Gå til innhold

Her har dere PS3 herlighetene deres.


Anbefalte innlegg

Veit ikkje heilt ke eg ska sei eg no,

 

har ikkje sunke inn for meg enda.,tror ikkje det var noko sjakktrekk av sony og holde på gamle design på kontrollen , og ivertfall å ha fjerna rumble funksjonen.

 

håper det kjem ein omkobler boks slik at me kan bruke gamle ps2 kontrollen. Har ikkje av interesse og sitte og veive me armene som ein to åring..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No kommer det vel ann på kor mange titler som støtter dette gyro sakene fullt ut, eg trur flyspill vil dra mest nytte av denne ihvertfall. Men den rumble-funksjonen..ka faen er det Sony tenker på? Fin gjeng!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Sony trur dei er i posisjon til og bestemme kva folk vil like, når sony seie at rumble funksjon er "last gen" så ska dei ha folk til og tru på det.

 

Dei trur det er dei som setter trenden, og det kan dei misse stort på. Alle liker rumble funsjon, er jo strengt tatt det som skiller pc gaming fra konsoll gaming.. :(

Lenke til kommentar

JESS

 

sony seier at rumble funksjonen er "last gen", men heile jævla kontrollen er jo last gen, litt ironisk att dei seier det. Eg hadde gleda meg te ein ny og spennende kontroll som skulle konkurere med xboxb 360 sitt deilige og ergonimisk design.

 

spilla er så som så, låg vel egentlig i korta at dei ikkje ville bli bedre enn 360, men kontrollen trur eg dei vil tape tilhengere på..

Lenke til kommentar

Log og Lov, dei kunne jo berre ha endra måten den riste på, ikkje at ein kontroll kan riste på så mange måtar da men..

 

teknologien bak rumble funksjonen kunne vorte endra, sony hadde vel ikkje råd eller tid til og utvikle ein ny rumble teknologi, derfor plan B, copycat..

 

samme skjedde jo med microsoft med deira rumblefunksjon men dei gjekk innfor eit forlik og beholdt sin rumble teknologi.

 

at phill harrison sier at "rumble function is last gen" er kansje ein anna måte og sei "we got screwed in court in this is what we could come up with"

Lenke til kommentar

Så forøvrig klipp fra pressekonferansen der de viste Warhawk (tror jeg det heter), der de demonstrerte hvordan den nye "gyro"-funksjonen til kontrolleren fungerer. Må si at det ikke var veldig imponerende. Virket som kontrolleren trengte veldig mye utslag i bevegelsene for at det skulle registreres. Dette kan jo skyldes at han som demonstrerte var litt spastisk evt at kontroll-schemet trenger justering i dette ene spillet, men....

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Er enig at Nintendo virker veldig spennende! Jeg hadde egentlig bestemt meg for å droppe Nintendo i år pga min Gamecube står bare å støver ned.

 

Men Wii ser jo ut til å bli en liten revolusjon på måten vi spiller på!

6071400[/snapback]

 

At Wii også kan vise flott grafikk (f.eks Red Steel) gjør ikke saken verre. :)

Lenke til kommentar
Nintendo vil nok klare seg greit med sin innovative tenkning, og siden folk er såpass konservative er jeg rimelig sikker på at PS3 kommer til å selge i bøtter og spann. Det ville den gjort selv om den hadde vært dårligere enn 360 tror jeg, også på grunn av spilltitlene og bakoverkompatibiliteten. Microsoft tror jeg det spøker mest for i denne sammenheng, selv om de tross alt ligger ganske godt an i løypa.

 

Jeg håper i alle fall at alle 3 konkurrentene gjør det såpass greit at vi kan fortsette å ha 3 konsoller å velge mellom fremover.

6069428[/snapback]

 

Både Google, Sony, og Nintendo vil nok bli knekt av Microsoft, før eller siden.

Men jeg håper det blir en stund til.

Microsoft er den bedriften med størst fortjeneste på jorden, og den har praktisk talt ingen konkurenter hvor den tjener pengene sine.

 

Synes dette bildet var artig:

 

(--bilde-- bruk snapback)

 

6070535[/snapback]

 

Er ikke fullt så gale som vist på det bildet.

4 USB har blitt flyttet endel over på fremsiden.

 

Forandringene er følgende:

 

For 60GB harddisk-system:

- HDMI (er reduser fra 2 til 1 - Vi kan ikke kjøre 2 skjemer på 1080p), skjerm nummer 2 må benytte seg av analog port.

- 4 USB porter (reducert fra 6 til 4)

 

Ingen andre forandringer (1 HDMI, 2 USB-porter).

 

For 20GB harddisk-system ble kuttene litt verre:

- Ingen HDMI (Likt som 360)

- Ingen Wi-Fi (Den dyre versjonen har både (b og g)

- Ingen memstick/flash/compact support.

- 4 USB-porter (istenfor 6 der også).

 

Ellers er det ingen forandringer som jeg kan se:

http://www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/060509ce.pdf

 

- Begge benytter seg av avtagbare HD'er, så du kan oppgradere dem om du vil.

- Om du ikke har bruk for wifi eller hdmi, er billigversjonen ett alternativ.

Men husk at det ikke er enkelt å sette inn ekstra porter senere.

 

Ellers fikk vi vite følgende om hardwaren:

- Varmeutvikling og støy skal være på samme nivå som PS2 slimline.

- 2x BDRom.

- Kontrollen, mye lettere enn før, trådløs (kan lades med en USB-ledning plugget direkte i PS3).

 

Virket som kontrolleren trengte veldig mye utslag i bevegelsene for at det skulle registreres. Dette kan jo skyldes at han som demonstrerte var litt spastisk evt at kontroll-schemet trenger justering i dette ene spillet, men....

6071089[/snapback]

 

Ifølge IGN var gyro-sensitiviteten justerbar, og den var skrudd ned på det laveste på Warhawk-visningen, så det blir ikke fullt så mye arbeid hjemme i stuen din. :)

 

Log og Lov, dei kunne jo berre ha endra måten den riste på, ikkje at ein kontroll kan riste på så mange måtar da men..

 

Angående søksmålet fra Immersion (som Microsoft nå eier 51% av), så fikk dem patenten godkjent to år etter DualShock-controlleren var på markedet.

Trist, men slik er det.

Nintendo hadde en kule i sin rumble-kontroller, så de slapp unna.

Mens Sony og MS hadde vibratorer, så de ble saksøkt, MS kjøpte firmaet, Sony måtte til retten.

Er også irritert over at vi mister den funksjonen, selv om jeg ofte foretrakk å spille med den avslått, men får vell leve med det.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Er enig at Nintendo virker veldig spennende! Jeg hadde egentlig bestemt meg for å droppe Nintendo i år pga min Gamecube står bare å støver ned.

 

Men Wii ser jo ut til å bli en liten revolusjon på måten vi spiller på!

6071400[/snapback]

 

Såg veldig moro ut det der, men det er nok litt for rotete i stua mi.. :p

Lenke til kommentar
Angående søksmålet fra Immersion (som Microsoft nå eier 51% av), så fikk dem patenten godkjent to år etter DualShock-controlleren var på markedet.

Trist, men slik er det.

Nintendo hadde en kule i sin rumble-kontroller, så de slapp unna.

Mens Sony og MS hadde vibratorer, så de ble saksøkt, MS kjøpte firmaet, Sony måtte til retten.

Er også irritert over at vi mister den funksjonen, selv om jeg ofte foretrakk å spille med den avslått, men får vell leve med det.

6074056[/snapback]

Kan ikkje uttale meg so altfor skråsikkert i akkurat denne saka, sidan eg ikkje kjenner detaljane, men vil gjerne få seie at amerikansk patentlovgjevning generelt er sjuke, sjuke greier. Ville ikkje blunka om nokon lukkast i å få patent på "representasjon av data ved hjelp av to forskjellige verdiar eller tilstandar" eller "omgjering av karbohydratar til kinetisk energi ved hjelp av oksygen" eller "transport gjennom vekselvis vektforskyvning frå ein fot til ein annan". Eg trur hovudprinsippet bak patentlovgjevninga er at alle konsept og idèar skal eigast av ein korporasjon.

 

Kay

Lenke til kommentar
Angående søksmålet fra Immersion (som Microsoft nå eier 51% av), så fikk dem patenten godkjent to år etter DualShock-controlleren var på markedet.

Trist, men slik er det.

Nintendo hadde en kule i sin rumble-kontroller, så de slapp unna.

Mens Sony og MS hadde vibratorer, så de ble saksøkt, MS kjøpte firmaet, Sony måtte til retten.

Er også irritert over at vi mister den funksjonen, selv om jeg ofte foretrakk å spille med den avslått, men får vell leve med det.

6074056[/snapback]

Kan ikkje uttale meg so altfor skråsikkert i akkurat denne saka, sidan eg ikkje kjenner detaljane, men vil gjerne få seie at amerikansk patentlovgjevning generelt er sjuke, sjuke greier. Ville ikkje blunka om nokon lukkast i å få patent på "representasjon av data ved hjelp av to forskjellige verdiar eller tilstandar" eller "omgjering av karbohydratar til kinetisk energi ved hjelp av oksygen" eller "transport gjennom vekselvis vektforskyvning frå ein fot til ein annan". Eg trur hovudprinsippet bak patentlovgjevninga er at alle konsept og idèar skal eigast av ein korporasjon.

 

Kay

6074206[/snapback]

 

Vi får trøste oss med at patenter ikke varer evig da. 20 år til rumble i PS7 guys!

Lenke til kommentar

Nå er det dagen derpå, og jeg lurer på hvordand det føles for Sony idag. De er markedsleder for øyeblikket, men ble så, unnskyld uttrykket, jævlig overkjørt av Nintendo og MS.

Sony viste oss Final Fantasy som ikke bryr meg, de viste warhawk som er en oppfølger av et ganske så dårlig PS1 spill og en del annet. Fin grafikk, men ikke noe som knuser Xbox 360.

Nintendo viste en konsoll med ikke akkurat verdens beste grafikk, men noe som lignet mer på grafikken du finner på dagens konsoller (unntatt xbox 360). Derimot så viste de spill som brukte den nye kontrolleren på en utrolig bra måte, og det hele ble mye mer interressant. Selv om jeg personlig ikke så på Zelda og Mario som de helt store tingene her, så var de mer enkle ukjente spillene som tennis, bordtennis, golf osv mer interressante. Zelda og Mario visste vi kom, og vi visste vel egentlig hvordan de ville være, men på de sportspillene så virket kontrolleren genial. Det der vulkanspillet virket også fett. Derimot så virket det lastebilspillet litt kjedelig.

MS viste oss hva vi regnet med og håpet på. De viste oss de titlene vi ønsket på, samt kom med et par overraskelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...