Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

 Hva med advarsler til de som lager sitatpyramider som ikke likner grisen ?

Gjelder også hvis f.eks en person lager et innlegg , og så kommer neste mann og like godt og siterer hele det lange innlegget som han postet.

 

Trenger ikke å straffes så hardt , men f.eks advarsel - deretter 1 dag susp - 2 dager - 1 uke - som for være max straff.

Endret av johome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har allerede et slikt system i form av advarselpoeng og suspensjon. Du vil alltid først få en muntlig advarsel, så vil det gå over på 3 dager suspensjon, så 7 dager, og til slutt en suspensjon på ubestemt tid. Disse må gis med en konkret årsak, og brukerne skal etter gjentatte overtredelser av våre retningslinjer være klar over problemet. Om retningslinjen var vanskelig å tolke så skal muntlig advarsel også hjelpe til med å definere en tydelig linje. Første muntlige advarsel er aldri ment som en sanksjon.

 

Du skal være i stand til å forstå situasjonen etter din første muntlige advarsel. Spørsmål og innvendinger er alltid velkommen, og du har alltid en klagerett som behandles av en tredjepart.

Skal være!! Det hjelper lite hvis noen av dere formulere på en feil måte eller at en medlemer misforstår.

Lenke til kommentar

 Hva med advarsler til de som lager sitatpyramider som ikke likner grisen ?

Gjelder også hvis f.eks en person lager et innlegg , og så kommer neste mann og like godt og siterer hele det lange innlegget som han postet.

 

Trenger ikke å straffes så hardt , men f.eks advarsel - deretter 1 dag susp - 2 dager - 1 uke - som for være max straff.

 

Jeg er enig i at vi har et problem med flerpostere og sitatpyramider, og akkurat her passer ikke advarselpoeng og suspensjon like godt inn. Det ligger litt i bakhodet mitt å finne en løsning på det problemet, men inntil videre så er det bare å rapportere de gjeldende trådene, så kommer det omsider noen og rydder.

 

Skal være!! Det hjelper lite hvis noen av dere formulere på en feil måte eller at en medlemer misforstår.

 

Det skjer svært sjeldent, og blir forhandlet og kommunisert ved første reaksjon, som er muntlig advarsel. Du kan kalle muntlig advarsel for "gult kort" om du vil.

Lenke til kommentar

 

 

Skal være!! Det hjelper lite hvis noen av dere formulere på en feil måte eller at en medlemer misforstår.

 

Det skjer svært sjeldent, og blir forhandlet og kommunisert ved første reaksjon, som er muntlig advarsel. Du kan kalle muntlig advarsel for "gult kort" om du vil.

 

Det er akkurat det Elgen har opplevd veldig ofte nå. Etter sånn jeg har forstådt ham.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

 

Vi har allerede et slikt system i form av advarselpoeng og suspensjon. Du vil alltid først få en muntlig advarsel, så vil det gå over på 3 dager suspensjon, så 7 dager, og til slutt en suspensjon på ubestemt tid. Disse må gis med en konkret årsak, og brukerne skal etter gjentatte overtredelser av våre retningslinjer være klar over problemet. Om retningslinjen var vanskelig å tolke så skal muntlig advarsel også hjelpe til med å definere en tydelig linje. Første muntlige advarsel er aldri ment som en sanksjon.

 

Du skal være i stand til å forstå situasjonen etter din første muntlige advarsel. Spørsmål og innvendinger er alltid velkommen, og du har alltid en klagerett som behandles av en tredjepart.

Skal være!! Det hjelper lite hvis noen av dere formulere på en feil måte eller at en medlemer misforstår.

 

 

Det blir jo en innvending mot all kommunikasjon mellom mennesker. Såklart finner man tilfeller der ting enten formuleres dårlig eller misforstås eller begge deler. Men det er ikke verre enn at det kan forhandles som Gavekort sier når man får første advarsel.

 

 

Det er akkurat det Elgen har opplevd veldig ofte nå. Etter sånn jeg har forstådt det.

 

Enkeltsaker tar vi ikke opp her. Det eneste vi får gjort fra vår side er å formidle ting på en ryddig måte, og tydelige linjer hjelper både oss og brukere. Det er noe vi jobber med kontinuerlig etter hvert som nye eksempler dukker opp, men når det kommer til å lage et sett med generelle regler så er det umulig å ha konkrete eksempler på alle mulige situasjoner som kan oppstå. Jeg tror nok for de aller fleste brukere så vet man hvor de generelle grensene går. Men det vil bestandig være gråsoner, uansett hvor godt formulerte retningslinjer man har. Til og med Norges Lover som man egentlig kunne sagt at i hvert fall ikke skal kunne mistolkes, en rimelig betydelig mengde med tekst, må fortsatt tolkes, og vi har egne yrkesgrupper med dette som fag. Og etter hvert som nye situasjoner oppstår, blir lovene forbedret og utvidet.

Lenke til kommentar

Synes forumet var enklere før. Det har blitt så ye funksjoner og ting som må gjøres etter alle disse oppdateringene. For eksempel viser aldri videoer fra youtube seg lenger hvis man legger dem inn i et innlegg. Det blir bare en link.

Det er ikke så vanskelig en det du skal ha det til. :wee:

 

Hvis du skal spoile, da gjør du dette:

[*spoiler] --din tekst--

 

Ikke bruk stjernen som jeg gjorde da.

 

Resutatet...

 

...er blir da dette. ^^

 

Endret av TheDarkSeeds - SCM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Quoter dette:

 

Er det ikke slik at dere skal legge igjen moderatornotis når dere fjerner innlegg, ikke minst personangrep. Hvis det ikke blir klart hvorfor innlegg fjernes vil vel brukerne fortsette  samme spor!?

 

Tenker på tråden om Nord-Korea.

 

Årsaken er at det hendte i dag igjen i samme tråd. Derfor er det best at dere gir notiser i trådene.

Lenke til kommentar

Det har ikke blitt fjernet noe fra denne tråden i nyere tid.

 

Moderatorer trenger ikke å legge igjen notis i tråden om det bare er mer støy. Poenget er at de det gjelder skal få beskjed, enten det er gjennom moderatormelding, PM eller advarsel. Moderatormelding er mest nødvendig når modereringen er relevant for alle deltakere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Håper dette er riktig tråd.

 

Jeg føler at det er maktmisbruk av moderatorer å delta i diskusjoner på forumet. Når moderatorer begynner å argumentere imot det jeg sier så forlater jeg tråden og finner noe annet å diskutere. Jeg er fra andre fora vant til at moderatorer bare blander seg ved regelbrudd, og de sitter ikke og diskuterer med brukerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...