den allerede voldtatte rumpa på bilen min da de SKAL komme seg hjem, koste hva det koste vil. Spiller tydeligvis ingen rolle om jeg ligger i 80 i 60-sonen.

 

En dag kommer jeg til å tråkke knallhardt på bremsen så måpende rumpesniffere, wiplash, samt en noenlunde halvfet erstatning er et faktum.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...