Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Litt enig og litt uenig. Enig i at moderatorer er ofte litt malplasserte innenfor emner så som religion og politikk, men ellers er jeg uenig at de er feilplasserte i emner som er av mer håndgripelig natur. Har forøvrig forsøkt å si noe om dette underveis i de trådene jeg har erfart at moderatorer er litt vel interesserte i å vinne frem med sitt personlige syn i tillegg til at de vil beholde sin posisjon som ordens utøvere, uten at dette ble helt forstått av moderator/veileder

 

takk for at dette ble tatt opp!

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Våre moderatorer er frivillige, og de har lov til å delta i debatt slik som før, og har rett til sine meninger.

 

Vi tar derimot inhabilitet og interessekonflikt svært seriøst, og en av våre oppgaver som administratorer er å se over handlinger som våre moderatorer gjør. Er vi i tvil på vår egen habilitet så er vi flinke til å spørre om feedback fra kolleger. En evt. mistillit kan du ta med meg over PM.

 

Undertegnede er også deltaker i debatt, att på til i Politikk og Samfunn. Men jeg blir også passet på, og er ikke immun.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper dette er riktig tråd.

 

Jeg føler at det er maktmisbruk av moderatorer å delta i diskusjoner på forumet. Når moderatorer begynner å argumentere imot det jeg sier så forlater jeg tråden og finner noe annet å diskutere. Jeg er fra andre fora vant til at moderatorer bare blander seg ved regelbrudd, og de sitter ikke og diskuterer med brukerne.

Dette har vært oppe hundre ganger før. Moderatorer er frivillige som brenner for forumet. Om man skal nekte dem å delta på forumet, så blir det umulig å rekruttere moderatorer.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som allerede forklart er våre moderatorer frivillige, og i mange tilfeller er de svært gode bidragsytere. Det å være moderator er mer enn å dele ut advarsler og fjerne tråder. Det er et mål at våre moderatorer og veiledere skal være forbilder også for brukerne. Da fordrer det også at de deltar i debatten sånn som de ønsker. Jeg synes også det er et fint prinsipp at moderatorene utgår fra brukerne selv. Da blir man på sett og vis dømt av sine egne.

 

Dersom man har mistanke om inhabilitet i en modereringssak kan man henvende seg til meg eller via [email protected], så tar jeg dette opp med resten av administratorteamet for nærmere vurdering. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og nå har det hendt igjen, akkurat samme bruker og denne gang i tråden om kommunisme i forhold til nazisme. Beggyner mildt sagt å bli lei av dette!

 

Saken er behandlet og lukket. Ønsker du kommentar på saken så må vi enten ta det via private henvendelser, eller så kan vi ta det her med din eksplisitte tillatelse.

Lenke til kommentar

Rapporten det angår er i "Nazisme vs. kommunisme" tråden, der du hadde rapportert et innlegg for å kommentere på avataren til en annen bruker (deg). Vi anså ikke dette som et grunnlag for reaksjon da det var relevant til trådens emne, og ikke kunne tolkes som persondiskusjon. Rapporten din hadde en behandlingstid på 20 minutter.

 

Klager eller kommentarer skal tas over PM, eller på epost til [email protected]. Husk at denne tråden ikke dreier seg om enkeltsaker, og at jeg i hovedsak diskuterer din kritikk av vår tilstedeværelse i kategorien.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, hvorfor lar dere tre tråder om det samme tema være åpne? Hadde det ikke vært enklere å slå dem sammen til en?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1771447&page=37&do=findComment&comment=24028977

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1782603

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1782755&do=findComment&comment=24028949

 

(Og nei, det er ikke et ønske om oppmerksomhet ang. egen tråd).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke for å lage en stor sak ut av dette, på noen måter. Jeg fikk vite fra en av dere som styrer diskusjon.no om at det er ulovelig å ha to profiler. Det står ingen ting om hvorfor det ikke er lov i retningslinjene. Da lurer jeg på om at man må være aktiv på dem begge eller at man bare er aktiv på en av dem (som jeg er)? Jeg syns selv at det er rart at dette er ulovelig.

 

Hoved spørsmålet:

Siden jeg ikke har fodt straffepoeng for dette, da tar ikke dere dette så seriøst, eller har noen av dere bare litekunskap om dette?  :hmm:  :hmm: For det andre, kan dere heller ikke hvite hvor mange som faktisk har dobbelt profiler her inne. Før dem selv innrømmer noe om det, så klart.

 

 

For meg personlig er ikke dette noe problem, selv om jeg er aktiv på den ene eller begge. Jeg klarer ikke å se problemet med det. Skal dere klarer å omvende mitt syn på dette, da må dere ta dere god tid i å skrive, for at jeg skal klare å forstå dette. :wee: En liten etter tanke, det handler vel ikke om falsk personlighet, at det er der det ligger at det er ulovelig? :huh:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, hvorfor lar dere tre tråder om det samme tema være åpne? Hadde det ikke vært enklere å slå dem sammen til en?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1771447&page=37&do=findComment&comment=24028977

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1782603

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1782755&do=findComment&comment=24028949

 

(Og nei, det er ikke et ønske om oppmerksomhet ang. egen tråd).

Da kan de tre kan slå seg sammen under denne tråden Diskusjon om/rundt Nord-Korea. Som jeg opprettet akkurat nå. :wee:PS: Det går ann å rapportere trådene om det. ^^

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ikke for å lage en stor sak ut av dette, på noen måter. Jeg fikk vite fra en av dere som styrer diskusjon.no om at det er ulovelig å ha to profiler. Det står ingen ting om hvorfor det ikke er lov i retningslinjene. Da lurer jeg på om at man må være aktiv på dem begge eller at man bare er aktiv på en av dem (som jeg er)? Jeg syns selv at det er rart at dette er ulovelig.

 

Hoved spørsmålet:

Siden jeg ikke har fodt straffepoeng for dette, da tar ikke dere dette så seriøst, eller har noen av dere bare litekunskap om dette?  :hmm:  :hmm: For det andre, kan dere heller ikke hvite hvor mange som faktisk har dobbelt profiler her inne. Før dem selv innrømmer noe om det, så klart.

 

 

For meg personlig er ikke dette noe problem, selv om jeg er aktiv på den ene eller begge. Jeg klarer ikke å se problemet med det. Skal dere klarer å omvende mitt syn på dette, da må dere ta dere god tid i å skrive, for at jeg skal klare å forstå dette. :wee: En liten etter tanke, det handler vel ikke om falsk personlighet, at det er der det ligger at det er ulovelig? :huh:

Det er svært sjelden man har et genuint behov for å bruke to kontoer på forumet samtidig. Regelen mot flere kontoer er der for å hindre misbruk. Det største problemet er trolig at brukere som er utestengt oppretter nye konter for å omgå utestengelsen. En utestengelse har jo ingen effekt om man bare kan fortsette på en annen konto. I tillegg har vi eksempler på  personer som har deltatt med flere brukerkontoer i samme tråd for å få sitt syn til å virke sterkere. Vi har også eksempler på at brukere oppretter nye kontoer for å spamme/tulle på forumet. Regelen med kun en tillatt konto fungerer godt og bidrar til et bedre miljø på forumet. 

 

Ellers er det nok mange på forumet som har opprettet to kontoer på forumet uten at de har ment noe vondt med det, kanskje fordi de har glemt passordet og brukernavn. Noen ønsker også å starte på nytt med blanke ark, og oppretter ny konto. Dette har vi egne prosedyrer på, der man bør ta kontakt med admin og be om at kontoen stenges. Deretter står man fritt til å opprette ny konto. 

Det hender i blant vi oppdager brukere som har en gammel konto som ikke har vært innlogget på en stund. Så lenge det ikke har vært noe misbruk/andre regelbrudd, ansees ikke dette som noe særlig grovt brudd. Vanligvis stenges bare den gamle kontoen, og man får fortsette med den andre kontoen. Man får ingen straff for dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...