Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe negativt og si enda iallefall. Men så er min bare 7mnd da men. sta og egen vil jeg ikke påstå dem er. Min er happy for å dovne i sofaen en hel dag.. Og enda mer happy for å leke ute i noen timer. Så i mine øyne er MIN staff ganske allsidig. Nå skal jeg ikke uttale meg om andre. Men nå er vel Otto ganske så vant med mye trening og krever vel deretter. Min er for ung til hardtrening enda så...

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe negativt og si enda iallefall. Men så er min bare 7mnd da men. sta og egen vil jeg ikke påstå dem er. Min er happy for å dovne i sofaen en hel dag.. Og enda mer happy for å leke ute i noen timer. Så i mine øyne er MIN staff ganske allsidig. Nå skal jeg ikke uttale meg om andre. Men nå er vel Otto ganske så vant med mye trening og krever vel deretter. Min er for ung til hardtrening enda så...

 

Hehe, ja han er virkelig en aktiv liten krabat den Otto'en, det skal være sikkert og vist. Men vi begynte veldig tidlig med lange fjellturer, i hundens tempo vel og merke. Vi presset han aldri til noe som helst, men 2-3timers fjelltur var obligatorisk da han var 10-12mnd gammel :) Hunden tar neppe skade av å røre på seg som valp og unghund :roll: Å trene med belastning er på ingen måter det samme som lengere turer, det tåler de aller fleste hunder :)

 

Vi kjenner til flere staffer og det jeg kan si om dem er at terrier gemyttet er en rød tråd :thumbup: Men klart, det er individuelt, men det er fortsatt en terrier og de har som regel en mening om det aller meste :whistle:

 

Av erfaring vet jeg at enten elsker man terriere eller så misliker man dem. Personlig elsker jeg terrier gemyttet :thumbup: Jeg blir neppe å kjøpe meg noe annet enn en terrier i fremtiden

Endret av Etlon
Lenke til kommentar

Flott staff det der. Har veldig sansen for gemyttet og kroppsbygningen til de fleste bullterriere, men syntes kanskje de er litt små.

Er rottwilermann selv så har vent meg till hunder som tar litt mer plass ;)

Her er Kira: Hovedsaklig rottweiler med litt labrador og en liten dæsj elghund bakover i slekta.

Bilde0099.jpg

Den mest sultne hunden jeg har sett, noe som gjør at hun går opp omtrent 1 kg i uka.

Her er hun 20 uker og veier 20 kg :p

 

Edit: Dårlig mobilbilde, men det er det jeg har tilgjengelig nå ;)

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar

Var usikker om å poste bilde i "Ditt kjæledyr - bildetråd", eller her.

 

Men siden han er hund, og mangen andre poster bilder her satser jeg på å å vise han frem her!

 

Bilde ble tatt 12.11.09

Navn: Gizmo

Rase: Basenji

Alder: 6mnd

Yrke: Leke med alt som ikke er bundet fast til bakken, så vri søtt på hode dersom det var fy fy...

 

post-140267-1263648944_thumb.jpg

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
En ting jeg egentlig lurer på.. Det med "mye hund".. Er det noen hunder som er "lite hund". Når det kommer til stykket er det vel eieren selv som kontrollerer hvor "mye hund" det skal være.. ;)

Det jeg legger i uttrykket "mye hund" er at det er en aktiv hund som trenger mye stimuli.

Vi har to hunder av samme rase og de er veldig forskjellig. -Tispa er hyperaktiv, trenger mye hjernetrim og spinner omtrent opp gjennom veggene hvis hun har for mye energi. Hannhunden er aktiv han også, på men en helt annen måte. Det har han som først gir seg i lek for så å gå legge seg. Han kan gå uten bånd og bare tusler etter oss, elsker å ligge i fanget og kose. Tispa kan finne på å rase av sted hvis hun går uten bånd og krever mye trening på det området... Osv.

 

Men så klart er det min oppgave som eier å gi hundene det de trenger. Enten de er hyper eller rolig. :)

 

-------------

 

Kjempemange fine hundebilder her inne nå. :love:

Lenke til kommentar

Lexi holder på å bli stor nå:

post-58847-1263675988_thumb.jpg

Første og eneste gangen at Virma har lagt seg i sofaen. Hun vet så inderlig godt at hun ikke har lov til det - men når vi fikk tak i et villsau-skinn så klarte hun ikke å la vær. Hun lå på et slikt engang på hyttetur, og det fristet visst til gjentakelse:

post-58847-1263676017_thumb.jpg

 

Forøvrig, legg merke til lexan-platen langs veggen på øverste bildet. En billig og fin måte for å spare tapeten når hundene liker å ligge imot veggen.

 

"Mye hund" er for meg en hund som forlanger å få lov til å være hund;

-Stort aktivitetsbehov

-Forlanger å få være en av flokken

-Litt egen og selvstendig

-Mye instinkter

 

En krevende hund gir mer tilbake når man lykkes. En krevende hund blir ikke hengiven om ikke du gjør deg fortjent til det. Det er forskjell på hunder, og man må finne ut hva man selv ser etter i en hund.

Lenke til kommentar

Kanskje noen her kunne komme med tips om bra treningsgodis, kanskje noe man lager selv? Har selvsagt brukt alt mulig, og det beste er selvsagt vått, men det er ikke alltid det passer å ta med på tur.. Bruker alt fra kattemat etc og spesifikk hundegodis, men står liksom litt fast der.. Så noen gode tips?!

 

*************

 

Ev. en nettbutikk med den ultimate treningsgodis for en billig penge..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...