Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk må ha så mange fordommar mot metal som dei vil, dei vil aldri bli ein regel uansett. Det at nokon drar samanlikningar mellom musikk som er litt tøffare enn popverda radioen lever i og satanister blir så dumt. Mor mi nevnte for meg ein gang at eg burde slutte å høyre på Helloween fordi ho tilfeldigvis høyrte ordet "satan" i ein tekst. Det vart stempla som satanistisk musikk og fyfy, noko som er ganske langt frå sannheten.

 

Det finnes musikk som er satanistisk, rasistisk og gudane veit kva vinkla, men du må ikkje være satanisk eller rasist sjølv om du lyttar til musikken.

Lenke til kommentar

Pop sucks, rap er kjedelig, rock er ok, metal er fett og black-metal er litt ensformig. bla bla

alle har fordommer, metal er "ut" fordi det ikke er konverst og for skummelt for vg-lista. Selv mener jeg at de fleste som hører på rap er wannabe negere som røyker hasj og er kule.

Grunnen til at jeg selv hører på metal er at det er litt mer stemning og at de skriver musikken sin selv, og at ikke alle tekstene handler om kjærlighet, damer og alt det standard greine som det er i pop/rap.

Om folk kaller meg satanist, så bare ler jeg, da jeg er litt for gammel til å ta meg nær av andre. og jeg ser ikke ut som en satanist heller :p

smaken er som baken..

Lenke til kommentar
Jeg er en trofast metal fan, men jeg har merket at dere som ikke er det har ett veldig rart syn på oss.

5887449[/snapback]

Jeg tror du har veldig rart syn på de som ikke liker metal.

5888019[/snapback]

 

Det kom feil ut. Mente mange, ikke alle :p Men det er faktisk over halvparten av de som ikke hører på metal som jeg kjenner, er negativt innstilt til metal.

 

Som endrebjorsvik sier, så er ikke metal så veldig mye verre en rap, som har ett image med å skyte ned folk, gå på dop, og drive gangstervirksomhet.

Lenke til kommentar
Vel, kanskje jeg er skyldig i noe av det. I VK2 religion, gikk jeg og to andre kamerater sammen og valgt satanisme som foredrag.Snakket om det okkulte og spirituelle rundt satanismen, og det er jo mye som egentlig ikke er så ille som alle skal ha det til.

5888107[/snapback]

Riktig, satanisme er ikke så ille som alle skal ha det til. Man må ikke tro på og tilbe Lucifer for å være satanist.

Lenke til kommentar

Hva hadde dere tenkt om meg hvis jeg sa at jeg bare hører på rock? "hmm.. han er sikkert en ordentlig rebell".. Man lager seg et bilde av personen, utifra musikken han hører på! Kanskje litt overdrevet eksempel, men uansett.. Metalfan blir fort sett på som satanister, uten at det stemmer.

Lenke til kommentar
Vel, kanskje jeg er skyldig i noe av det. I VK2 religion, gikk jeg og to andre kamerater sammen og valgt satanisme som foredrag.Snakket om det okkulte og spirituelle rundt satanismen, og det er jo mye som egentlig ikke er så ille som alle skal ha det til.

5888107[/snapback]

Riktig, satanisme er ikke så ille som alle skal ha det til. Man må ikke tro på og tilbe Lucifer for å være satanist.

5888381[/snapback]

 

Fortell meg da hva en satanist er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...