Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ros, godbiter og tålmodighet.

Blir hunden redd, må du begynne heelt på nytt igjen.

La den først bli kjent med neglesaksa og kakk lett på neglene med den til å begynne med.

Slik gjør du et par ganger, før du i det hele tatt klipper.

Det gjorde jeg med min, og det funker.

 

Noen hunder må dopes ned for en kloklipp, mens andre kan lære seg å like det igjen :)

Lenke til kommentar
Ros, godbiter og tålmodighet.

Blir hunden redd, må du begynne heelt på nytt igjen.

La den først bli kjent med neglesaksa og kakk lett på neglene med den til å begynne med.

Slik gjør du et par ganger, før du i det hele tatt klipper.

Det gjorde jeg med min, og det funker.

 

Noen hunder må dopes ned for en kloklipp, mens andre kan lære seg å like det igjen :)

 

Aroh har nå begynnt og lukte på saksa igjen så er en start:p

Lenke til kommentar
Vel. Han får skikkelig panikk om han ser neglesaksa. Prøver jeg og holde han rolig så får han enda mer noia. Prøvde og gi han ett griseøre han kunne kose seg med imens men det ga han blaffen i.. Skulle ikke klippes han nei. Han er fin og grei sånn ellers. takler det meste.. Men den saksa liker han ikke. hvorfor det vet jeg neimen ikke.

Har han vært redd hele tida, så kan det jo ha skjedd at oppdretter kan ha klippet for langt inn vet du.. de er meget motagelige for alt som skjer de første ukene - også det negative dessverre. Ville gjort som flere her sier - ta bare fram klotanga uten å klippe en gang - la han lukte på den - få en godbit - ta den bort og gjenta dette veldig ofte til han venner seg til at det IKKE er noe ubehag med tanga. Vet det er litt kjedelig å holde på slik, men gjør du det mange ganger om dagen burde du snart kunne nærme deg foten med tanga. Blir det kamp ut av det kan du skremme han enda mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...