Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bråk = lyder som virker forstyrrende og gjør deg ukomfortable.

 

 

Britney Spears, S Club 7 spilt på veldig lav volum er like mye bråk for meg som en pneumatisk drill som gjør betong om til småbiter...

 

Tenk på klassisk musikk. For noen er dette bråk, men for andre (som oftest eldre personer) er dette vakkert.

 

Alle har sin egen smak.

 

Det med at alle (hvertfal mange) metal folka e satanister er seriøst tragisk sagt.

 

Selv liker jeg både Metal (Metallica, Iron Maiden, Marylin Manson, AC-DC) og litt hiphop/rap (Eminem, DMX, Xzibit)

 

Hva gjør det meg til? En satanistisk gangster som råner i byn med blingbling og samtidig suger blod fra prostituerte?

 

Mødrene deres ønsker bare det beste, men man trenger ikke høre på dem alltid. Så lenge man har sunn fornuft.

 

"For those about to Rock! We salute you!"

Lenke til kommentar
Har aldri sagt at rap bare er snakking uten rytmesans.

Det er fengende og enkle rytmer og ikkenoe avanserte greier.

 

Om jeg drepte lysta til å høre på metall for Glint så satt vel ikke den lysta så dypt.

Og her kommer poenget, man skal ikke tvinge folk til å like hverken det ene eller det andre men derfra til å snakke dritt om musikk man ikke har greie på blir bare dumt.

5889532[/snapback]

 

Du slenger jo mye dritt om rap. Du motsier deg sjøl.

Lenke til kommentar

Men nå har vi strengt tatt gått litt fra det tråden i utgangspunktet handlet om.

 

Jeg er enig i at det er en del "diskriminering"(om en i det hele tatt kan kalle det det) mot metall. Dette kommer av at "filosofien" i sjangeren er "går lengre og lengre!", dvs. bli mer ekstremt. (Ingen tilfeldighet at metall har en av de mest ekstreme typene musikk under seg). Dette blir naturligvis for ekstremt for mangfoldet. En finner jo hard-trance og ekstreme typer musikk som ikke er rockbasert som heller ikke mannen i gaten er så glad i.

 

Når det gjelder dette med image så er nok ikke metal alene om dette. "Trance-elskere er bare syrehoder!!". "Rappere er bare oppdatt av dop og damer"..... the list goes on.

 

Må forøvrig nevne at mange av disse metallheadene som syter mest om å bli diskriminert er gjerne de som er værst når det gjelder fordommer mot fans av andre musikktyper. Disse er gjerne folkene som kommer med gullkorn som "Trance er ikke musikk!11".

 

Det beste å gjøre er å drite i fordommene. De er på vei vekk uansett.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Blir techno diskriminert?

 

Blir pop dikriminert?

 

Alt som er lagd av musikk til dags dato, blir diskrimert av enkelte grupper, som kanskje diskrimerer den andre gruppen tilbake.

 

Og dere metalfolk tar det ikke som det store nederlaget å snakke dritt om techno, og dets lyttere.

 

:)

5889389[/snapback]

 

Viss vi skal ta det på den måten, så kan vi bare slutte, for det finst jo alltid noen som diskriminerer alt og alle.

 

Men at metal blir mer diskrimenert en feks de vanlige sjangrene på radio osv, er det liten tvil om. Ble litt mye tull i tråden nå, så tror egentlig jeg trekker meg ut, men det er jo vanskelig å unngå å gå i strupen på de forskjellige musikk sjangrene som vi har sååå liten til overs for :)

Lenke til kommentar

Spør du meg så er mitt inntrykk at vi som hører på metal får gjennomgå mest. Når jeg skal ut på byen er det som oftest en fast gjeng jeg er på vorspiel hos og når de skal bytte sang blir det ofte litt erting av musikksmaken min. "Eyh Sigbjørn, skal vi ikke høre litt på brølemusikken din" eller lignende, nå er jeg ikke så veldig høytidelig av meg så tar det med et smil, men kan bli slitsomt i lengden. Oppskriften deres på metal er at man trenger 3 stykker for å lage musikk innen metal: 1 som slår alt han makter på tromme så fort han klarer, 1 som hamrer løs på gitar så fort han klarer og 1 person som brøler litt innimellom i mikrofonen og VIPS! Man har Dimmu Borgir 2.

 

Skjønner utmerket godt hva de mener for jeg hadde samme inntrykk av musikken før jeg begynte å høre på metal. Nå foretrekker jeg litt tyngre musikk, men kan faktisk høre på annen musikk noe som mange "andre" ikke tror. Virker som om at enkelte mener at hvis man hører på f.eks Dimmu Borgir så hører man kun på "satanrock".Etter litt detektivarbeid i google fant jeg igjen en småartig flashfilm om metal: Growl

Lenke til kommentar

Det finnes god metal og dårlig metal. Det finnes god hip-hop, og det finnes dårlig hip-hop. Folk synes kanskje Metallica er god metal, mens andre synes Dimmu er det. Noen synes 50 cent & Co er god hip-hop, og andre synes Looptroop, Saïan Supa Crew osv. er god hip-hop. Hvilke av disse blir mest spilt på radio? Jepp, Metallica og 50 Cent & Co. Jeg synes det de spiller er ofte kjedelig og platt, mens Dimmu er mer interessant metal, og Looptroop og Saïan har bedre beats, tekster og flow.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest noe annet enn de 3 første innleggene, men jeg kliner meg inn i diskusjonen alikevel.

 

Ang. det med Bowling For Columbine og inblandingen av Marilyn Manson. Det viste seg til syvende og sist at disse guttene som tok livet av menge medelverer og en lærer ikke hørte på Manson i det hele tatt.

 

Men ja, metal og metaltilhengere blir diskrimintert. Jeg får høre "satan" eller "satanist" som om det var mellomnavnet mitt. Men det viser jo også hvor lite folk generelt vet om metal. Senest i dag hadde jeg en diskusjon med forloveden til en kamerat som bastant påsto at In Flames og The Kovenant var satanistisk. Skit preik!

Men det er nok den oppfatningen de aller fleste har.

Lenke til kommentar
Til dere som mener svarmetall høres ut som miksmasteren så kan jeg tilføye at denne musikksjangeren er noe med det mest krevende å spille.

Det krever mange års trening og god fysisk for for å kunne spille så fort.

Bare for å ta for seg trommesettet som brukes i svartmetall, det er digre greier med symbaler i en halvsirkel, to stortrommer og mye mere.

Alt dette skal spilles helvetes fort med rytme.

Gitarspillet er også unikt da ogse dette skal holde samme tempoet som trommisen.

Og det er heller ikke bare en gitarist men gjerne tre stykker som spiller for å danne et helhetlig inntrykk.

5888773[/snapback]

For det første, så er nok de som spiller gitaren og trommene veldig flinke og kjappe som du sier. Og de er fullt utlært og vandt med det. Hva hjelper det å ha god fysikk når musikk blir bare stygg å høre på? Alt for mye bråk, og støy fører så til ubekvem. Jeg hørte på Dimmu Borgir akkurat nå, hva er det dere hører på? Hva skjer med dere som liker Metal og skal på diskotek/party hvor det som regel spilles R&B, House, Trance osv., det er da veldig få steder hvor de spiller ''Satan musikk''?

Darkthrone er ikke så veldig teknisk, men de har musikkforståelse, det er det som er viktig.

Har ikke DJ'er som lager House noe musikk forståelese da, og ellers alle andre? I Hip Hop trenger man like mye teknikk og flyt som i Metall. Du kan godt prøve, hva syns du blir vanskeligere av å finne på ting i tillegg til at man skal rime fort, og venne seg i å spille gitar/trommer?

 

Og ja, metall blir diskrimert. Hvor blir det av dere i ute stedene i Oslo? Jeg lurer på dette: Er det vanskelig å finne ute steder der dere liker musikk?

Blir techno diskriminert?

Blir pop dikriminert?

 

Alt som er lagd av musikk til dags dato, blir diskrimert av enkelte grupper, som kanskje diskrimerer den andre gruppen tilbake.

 

Og dere metalfolk tar det ikke som det store nederlaget å snakke dritt om techno, og dets lyttere.

Igjen, av alle sjangre, så er det nok gruppen som hører på Metall/Hardrock som blir diskriminert mest.

Men finnes det noen norske fm-kanaler som sender metal?

Nei! I så fall har man drømt.

 

- Hilsen av en som er tilhenger av Hip Hop.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...