Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det syns jeg da på ingen måte. Personangrep som er såpass lavmål som de vi får er aldri på sin plass. Skjelle ut folk en ikke kjenner og aldri har prata med før er lavmål. Ja, jeg driter i om de skal selge dere noe, fortsatt helt ute på viddene.

 

At folk legger på uten å si noe er :nei:

Vanlig høflighet skader ingen.

7450688[/snapback]

Jeg tenkte mer på den slags telefoner jeg har fått da, der det er telefonselger som er skikkelig frekk, og som gjerne legger på uten å si hade selv. Først gjøre seg kompis med deg for så å pushe på deg produkter. Disse fortjener "tilsnakk" :whistle:

Lenke til kommentar
At folk legger på uten å si noe er :nei:

Vanlig høflighet skader ingen.

7450688[/snapback]

Helt enig med deg her, høflighet er noe alle burde ha. Høfligheten til å si hadet når man legger på, eller si nei takk på en hyggelig måte, er bare å forvente.

 

 

Eller kanskje høfligheten til å ikke ringe meg og forsøke å selge meg ting.

Lenke til kommentar
At folk legger på uten å si noe er :nei:

Vanlig høflighet skader ingen.

7450688[/snapback]

Helt enig med deg her, høflighet er noe alle burde ha. Høfligheten til å si hadet når man legger på, eller si nei takk på en hyggelig måte, er bare å forvente.

 

 

Eller kanskje høfligheten til å ikke ringe meg og forsøke å selge meg ting.

7453482[/snapback]

At vi ringer har ingenting med høflighet å gjøre. Vi har en jobb, og den må vi gjøre.

Og å rope om at vi ikke skal ringe fordi man er "reservert" er bare bullshit, for om man virkelig er registrert, kommer ikke vi gjennom. Så om vi kommer gjennom, lyver du eller har fucked opp reserveringen.

Lenke til kommentar
At vi ringer har ingenting med høflighet å gjøre. Vi har en jobb, og den må vi gjøre.

Og å rope om at vi ikke skal ringe fordi man er "reservert" er bare bullshit, for om man virkelig er registrert, kommer ikke vi gjennom. Så om vi kommer gjennom, lyver du eller har fucked opp reserveringen.

7453509[/snapback]

 

Det er i alle fall bullshit! Jeg er reservert men blir likevel plaget av selgere. Jeg har også jobbet som telefonselger i Aftenposten så dette er ikke helt ukjent for meg. Det du sier om at dere bare ikke "kommer igjennom" når kunden er reservert, det er feil. Det er ingen "fysisk" stopp som hindrer selgere å komme igjennom.

Det som faktisk er grunnen til at vi som er reserverte fortsatt blir oppringt er veldig ofte at selskapene som ringer ikke bruker oppdaterte lister, noen spekulerer rett og slett i å bruke gamle lister i tillegg til nye slik at de fortsatt kan ringe de som har reservert seg, men også være oppdatert med nye nummer.

Lenke til kommentar
Vi har en jobb, og den må vi gjøre.

Og å rope om at vi ikke skal ringe fordi man er "reservert" er bare bullshit, for om man virkelig er registrert, kommer ikke vi gjennom. Så om vi kommer gjennom, lyver du eller har fucked opp reserveringen.

7453509[/snapback]

Jeg er rimelig sikker på at jeg aldri meldte interesse for å bli ringt opp, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle melde interesse om at jeg ikke er interessert. Hva med at vi starter en liste hvor folk melder seg på om de ønsker å bli oppringt med tilbud, så slipper folk å måtte registrere seg for å ikke bli oppringt.

Lenke til kommentar

Hva er det dere telefonselgere klager for? Jo færre folk en snakker med i løpet av arbeidstiden, jo bedre! Eller hva?

Dere får nå uansett betalt de 100 kronene i timen om dere selger eller ikke, og tross alt finnes det vel noen idioter som faktisk hører på hva dere sier og i tillegg velger å kjøpe dritten.

 

Jeg blir irritert når jeg blir oppringt i arbeidstiden min. Litt irritert hvis det ringes mellom 15 og 18, nokså irritert hvis det ringes mellom 18 og 21 og svært irritert dersom det ringes i helg eller om morgenen hvis jeg har fri og prøver å få meg litt søvn.

Men jeg blir ikke sint, så helt forferdelig er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Hva er det dere telefonselgere klager for? Jo færre folk en snakker med i løpet av arbeidstiden, jo bedre! Eller hva?

Dere får nå uansett betalt de 100 kronene i timen om dere selger eller ikke, og tross alt finnes det vel noen idioter som faktisk hører på hva dere sier og i tillegg velger å kjøpe dritten.

 

Jeg blir irritert når jeg blir oppringt i arbeidstiden min. Litt irritert hvis det ringes mellom 15 og 18, nokså irritert hvis det ringes mellom 18 og 21 og svært irritert dersom det ringes i helg eller om morgenen hvis jeg har fri og prøver å få meg litt søvn.

Men jeg blir ikke sint, så helt forferdelig er det jo ikke.

7453730[/snapback]

Hvor har du det fra, at alle får 100kr timen?

Kanskje du har jobbet som selger og fått det, ja vel, men jeg får 50 kr timen, pluss provisjon. Og jeg beklager at det ikke passer deg at vi ringer når vi ringer, men slik er altså jobben vår, det er fint lite vi kan gjøre med det.

Og vi bedømmes etter hvor mange vi ringer opp og snakker med også, ihvertfall jeg.

 

Det er jobben vår, og alt vi vil ha, er et hadet i en litt hyggelig tone :) Det koster ikke mye, det gjør det ikke, men slike ting er faktisk det som gjør dagen verd noe.

Lenke til kommentar
Helt enig med deg her, høflighet er noe alle burde ha. Høfligheten til å si hadet når man legger på, eller si nei takk på en hyggelig måte, er bare å forvente.

 

 

Eller kanskje høfligheten til å ikke ringe meg og forsøke å selge meg ting.

7453482[/snapback]

Joda, men nå har det seg sånn at det er jobben min. Og det er ikkeno snusk, så om du hr reservert deg for 3 mnd sia eller mer og aldri har vært kunde hos de vi ringer for, blir vi heller ikke å ringe deg :p

 

Sitter vi og selger for Bonnier forlag, ringer vi tidligere og nåværende kunder av Bonnier. Samme med Telio, NGT og Samlerhuset.

Det er overhodet ikke sånn at randoms blir ringt opp (;

Lenke til kommentar

Jeg regnet ikke med at noen ville sitte der for mindre enn 90-100 kroner timen, synes å ha lest her på forumet om en som fikk ca. det. Ikke bare synes, jeg vet at en skrev det, men det gjelder vel ikke alle det, da.

 

Bare fordi det er jobben din, så irriterer ikke det meg mindre. Jeg blir ikke irritert fordi jeg har lyst. Jeg blir irritert fordi en telefonselger ringer meg.

 

..Og jeg tenker ikke så mye på å redde noens dag hvis telefonselgeren ringer midt under middagen eller når jeg er i dusjen. Da sier jeg bare at det ikke er interessant og legger på. Noe mer kan ikke en som har som jobb å selge per telefon forvente. Direkte utskjelling av selgere er bare tull, dog.

Lenke til kommentar

Jeg har ringt mange under middagen, faktisk så hater jeg å ringe mellom 4 og 5.

Men om du forteller meg at jeg ringer ubeleilig, beklager jeg dypt og sier hadet.

Trenger ikke legge mye energien i det.

 

Forresten: Om noen blir oppringt av meg og ikke sier at de er interessert, men bare legger på, har jeg den vanen at jeg ikke stryker dem av listen, slik at de blir oppringt senere. Bare på pur faenskap :evil:

Endret av Arinomi
Lenke til kommentar
Jeg har ringt mange under middagen, faktisk så hater jeg å ringe mellom 4 og 5.

Men om du forteller meg at jeg ringer ubeleilig, beklager jeg dypt og sier hadet.

Trenger ikke legge mye energien i det.

 

Forresten: Om noen blir oppringt av meg og ikke sier at de er interessert, men bare legger på, har jeg den vanen at jeg ikke stryker dem av listen, slik at de blir oppringt senere. Bare på pur faenskap :evil:

7456448[/snapback]

Jeg må bare si meg enig. I alt. :wee:

Lenke til kommentar
Helt enig med deg her, høflighet er noe alle burde ha. Høfligheten til å si hadet når man legger på, eller si nei takk på en hyggelig måte, er bare å forvente.

 

Eller kanskje høfligheten til å ikke ringe meg og forsøke å selge meg ting.

7453482[/snapback]

Joda, men nå har det seg sånn at det er jobben min. Og det er ikkeno snusk, så om du hr reservert deg for 3 mnd sia eller mer og aldri har vært kunde hos de vi ringer for, blir vi heller ikke å ringe deg :p

 

Sitter vi og selger for Bonnier forlag, ringer vi tidligere og nåværende kunder av Bonnier. Samme med Telio, NGT og Samlerhuset.

Det er overhodet ikke sånn at randoms blir ringt opp (;

7454899[/snapback]

Jeg har blitt ringt opp opptil flere ganger om dagen i det siste av telefonselgere for firmaer jeg aldri har hørt om. De påstår at jeg har vært kunde der tidligere osv, men det er bare salgstriks. Nå har jeg lagt inn et automatisk svar til alle som ringer meg med skjult nummer om at jeg ikke ønsker å motta anonyme opprop.

 

Senest i dag var det en idiot som ringte meg. Han presenterte seg faktisk med fullt navn og visste hvem han ringte til. Firmaet hans hadde en kampanie i Bergensområdet på noe "hjertemedisin" og blodfortynnende midler sa han... "Har du hørt om det?" - "Nei, det har jeg ikke hørt om. Men jeg er heller ikke interessert." "Nei vel, hei." "Hei."

 

Neste steg blir vel å registrere seg i brønnøysund og anmelde disse idiotene hver gang de ringer.

 

Jeg står jo i telefonkatalogen så det er ikke vanskelig å vite navnet mitt når de ringer. Men må si jeg begynner å bli mektig lei av dette. Jeg synes nesten det er lavmoral å ta en slik jobb også. - Alt du gjør er jo bare å ringe å plage folk som egentlig ikke vil ha det du forsøker å prakke på dem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...