Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Ikke for å lage en stor sak ut av dette, på noen måter. Jeg fikk vite fra en av dere som styrer diskusjon.no om at det er ulovelig å ha to profiler. Det står ingen ting om hvorfor det ikke er lov i retningslinjene. Da lurer jeg på om at man må være aktiv på dem begge eller at man bare er aktiv på en av dem (som jeg er)? Jeg syns selv at det er rart at dette er ulovelig.

 

Hoved spørsmålet:

Siden jeg ikke har fodt straffepoeng for dette, da tar ikke dere dette så seriøst, eller har noen av dere bare litekunskap om dette?   :hmm:   :hmm: For det andre, kan dere heller ikke hvite hvor mange som faktisk har dobbelt profiler her inne. Før dem selv innrømmer noe om det, så klart.

 

 

For meg personlig er ikke dette noe problem, selv om jeg er aktiv på den ene eller begge. Jeg klarer ikke å se problemet med det. Skal dere klarer å omvende mitt syn på dette, da må dere ta dere god tid i å skrive, for at jeg skal klare å forstå dette.  :wee: En liten etter tanke, det handler vel ikke om falsk personlighet, at det er der det ligger at det er ulovelig?  :huh:

 

 

Bruk av advarselpoeng er hvis vi ser på det som hensiktsmessig å advare en bruker. Det er riktig at det strider mot retningslinjene å ha mer enn en brukerkonto, men om vi ikke ser på det det som nødvendig å lære en bruker dette så ser vi heller ikke nødvendigheten i å sanksjonere en bruker.

 

Som du skriver her så er det jo tydelig at du er klar over at det ikke er lov til å ha flere brukere, og at du ikke brukte din andre konto. Ut fra dette så mener jeg det er en riktig vurdering å avtale en sletting med deg uten noen form for advarselpoeng. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er absolutt ikke nødvendig å opprette en fjerde tråd for å flytte tre andre inn i den.

Tråden din ville unasett kommet kun som en post på siste side i en slik sammenslåing, ettersom poster sorteres etter dato og tidspunkt.

Jeg ser heller ingen grunn til å slå sammen de tre trådene som allerede finnes, ettersom det ikke er gjort enda vil jeg anta de andre i teamet tenker det samme.

Lenke til kommentar

 

Ikke for å lage en stor sak ut av dette, på noen måter. Jeg fikk vite fra en av dere som styrer diskusjon.no om at det er ulovelig å ha to profiler. Det står ingen ting om hvorfor det ikke er lov i retningslinjene. Da lurer jeg på om at man må være aktiv på dem begge eller at man bare er aktiv på en av dem (som jeg er)? Jeg syns selv at det er rart at dette er ulovelig.

 

Hoved spørsmålet:

Siden jeg ikke har fodt straffepoeng for dette, da tar ikke dere dette så seriøst, eller har noen av dere bare litekunskap om dette?  :hmm:  :hmm: For det andre, kan dere heller ikke hvite hvor mange som faktisk har dobbelt profiler her inne. Før dem selv innrømmer noe om det, så klart.

 

 

For meg personlig er ikke dette noe problem, selv om jeg er aktiv på den ene eller begge. Jeg klarer ikke å se problemet med det. Skal dere klarer å omvende mitt syn på dette, da må dere ta dere god tid i å skrive, for at jeg skal klare å forstå dette. :wee: En liten etter tanke, det handler vel ikke om falsk personlighet, at det er der det ligger at det er ulovelig? :huh:

Det er svært sjelden man har et genuint behov for å bruke to kontoer på forumet samtidig. Regelen mot flere kontoer er der for å hindre misbruk. Det største problemet er trolig at brukere som er utestengt oppretter nye konter for å omgå utestengelsen. En utestengelse har jo ingen effekt om man bare kan fortsette på en annen konto. I tillegg har vi eksempler på  personer som har deltatt med flere brukerkontoer i samme tråd for å få sitt syn til å virke sterkere. Vi har også eksempler på at brukere oppretter nye kontoer for å spamme/tulle på forumet. Regelen med kun en tillatt konto fungerer godt og bidrar til et bedre miljø på forumet. 

 

Ellers er det nok mange på forumet som har opprettet to kontoer på forumet uten at de har ment noe vondt med det, kanskje fordi de har glemt passordet og brukernavn. Noen ønsker også å starte på nytt med blanke ark, og oppretter ny konto. Dette har vi egne prosedyrer på, der man bør ta kontakt med admin og be om at kontoen stenges. Deretter står man fritt til å opprette ny konto. 

Det hender i blant vi oppdager brukere som har en gammel konto som ikke har vært innlogget på en stund. Så lenge det ikke har vært noe misbruk/andre regelbrudd, ansees ikke dette som noe særlig grovt brudd. Vanligvis stenges bare den gamle kontoen, og man får fortsette med den andre kontoen. Man får ingen straff for dette.

Det var bedre forklaring, takk. :wee:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke nødvendig å opprette en fjerde tråd for å flytte tre andre inn i den.Tråden din ville unasett kommet kun som en post på siste side i en slik sammenslåing, ettersom poster sorteres etter dato og tidspunkt.Jeg ser heller ingen grunn til å slå sammen de tre trådene som allerede finnes, ettersom det ikke er gjort enda vil jeg anta de andre i teamet tenker det samme.

Nei vell, gjør hva dere vil med den fjerde. Jeg ville jo bare hjelpe. :(

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

 

Ikke for å lage en stor sak ut av dette, på noen måter. Jeg fikk vite fra en av dere som styrer diskusjon.no om at det er ulovelig å ha to profiler. Det står ingen ting om hvorfor det ikke er lov i retningslinjene. Da lurer jeg på om at man må være aktiv på dem begge eller at man bare er aktiv på en av dem (som jeg er)? Jeg syns selv at det er rart at dette er ulovelig.

 

Hoved spørsmålet:

Siden jeg ikke har fodt straffepoeng for dette, da tar ikke dere dette så seriøst, eller har noen av dere bare litekunskap om dette?   :hmm:   :hmm: For det andre, kan dere heller ikke hvite hvor mange som faktisk har dobbelt profiler her inne. Før dem selv innrømmer noe om det, så klart.

 

 

For meg personlig er ikke dette noe problem, selv om jeg er aktiv på den ene eller begge. Jeg klarer ikke å se problemet med det. Skal dere klarer å omvende mitt syn på dette, da må dere ta dere god tid i å skrive, for at jeg skal klare å forstå dette.  :wee: En liten etter tanke, det handler vel ikke om falsk personlighet, at det er der det ligger at det er ulovelig?  :huh:

 

 

Bruk av advarselpoeng er hvis vi ser på det som hensiktsmessig å advare en bruker. Det er riktig at det strider mot retningslinjene å ha mer enn en brukerkonto, men om vi ikke ser på det det som nødvendig å lære en bruker dette så ser vi heller ikke nødvendigheten i å sanksjonere en bruker.

 

Som du skriver her så er det jo tydelig at du er klar over at det ikke er lov til å ha flere brukere, og at du ikke brukte din andre konto. Ut fra dette så mener jeg det er en riktig vurdering å avtale en sletting med deg uten noen form for advarselpoeng. :)

 

Du misforstod litte grannd i hva jeg sa. Men det er greit. :hm:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

 

Hoved spørsmålet:

 

 

Siden jeg ikke har fodt straffepoeng for dette, da tar ikke dere dette så seriøst, eller har noen av dere bare litekunskap om dette?  

 

Jeg svarte på dette.

 

Jo, det gjorde du. Men ikke like godt som Camrot gjorde. Jeg skrev også at jeg forventet bedre svar. :wee: Men uansett, takk for at du prøvde i det minste. :wee:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

En ting til, har lagt merke til at noen setter andre i båss for flaming eller trolling, selv om den personen ikke mente noe vondt mendt med det han/ho sa/gjør. Det har jeg lagt merke til ofte her inne i det siste, ikke bare mot meg, andre også. Og med en gang han eller ho nevner noe om at det var ikke vondt mendt i å kritisere, da blir man totalt ingrorert, kan bli veldig frustrerende i lengere perioder for den personen det gjelder. Avhengig av hvor mye han/ho takler det, så klart. :hmm:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det greit å kalle andre brukere for troll i seriøse diskusjoner? Opplevde dette nylig i tråden om Nord-Korea og rapporterte det uten at noe har hendt. Synes bare den slags kommentarer får forumet til å fremstå mer useriøst. Og dette er det beste diskusjonsforumet jeg har vært på. Har tidligere vært på Aftenpostens, VGs, NRK, TV2s og Svenska Atonbladets.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det greit å kalle andre brukere for troll i seriøse diskusjoner? Opplevde dette nylig i tråden om Nord-Korea og rapporterte det uten at noe har hendt. Synes bare den slags kommentarer får forumet til å fremstå mer useriøst. Og dette er det beste diskusjonsforumet jeg har vært på. Har tidligere vært på Aftenpostens, VGs, NRK, TV2s og Svenska Atonbladets.

 

Som sist, er det greit å påstå t brukere er betalt for å spre propaganda, spørre hvorfor de er utvalgt til talsmann for regimer og andre lignende ting? Dette har det floret av i tråden om Nord-Korea i det siste. Vet ikke hvor mange innlegg jeg har rapprtert i det siste og ingen ting skjer.

 

Et til kom nettopp. Skal hele tråden drukne i usakligheter og tull?

Det går ann å rapportere din egen tråd om det. :wee:

Lenke til kommentar

Tro meg, har rapportert så mye i det siste at jeg har kommet ut av tellingen. Lurer på om noen bevisst kommer med usakligheter for å få tråden stengt...

Det du snakker om har veldig mye med folkan og gjør, ikke selve diskusjon.no. Vil tenke meg at det kan bli vanskelig å fjerne alt av det du mener er usakelig. :hmm:  Slik jeg har forstådt det rett, så vil ikke veiledere/moderatorer/administratorer, gjøre noe med det. For dem er det tydelig hvis ikke en stor sak. :closedeyes: Men uansett, jeg forstår frustrasjonen din om det.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...