Gå til innhold

Her har dere PS3 herlighetene deres.


Anbefalte innlegg

Eg føler på meg at Sony vil komme med ein ny kontroll anten før launch eller litt etter med rumble funksjon slik som microsoft måtte gjøre med sin første kontroll. Dei måtte lage ny av andre grunnar med samme prinsipp. Det er tross alt VI som bestemmer, ikkje sony.

 

Ein av grunnane til at dei droppa rumble var vel att kontrollen skulle vere veldig lett slik at du kan veive rundt eit par timar og ikkje måtte ha armen i fatle etter på. rumble funksjon vil gjøre kontrollen tyngre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg føler på meg at Sony vil komme med ein ny kontroll anten før launch eller litt etter med rumble funksjon slik som microsoft måtte gjøre med sin første kontroll. Dei måtte lage ny av andre grunnar med samme prinsipp. Det er tross alt VI som bestemmer, ikkje sony.

 

Ein av grunnane til at dei droppa rumble var vel att kontrollen skulle vere veldig lett slik at du kan veive rundt eit par timar og ikkje måtte ha armen i fatle etter på. rumble funksjon vil gjøre kontrollen tyngre.

6078884[/snapback]

 

De tapte en rettssak og fikk ikke lov til å bruke rumble-funksjonen lenger, er nå hva jeg har lest.

Så er det en annen sak at de prøver å si "rumble is last generation!". Bah. :)

Lenke til kommentar
Eg føler på meg at Sony vil komme med ein ny kontroll anten før launch eller litt etter med rumble funksjon slik som microsoft måtte gjøre med sin første kontroll. Dei måtte lage ny av andre grunnar med samme prinsipp. Det er tross alt VI som bestemmer, ikkje sony.

 

Ein av grunnane til at dei droppa rumble var vel att kontrollen skulle vere veldig lett slik at du kan veive rundt eit par timar og ikkje måtte ha armen i fatle etter på. rumble funksjon vil gjøre kontrollen tyngre.

6078884[/snapback]

 

De tapte en rettssak og fikk ikke lov til å bruke rumble-funksjonen lenger, er nå hva jeg har lest.

Så er det en annen sak at de prøver å si "rumble is last generation!". Bah. :)

6078900[/snapback]

 

Ja, men er det så mye styr å finne opp en egen rumble da? Er tross alt ingen som har patent på ristende kontroll

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

 

Ja, men er det så mye styr å finne opp en egen rumble da? Er tross alt ingen som har patent på ristende kontroll

6079108[/snapback]

 

Vel det er jo det... De (Immersion Corp.) har patent på ristefunksjon i spillkontrollere som har sammenheng med det som skjer på skjermen i et spill. Altså skal det godt gjøres å unngå dette patentet i mine øyne.

Lenke til kommentar
Eg berre spekulerer litt, dei sa jo at rumble ødelagde for motion sensorane inni kontrollen, men ser jo ut til at nintendo wii sin kontroll klare fint både motion og rumble...

 

 

den som viste hva Sony tenkte på..

 

:ermm:

6079298[/snapback]

Nei Rumble skapte forstyrrelser med Bluetooth. Wii bruker Wifi (802.11b) samme som Xbox360, og unngår det problemet. De kunne hatt både Rumble og Gyroskop i kontrollen sin, men siden de kjører Bluetooth (som forresten er uhorvelig tregt i forhold til Wifi. Forskjellen er vel Bluetooth på rundt 700kbps og Wifi (802.11b) på 10mbps), så kan de ikke ha Rumble.

Lenke til kommentar

Nå er jo bluetooth det som gjør at kontrolleren snakker sammen med konsollen. 360 bruker infrarød der. Vil tror at bluetooth fungerer godt til å kjøre kontrollsignaler til PS3

 

Wfi er trådløst internett og har ingenting med bluetooth-funksjonen å gjøre.

 

Men at en rumblefunksjon kan ødelegges av bluetooth er mulig, har ikke sjekket.

Lenke til kommentar

Men jeg skjønner ikke dette.. Altså PS3 har jo den fantastiske Cell prosessoren og har unified shaders bla bla bla. Men hvorfor får vi ikke se flotte sekvenser som i fjor? Ingen vannsimulasjon i år såvidt jeg har sett og heller ingen show offs generelt. Lurer hva de pønsker på.. :hmm: De må jo ha storslagne planer vel? Det er jo tross alt E3, verdens største spillmesse og de nøyer seg med å vise fram utdaterte dingser som de har stjålet fra Microsoft og Nintendo? Lukter litt fishy dette.

Lenke til kommentar
Nå er jo bluetooth det som gjør at kontrolleren snakker sammen med konsollen. 360 bruker infrarød der. Vil tror at bluetooth fungerer godt til å kjøre kontrollsignaler til PS3

 

Wfi er trådløst internett og har ingenting med bluetooth-funksjonen å gjøre.

 

Men at en rumblefunksjon kan ødelegges av bluetooth er mulig, har ikke sjekket.

6080466[/snapback]

 

Infrarød? Don't think so mister.

Lenke til kommentar
Nå er jo bluetooth det som gjør at kontrolleren snakker sammen med konsollen. 360 bruker infrarød der. Vil tror at bluetooth fungerer godt til å kjøre kontrollsignaler til PS3

 

Wfi er trådløst internett og har ingenting med bluetooth-funksjonen å gjøre.

 

Men at en rumblefunksjon kan ødelegges av bluetooth er mulig, har ikke sjekket.

6080466[/snapback]

 

Infrarød? Don't think so mister.

6080585[/snapback]

 

 

Radiobølger skulle det være. Står mer her.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
2,4ghz er vel ikke i nærheten av å være radiobølger om jeg husker fysikktimene mine rett.  :tease:

 

Dette er vel gjerne mikrobølger i samme frekvenspekter som vanlige wifi enheter.

6080872[/snapback]

 

og radiobølger kan ikke være det samme som mikrobølger? eneste forskjell der er frekvens, ingenting annet.

 

nok OT. tror ps3 kan bli tøff, men når jeg ser Wii blir jeg betenkt på PS3, og om de klarer å innfri..

Lenke til kommentar
2,4ghz er vel ikke i nærheten av å være radiobølger om jeg husker fysikktimene mine rett.   :tease:

 

Dette er vel gjerne mikrobølger i samme frekvenspekter som vanlige wifi enheter.

6080872[/snapback]

 

og radiobølger kan ikke være det samme som mikrobølger? eneste forskjell der er frekvens, ingenting annet.

 

nok OT. tror ps3 kan bli tøff, men når jeg ser Wii blir jeg betenkt på PS3, og om de klarer å innfri..

6080891[/snapback]

 

Ja, radiobølger er det "samme" bare med mye lavere frekvensk. Men begrepene er der for en grunn.

 

POenget er vel heller at han var så raskt ut med leppa og motsa han fyren tidligere i tråden som sa at kontrollerne brukte wifi-overføring. Noe det i prinsippet er. Wifi er bare en godkjenningstandard for at det fungerer med andre wifi-merkede enheter. 360 kontrollerne bruker ikke wifi-standarden, men teknologien er noe av det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...