Gå til innhold

Her har dere PS3 herlighetene deres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja det kan jeg tro. Med den prisen trenger faktisk ikke MS å sette ned prisen til julesalget. 360 vil likevel være 3000 kroner billigere. Men setter de den ned kan man jo nesten velge mellom 1 PS3 eller 1 360 og 1 liten flatskjerm til samme prisen. Ikke bra.

6081495[/snapback]

 

Hva skal en med en liten faltskjerm? :D

Lenke til kommentar
Nå er jo bluetooth det som gjør at kontrolleren snakker sammen med konsollen. 360 bruker infrarød der. Vil tror at bluetooth fungerer godt til å kjøre kontrollsignaler til PS3

 

Wfi er trådløst internett og har ingenting med bluetooth-funksjonen å gjøre.

 

Men at en rumblefunksjon kan ødelegges av bluetooth er mulig, har ikke sjekket.

6080466[/snapback]

Jaija. Det blir nå mer riktig å si en Wifi, eller en Wifi lignende løsning med radiobølger/mikrobølger enn å si at Xbox360 bruker infrarød. Det hadde virkelig vert skøy ja, Må peke på senderen absolut hele tiden. Men du skjønner ikke hovedpoenget.

 

Den trådløse teknologien Sony bruker forhindrer dem å kunne bruke Rumble feature.

Og den trådløse teknologien MS og Nintendo bruker lar dem beholde det, og i Nintendo sitt tilfelle så får de ha både gyroskop og rumblefeature og en speaker i håndkontrollen. Det er jo noe da som bør gi et signal om at kaaaanskje Sony her har valgt å støtte feil teknologi.

Lenke til kommentar
Nå er jo bluetooth det som gjør at kontrolleren snakker sammen med konsollen. 360 bruker infrarød der. Vil tror at bluetooth fungerer godt til å kjøre kontrollsignaler til PS3

 

Wfi er trådløst internett og har ingenting med bluetooth-funksjonen å gjøre.

 

Men at en rumblefunksjon kan ødelegges av bluetooth er mulig, har ikke sjekket.

6080466[/snapback]

Jaija. Det blir nå mer riktig å si en Wifi, eller en Wifi lignende løsning med radiobølger/mikrobølger enn å si at Xbox360 bruker infrarød. Det hadde virkelig vert skøy ja, Må peke på senderen absolut hele tiden. Men du skjønner ikke hovedpoenget.

 

Den trådløse teknologien Sony bruker forhindrer dem å kunne bruke Rumble feature.

Og den trådløse teknologien MS og Nintendo bruker lar dem beholde det, og i Nintendo sitt tilfelle så får de ha både gyroskop og rumblefeature og en speaker i håndkontrollen. Det er jo noe da som bør gi et signal om at kaaaanskje Sony her har valgt å støtte feil teknologi.

6081718[/snapback]

 

Så det du sier her er at det BT sin skyld at ikke de nye PS3-kontrollerene har rumble? At hadde de valgt en annen "radio-teknologi" så hadde den nye kontrolleren hatt rumble? Hva med søksmålet?

Er Sony så dumme. Legg gjerne til en link med mer info.

Lenke til kommentar
Ååh! Så glad jeg valgte X360! Har sittet å spilt på "PS3" grafikk i 4 måneder allerede! wink.gif

 

Ser ikke for meg at en sjel i verden kjøper en av de 3 konsollene på grunn av grafikken.

 

Kjøper på grunn av spill og utviklere og det håper jeg mange er enig i.

 

-TwiiK

Lenke til kommentar
Ååh! Så glad jeg valgte X360! Har sittet å spilt på "PS3" grafikk i 4 måneder allerede! wink.gif

 

Ser ikke for meg at en sjel i verden kjøper en av de 3 konsollene på grunn av grafikken.

 

Kjøper på grunn av spill og utviklere og det håper jeg mange er enig i.

 

-TwiiK

6082032[/snapback]

 

Som er mulig på grunn av heftig hardware.

Lenke til kommentar
Ååh! Så glad jeg valgte X360! Har sittet å spilt på "PS3" grafikk i 4 måneder allerede! wink.gif

 

Ser ikke for meg at en sjel i verden kjøper en av de 3 konsollene på grunn av grafikken.

 

Kjøper på grunn av spill og utviklere og det håper jeg mange er enig i.

 

-TwiiK

6082032[/snapback]

 

selvfølgelig kjøper folk maskin pga grafikk! Helt klart et trekkplaster som mange liker, men ps2>xbox "krigen" er jo et godt eksempel på at grafikk ikke betyr alt (med tanke på at ps2 grafisk var svakere, grunnen til at den har solgt mer er det tusen grunner til)

Lenke til kommentar
Ååh! Så glad jeg valgte X360! Har sittet å spilt på "PS3" grafikk i 4 måneder allerede! wink.gif

 

Ser ikke for meg at en sjel i verden kjøper en av de 3 konsollene på grunn av grafikken.

 

Kjøper på grunn av spill og utviklere og det håper jeg mange er enig i.

 

-TwiiK

6082032[/snapback]

 

selvfølgelig kjøper folk maskin pga grafikk! Helt klart et trekkplaster som mange liker, men ps2>xbox "krigen" er jo et godt eksempel på at grafikk ikke betyr alt (med tanke på at ps2 grafisk var svakere, grunnen til at den har solgt mer er det tusen grunner til)

6082132[/snapback]

 

Grafikk er imponerende i 5min .. Etter det så legger en merkte til alt det som virkelig teller, og det som kommer til å feks irriterede deg igjennom hele spillet.. feks kontroller osv.

Lenke til kommentar

Og ikke glem synspunktet til de som er utenfor "vår krets".

Når jeg booter opp nye spill på PC\360 og kjæresten rusler forbi, blir hun sjelden\aldri imponert av grafikken - det er hvorvidt spillet ser GØY ut som er viktig for å trekke inn "casual" spillere.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

er ikke det det samme prisen som for ps2 releasen?

 

grafik: Tror nok de fleste vil sette grafikk høyt, selv om spillbarhet er det som vinner i lengden (er jo en grunn til at arcadeklassikere som pacman frotsatt fenger). Dessuten er det jo ikke to adskilte fenomener (grafikk og spillbarhet). Bedre grafikk vil gi bedre spillbarhet og flere muligheter til å lage spill som fenger på andre måter enn bare grafikken, nettop fordi man (nå) ikke hemmes i utvikingen gjennom at grafikken setter en stopper for hva man kan gjøre

Lenke til kommentar
Så dere hadde diskutert noe om priser...

Klikk her for faen

6082302[/snapback]

Hva i svarte.. 7000 var vel passe drygt

6082324[/snapback]

 

klipp og lim fra mpx:

 

Prisen vil bli endret til markedspris

Vi vet enda ikke hva den endelige utsalgsprisen i Norge vil ligge på, derfor vil prisen bli endret når mer informasjon foreligger. Det betyr at den prisen du skal betale vil bli endret til vanlig markedspris.

Lenke til kommentar
er ikke det det samme prisen som for ps2 releasen?

 

grafik: Tror nok de fleste vil sette grafikk høyt, selv om spillbarhet er det som vinner i lengden (er jo en grunn til at arcadeklassikere som pacman frotsatt fenger). Dessuten er det jo ikke to adskilte fenomener (grafikk og spillbarhet). Bedre grafikk vil gi bedre spillbarhet og flere muligheter til å lage spill som fenger på andre måter enn bare grafikken, nettop fordi man (nå) ikke hemmes i utvikingen gjennom at grafikken setter en stopper for hva man kan gjøre

6082350[/snapback]

 

De fleste her på forumet dvs "hardcore" spillere setter nok grafikk relativt høyt iallfall... men vi er ikke flertallet.

 

Bedre grafikk gir bedre muligheter ja, men marginale forskjeller i grafikk fra en konsoll til en annen er ikke nok til å "selge" den aktuelle konsollene til hvermannsen. (Nei jeg tror ikke PS3 vil ha dramatiske grafiske forskjeller i spillene sine kontra på 360.)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...