Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Jaktinnstinkt og katt er en dårlig kombinasjon.

 

Det krever utrolig med trening og tålmodighet når man skal lære hunden atferd som strider mot instinktene.

 

Men det er mulig.

Det trenger ikke nødvendigvis å være en dårlig kombinasjon.

Jeg har en hund med jaktinstinkt, og han jager kun katter utendørs om han får muligheten til det.

En ny og voksen hund vs katt, kan bli en utfordring.

Men når det er en valp og katt, så går det utmerket i de fleste tilfeller.

 

Det du må passe på er at valpen ikke får juling av katta :p Det kan senere utvikle seg stygt, når valpen er større og tar igjen. Det har jeg erfart.. Bikkja mi er straks tre år(herre, så tiden flyr!) og er gode venner med den "slemme katten" min. Han har lært seg å gå bort når hun blir sinna..

Bare gi katten litt tid. Ikke tving den til å være i nærheten av hunden. La den ta det i sitt egen tempo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg døøøøør. Er jeg forresten den eneste som liker hunder bedre enn unger? Jeg kjenner mer morsinstinkt for valper enn for babyer.

Nei. Jeg er også sånn.

Jeg gikk i byen med ei venninne, også begynner hu med "Nåååååh, sååå søøøt". Og jeg stemmer i. Viste seg at hu mente ungen i barnevogna, mens jeg så på valpen ved siden av. :wee:

Lenke til kommentar
Hadde selv 3 katter da vi fikk oss hund. Boerboeler har ikke noe særlig til jaktinstinkt, så sånn sett har aldri hunden vår gjort noe for å skade kattene. Men jeg lyver hvis jeg sier de går godt sammen. De slåss ikke, og får hunden mulighet, slikker han bare pelsen til kattene :p Men i og med at han er så stor blir kattene redde ham.

Samme her. men løper den en av kattene fra han, virker det som jaktinstinktet slår inn, og han følger etter. Men han gjør ikke noe vondt med dem når han tar katten igjen pga. katten må stoppe (blindvei) eller noe lignende. Hjemme hos oss kommer det an på hvilken katt. Den eldste er så gretten at han har klort Strada (hunden) på snuten en del ganger, så han nærmer seg ikke den katten. Den andre fryser mer opp, eller bryr seg lite om Strada, så dette er langt mer interessant, og her blir det ofte slike småjakter (som ikke ender i annet enn en veldig interessert hund som snuser og dytter katten med snuten, mens den prøver å sitte i ro og ignorere han).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg flyttet hjemmefra for et halvt år siden(i sommer), og hunden min ble da igjen med mine foreldre da det ikke er lov med dyrehold der jeg bor nå. Etter at jeg flyttet ut har hun begynt å åpne døren inn på soverommet mitt hjemme hos mine foreldre, og hoppe opp i sengen ved hodeputen. Vet ikke om hun ligger der, eller bare går opp og flytter rundt på laken, dyne og hodepute, men er helt sikker på at hun er i sengen. Når jeg var hjemme i julen kom hun inn på rommet mitt om natten og hoppet opp i sengen mens jeg lå der.

Hun har aldri ligget i seng før, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun har begynt med dette? Noen som har noen ideer? Lurer også på hva vi kan gjøre for å stoppe det, lukker døren og en stund holdt det for å holde henne ute av soverommet, men etter at jeg dro igjen etter jul har hun visst begynt å åpne døren. Hun er 10 år gammel, og har som sagt aldri før vært i sengen, hverken min eller noen andres, så synes det hele er veldig merkelig.

Hun savner deg sikkert, hunder er jo flokkdyr. I sengen din er det garantert gode lukter av deg som hun elsker. ;)

 

I så fall kan hun godt vise det på en annen måte, er litt upraktisk. Skulle gjerne hatt henne med hit, men har overhodet ingen mulighet til å ha hund nå. Savner lille vofsen min:(

Lenke til kommentar

"Helt klart verdens beste! Denne vakringen er en Groenendaelgutt. Han er mammas gullklump og litt bortskjemt. Han vrenger ofte overleppa som en blødtørstig ulv, men han er bare glad og smiiler. Det gjør han ekstra spesiell. Jeg har over tusen bilder av rampegutten min, men dette er ett av de vakreste -selv om den rampete personligheten hans ikke kommer helt fram på bildet. Er ikke dette en god kandidat, så vet ikke jeg. Jeg elsker hunden min"

146399-4-1264804374875.jpg

 

:love:

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om man trenger en eller annen form for godkjennelse for å selge hundegodis?

 

Jeg lagde nemlig noen kjeks og sånn til jul til både Atlas og "vennegjengen" hans, med forskjellige smaker, og pyntet dem med "hundesjokolade" (laget av en type erter, helt trygt for hunder). Da blant annet peanøtter (nei, de er ikke nøtter, de er erter, jeg ville aldri gitt en hund nøtter), eple og fullkorn, kylling, okse og tunfisk, som jeg skjærer til i beinformer og pynter slik at de ser veldig bra ut, og de er veldig populære blant "kundene" mine.

 

(Morsom historie er at sist jeg bakte dem, rett før jul, rømte en liten papillontispe som Atlas og jeg er veldig glad i og sto utenfor døren min og ventet på at jeg skulle komme ut og rope henne bort fra lekeplassen.)

 

Nå har jeg begynt å leke med tanken på å lage dem "profesjonelt" og selge dem i mindre kvanta, både som en sunn og low-fat variant av treningssnop og mer kosegodteri, om dere skjønner. Alle ingrediensene jeg bruker er selvsagt ikke skadelige for hunder, og noen av dem er direkte sunne. Jeg lager all kraft jeg bruker i godbitene selv, slik at de ikke får i seg mer fett og salt enn de bør osv. osv.

 

Er dette noe du ville brukt penger på til hunden din? (Ikke mine bilder, bare fant noe som ligner)post-108848-1264882833_thumb.jpg

 

post-108848-1264882819_thumb.jpg

post-108848-1264882802_thumb.jpg

Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt på, er det rasistisk å tenke når en kineser ser på hunden min; "Ta det jævla blikket vekk fra bikkja mi, nei du får ikke laga suppe på den!"

 

Jeg er skikkelig ukomfortabel rundt dem p.g.a. dette, går greit når jeg er alene, men med hund så blir jeg nervøs.. :ph34r:

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...