Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

At jeg må se den jævla "you wouldn´t steal a car" kampanjevideoen på en DVD boks jeg nettopp har BETALT for. Hva vinner de idiotene på å trakassere folk som faktisk betaler for seg?

Lenke til kommentar
At jeg må se den jævla "you wouldn´t steal a car" kampanjevideoen på en DVD boks jeg nettopp har BETALT for. Hva vinner de idiotene på å trakassere folk som faktisk betaler for seg?

7494081[/snapback]

Har noen lagt merke til spole-knappen? Som oftest finner du den på fjernkontrollen. :wee:

 

Edit: Matteprøve i morra, og da skal noen av oppgavne være noe grafer eller noe jeg ikke forstår.

 

y=2x-1

y=x-1

 

Som om denne oppgaven sier meg noe annet enn masse tall og tegn. Har sett læreren gjøre den flere ganger, men forstår den fortsatt ikke. :hrm:

Endret av ;P
Lenke til kommentar
At jeg må se den jævla "you wouldn´t steal a car" kampanjevideoen på en DVD boks jeg nettopp har BETALT for. Hva vinner de idiotene på å trakassere folk som faktisk betaler for seg?

7494081[/snapback]

Har noen lagt merke til spole-knappen? Som oftest finner du den på fjernkontrollen. :wee:

 

Edit: Matteprøve i morra, og da skal noen av oppgavne være noe grafer eller noe jeg ikke forstår.

 

y=2x-1

y=x-1

 

Som om denne oppgaven sier meg noe annet enn masse tall og tegn. Har sett læreren gjøre den flere ganger, men forstår den fortsatt ikke. :hrm:

7494362[/snapback]

 

 

Y= 2x(x)0-1 = -1

Y= (x)0-1 = -1

 

X=0

y= -1

 

Tror jeg:P Leeenge sia jeg hadde matte på skolen XD

 

 

Pointet tror jeg er at du skal få samme tall på begeg likningene!

Så du må bare gjette deg fram!

 

Jeg gjettet og etter et par forsøk fant fram til at

 

2x0-1 erlik -1 og

0-1 erlik -1

Endret av Datacalibel
Lenke til kommentar
y=2x-1

y=x-1

7494362[/snapback]

Siden dette har blitt et diskusjonstema, regner jeg ikke dette som support.

 

 

y1=2x-1

y2=x-1

 

For å løse ved bruk av graf, kan du sette inn forskjellige verider av y i en tabell

 

x=-5:    y1=2x(-5)-1=-11      y2=(-5)-1=-6
x=0:      y1=2x(0)-1=-1        y2=(0)-1=-1
x=5:      y1=2x(5)-1=9         y2=(+5)-1=4

For y1 er punktene da x-5,y-11   x0,y-1 og x5,y9
for y2 er punktene x.5,y-6   x0,y-1  og   x5,y4

Punktene prikker du inn i rutenettet, og trekkker linjene. Der grafene møtes, finner du løsningen på likningen din y-punktet er løsningen. Her kan du se av tabellen at de møtes når de er -1 begge to, men det må tegnes for å bli godkjent.

 

Hvorfor kaller de begge linjene y? det er jo bare teit.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

De kan være akkurat like prekende, dømmende og trangsynte som troende ja :) ingen tvil om det!

 

Akkurat nå plager det meg litt at det ikke er fredag, men møter Silje til kaffe i morgen så det hjelper godt på humøret :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...