Gå til innhold

Her har dere PS3 herlighetene deres.


Anbefalte innlegg

Nå er ikke grafikk alt for meg. Langt der i fra, men det er alikevel en pekepinne. Har et spill fantastisk grafikk så følger ofte resten med. Animasjoner er bra, styring og story. Har en spillutvikler muligheten til å dra grafikken lenger enn alle de andre så har de som regel også en del andre gode ting på lager også. Det er ikke mange spill som alene har god grafikk. Det andre følger ofte med pakken. Derfor er det viktig for meg å vite at det er en spillutvikler som står bak som faktisk kan dra grafikken langt. Da kan de som sagt også dra de andre viktige elementene langt. De har altså kapasiteten til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er ikke det det samme prisen som for ps2 releasen?

 

grafik: Tror nok de fleste vil sette grafikk høyt, selv om spillbarhet er det som vinner i lengden (er jo en grunn til at arcadeklassikere som pacman frotsatt fenger). Dessuten er det jo ikke to adskilte fenomener (grafikk og spillbarhet). Bedre grafikk vil gi bedre spillbarhet og flere muligheter til å lage spill som fenger på andre måter enn bare grafikken, nettop fordi man (nå) ikke hemmes i utvikingen gjennom at grafikken setter en stopper for hva man kan gjøre

6082350[/snapback]

 

Meeget uenig. For meg (og for VELDIG mange andre) så kommer god grafikk bare som en bonus. Det har ingen ting innvirkning på om jeg skal kjøpe et spill å gjøre.

 

Og bedre grafikk behøver ikke gi bedre spillbarhet? Her er vel MGS3 et klassisk eksempel.

Lenke til kommentar

Kanskje det ikke har innvirkning på om du kjøper det, men hva med alle andre? Grafikk selger! Slik er det bare. Om gameplay eller animasjoner blir bra er ikke sikkert. Dog er det trolig at en spillutvikler som kan produsere banebrytende grafikk også kan gjøre resten av spillet bra også. Så på ren sannsynlighetsberegning så vil grafikken være en pekepinne på om spillet er bra eller ikke. Kan du nevne mange spill som har fantastisk grafikk, men der gameplay, animasjoner og styring er dårlig? Tror ikke man kommer opp med så mange da.

Lenke til kommentar
Kanskje det ikke har innvirkning på om du kjøper det, men hva med alle andre? Grafikk selger! Slik er det bare. Om gameplay eller animasjoner blir bra er ikke sikkert. Dog er det trolig at en spillutvikler som kan produsere banebrytende grafikk også kan gjøre resten av spillet bra også. Så på ren sannsynlighetsberegning så vil grafikken være en pekepinne på om spillet er bra eller ikke. Kan du nevne mange spill som har fantastisk grafikk, men der gameplay, animasjoner og styring er dårlig? Tror ikke man kommer opp med så mange da.

6082623[/snapback]

 

Ja, men dette er hvordan du tenker. Ikke alle har samme kriterier.

De fleste "casual" spillere jeg kjenner kjøper og spiller iallfall det som ser gøy ut, ikke det som har mest shiny grafikk fordi "da er sikkert resten av spillet bra også".

Lenke til kommentar

Vel det er vel umulig å finne ut hva gjennomsnitts kjøperen ser etter i spill. Sikker mange som ikke vet hva de ser etter en gang. Så det vil ikke jeg prøve meg å komme med noe sannhet om. Derimot er grafikk og braspill ofte synonymt. Det var poenget mitt. Så grafikk er ofte en god pekepinne på om et spill er bra eller ikke.

Lenke til kommentar
Vel det er vel umulig å finne ut hva gjennomsnitts kjøperen ser etter i spill. Sikker mange som ikke vet hva de ser etter en gang. Så det vil ikke jeg prøve meg å komme med noe sannhet om. Derimot er grafikk og braspill ofte synonymt. Det var poenget mitt. Så grafikk er ofte en god pekepinne på om et spill er bra eller ikke.

6082659[/snapback]

Det er jeg absolutt ikke enig i. Finnes en rekke titler som ser bra ut, som rett og slett er dårlige.

 

- Doom 3

- Red Faction 2

- Time Shift (demoen var dårlig)

- Chaser

 

Kan godt nevne flere men...

 

tror man trygt kan si at grafikk er noe av det som selger et spill, det er det nok ikke tvil om. Selvfølgelig er det andre ting OGSÅ som er viktig, ta DS feks som ikke har serlig god grafikk, men selger godt. Foresten helt enig med Ingenting!

6082844[/snapback]

Grafikk er som regel det første en forbruker ser på når han er ute etter grafikk. Noen klarer å se potensialet i spillets gameplay, noen ikke. Mange tar stillingen om gameplay ut i fra grafikk, andre ikke. Slik er det bare. Personlig utelater jeg ikke en tittel bare fordi den ser dårlig ut, jeg vil heller prøve det først.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Vel det er vel umulig å finne ut hva gjennomsnitts kjøperen ser etter i spill. Sikker mange som ikke vet hva de ser etter en gang. Så det vil ikke jeg prøve meg å komme med noe sannhet om. Derimot er grafikk og braspill ofte synonymt. Det var poenget mitt. Så grafikk er ofte en god pekepinne på om et spill er bra eller ikke.

6082659[/snapback]

Det er jeg absolutt ikke enig i. Finnes en rekke titler som ser bra ut, som rett og slett er dårlige.

 

- Doom 3

- Red Faction 2

- Time Shift (demoen var dårlig)

- Chaser

 

Kan godt nevne flere men...

 

tror man trygt kan si at grafikk er noe av det som selger et spill, det er det nok ikke tvil om. Selvfølgelig er det andre ting OGSÅ som er viktig, ta DS feks som ikke har serlig god grafikk, men selger godt. Foresten helt enig med Ingenting!

6082844[/snapback]

Grafikk er som regel det første en forbruker ser på når han er ute etter grafikk. Noen klarer å se potensialet i spillets gameplay, noen ikke. Mange tar stillingen om gameplay ut i fra grafikk, andre ikke. Slik er det bare. Personlig utelater jeg ikke en tittel bare fordi den ser dårlig ut, jeg vil heller prøve det først.

6083214[/snapback]

 

Helt enig, grafikk er uansett noe man ser etter, hvorfor i all verden skulle man ellers ønske å utvikle spillene framover rent grafisk om det ikke var et major sellingpoint (ikke at du sier noe annet). Selvfølgelig burde man ikke utelate spill pga grafikk, men det må da finnes mange småselskaper som ikke basserer seg på grafikk men god spillbarhet, og da er det en grunn til at de faktisk er små. Fps er jo en sjanger som er godt dekket, men alikevell klarer man å presse frem nye tittler med samme innhold, bare bedre grafikk.

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
Det er jeg absolutt ikke enig i. Finnes en rekke titler som ser bra ut, som rett og slett er dårlige.

 

- Doom 3

 

6083214[/snapback]

 

Mange som ikke synes doom 3 er dårlig

6083492[/snapback]

Er klar over det, men for å være en FPS, så er den middelmådig.

 

- Fiender respawner bak deg 2/3 av spillet

- Trange korridorer omtrent hele spillet med svært lite variasjon.

- lite nytt

- mørkt nærmere hele tiden

- repetivt

 

For meg ble det en FPS fra 1995 med grafikken fra 2005.

Lenke til kommentar
Det er jeg absolutt ikke enig i. Finnes en rekke titler som ser bra ut, som rett og slett er dårlige.

 

- Doom 3

 

6083214[/snapback]

 

Mange som ikke synes doom 3 er dårlig

6083492[/snapback]

Er klar over det, men for å være en FPS, så er den middelmådig.

 

- Fiender respawner bak deg 2/3 av spillet

- Trange korridorer omtrent hele spillet med svært lite variasjon.

- lite nytt

- mørkt nærmere hele tiden

- repetivt

 

For meg ble det en FPS fra 1995 med grafikken fra 2005.

6083525[/snapback]

 

Ingen av spillene til id Software så langt har hatt særlig mye variasjon, og har for det meste bestått av ganger og labyrinter.

Lenke til kommentar
Det er jeg absolutt ikke enig i. Finnes en rekke titler som ser bra ut, som rett og slett er dårlige.

 

- Doom 3

 

6083214[/snapback]

 

Mange som ikke synes doom 3 er dårlig

6083492[/snapback]

Er klar over det, men for å være en FPS, så er den middelmådig.

 

- Fiender respawner bak deg 2/3 av spillet

- Trange korridorer omtrent hele spillet med svært lite variasjon.

- lite nytt

- mørkt nærmere hele tiden

- repetivt

 

For meg ble det en FPS fra 1995 med grafikken fra 2005.

6083525[/snapback]

 

Trange korridorer passer perfekt til dette spillet

Hva skal være nytt?

Skal selvsagt være mørkt. Hadde det vært sol og blomster så hadde vi ikke fått den atmosfæren spillet gir

Fps spill blir fort repetivt, men jeg synes doom 3 klarer seg utmerket

 

Eneste minuset er at fiender respawner

Lenke til kommentar
Det er jeg absolutt ikke enig i. Finnes en rekke titler som ser bra ut, som rett og slett er dårlige.

 

- Doom 3

 

6083214[/snapback]

 

Mange som ikke synes doom 3 er dårlig

6083492[/snapback]

Er klar over det, men for å være en FPS, så er den middelmådig.

 

- Fiender respawner bak deg 2/3 av spillet

- Trange korridorer omtrent hele spillet med svært lite variasjon.

- lite nytt

- mørkt nærmere hele tiden

- repetivt

 

For meg ble det en FPS fra 1995 med grafikken fra 2005.

6083525[/snapback]

 

Trange korridorer passer perfekt til dette spillet

Hva skal være nytt?

Skal selvsagt være mørkt. Hadde det vært sol og blomster så hadde vi ikke fått den atmosfæren spillet gir

Fps spill blir fort repetivt, men jeg synes doom 3 klarer seg utmerket

 

Eneste minuset er at fiender respawner

6083808[/snapback]

 

Kan ikke akkurat si at jeg husker Quake-spillene som så veldig lyse og koselige, eller varierende heller ...

Lenke til kommentar

Kan en film bli bra bare pga gode spesialeffekter? Nei.

Kan den bli dårlig med dårlige spesialeffekter? Ja. Men det kommer an på filmen.

Ringenes Herre med teite kostymer og dårlige dokker hadde nok ikke vært den samme suksessen.

 

Føler det er slik med grafikk i spill også. Half-life 2 hadde aldri solgt like bra (eller vært like gøy) hvis det hadde elendig grafikk. Guitar Hero, derimot, kunne vel hatt hvilken grafikk den ville og fortsatt vært like bra.

Lenke til kommentar
Kan en film bli bra bare pga gode spesialeffekter? Nei.

Kan den bli dårlig med dårlige spesialeffekter? Ja. Men det kommer an på filmen.

Ringenes Herre med teite kostymer og dårlige dokker hadde nok ikke vært den samme suksessen.

 

Føler det er slik med grafikk i spill også. Half-life 2 hadde aldri solgt like bra (eller vært like gøy) hvis det hadde elendig grafikk. Guitar Hero, derimot, kunne vel hatt hvilken grafikk den ville og fortsatt vært like bra.

6083828[/snapback]

støtter denne, passer godt med min mening, selv om det ikke har kommet særlig godt fram :)

Lenke til kommentar

Fant ikke en akkurat nå, håper noe blir publisert snart. Det står litt E3 nytt om MotorStorm på IGN.

 

Et par utdrag:

 

While the build was only about fifty percent complete, it was showing off a ton of effects, such as real time deformation of the track, HDR and motion blurring, tone mapping on the cars and the mud to show the additional layer of dirt that gets caked on vehicles, and depth of field.

 

The game itself will be set in Monument Valley at the MotorStorm Festival, a massive multi-sensory event out in. Think Burning Man meets Coachella meets off-road racing and you get the sense of what the designers are planning for the game. The festival will play as a hub for you in-between races, which will constantly have music playing in the background, akin to a live concert experience. While Hollywood couldn't name any musical acts that will be part of the game, he admitted that a number of rock groups and DJs have been lined up to be part of the soundtrack. He did mention that players will be able to take any CD they own and put it into their PS3s, and the game will "live-ify" the disc, making any music sound as if it's being performed on a mainstage at a concert.

 

The implementation of Havok for the physics really was impressive as other competitors took out fellow drivers -- at one point, three drivers teamed up to drive the big rig into concrete barriers, at which point it exploded into a shower of sparks and car parts. Even the rogue wheels of this truck sank into some of the ruts of the dirt where previous cars had driven before firmly coming to rest in the mud. Even better were some of the celebrations and curses that were hurled at cars. Some drivers flipped off other racers, while some shook their fist. One guy on an ATV grabbed his crotch as he taunted a wreck that he passed. Obviously not one for the kids, but a lot of amusement for the adults.
:!: Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...