Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Jeg skriver ikke musikk, det jeg mener er at det er lettere å lage en raplåt en en god svartmetallåt.

Å forlange at jeg skal lage en god raplåt blir bare for dumt.

5889457[/snapback]

 

 

Er det engentlig så mye enklere, er klart at for deg så kan det virke sånn, siden du sikkert synes rap bare er snakking uten rythmesans, men en god raplåt er så mye mer.

 

Og for enkelte er metall bare skriking, og det er klart at det virke enkelt for dem å lage en god metallåt da.

 

Og, det er forskjeller på ting som selger bra, og ting som faktisk er bra.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri sagt at rap bare er snakking uten rytmesans.

Det er fengende og enkle rytmer og ikkenoe avanserte greier.

 

Om jeg drepte lysta til å høre på metall for Glint så satt vel ikke den lysta så dypt.

Og her kommer poenget, man skal ikke tvinge folk til å like hverken det ene eller det andre men derfra til å snakke dritt om musikk man ikke har greie på blir bare dumt.

 

Jeg har jobbe at år sammen med en gitarist i et svartmetallband og etter å ha sett hva det innebærer å lage slik musikk så er jeg overbevist om at dette er en av de vanskeligste musikkgenrene.

Jeg vil se hvor mange som kan spille humlen flukt på gitar mens de sitter og kjeder seg.

Lenke til kommentar
man skal ikke tvinge folk til å like hverken det ene eller det andre men derfra til å snakke dritt om musikk man ikke har greie på blir bare dumt.

5889532[/snapback]

:!:

 

STONES AND GLASS HOUSES GALORE!

5889538[/snapback]

:wee:

 

Jeg vil se hvor mange som kan spille humlen flukt på gitar mens de sitter og kjeder seg.

Hva har det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Dyktige musikere = muligheten til og lage god avansert musikk.

 

Mange har ikke greie på metall fordi det er en musikkgenre som blir lukket ute fra det gode selskap.

Sendes skjeldent på TV og radio og når det sendes er det gjerne mørkt og natt og derfor har ikke den gemene hop greie på det, blir bare bråk de hører når de bommer på kanalen en sen nattetime.

 

Pop og rap oversvømmer radio og TV og sendes til alle døgnes tider og på mange kanaler, man hører jo en del da og får formeninger om hva dette er.

 

Å mene at metal er bråk fordi man har sett en video klokka 3 om natta kvalifiserer ikke til å ha greie på den type musikk.

 

Å ha sett og hørt pop/rap i årevis til alle døgnets tider kvalifiserer mye mere til å ha greie på denne typen musikk.

 

Go trow rocks somewhere else!

Lenke til kommentar
For det første så er ikke jeg et metalhead, jeg er i grunen godt satt med kone og to barn.

Derimot så liker jeg metal men foretrekker goth og eldre grunge.

Men hele diskusjonen er vel et godt bevis på at diskrimineringen fortsatt er i beste velgående.

5889645[/snapback]

 

Hele diskusjonene er bevis på at folk diskrimenerer andres musikk, ja. Og i dette tilfellet er du folk, og rap er andres musikk.

 

:)

Lenke til kommentar
Godt poeng! Bråkete musikk..

5888159[/snapback]

Vil nå ikke kalle det bråk.

5888169[/snapback]

Det vil jeg

5888175[/snapback]

 

jeg og....

5889672[/snapback]

 

Fortell meg hvorfor det er bråk? Fordi det er litt rask musikk? Har hørt av enkelte at all musikk med el-gitar er bråk. Det er ikke bråk fordi du ikke liker det!

Rap og Hip Hop er like mye bråk som Dimmu Borgir.

Og ang. det at alle sier at Dimmu og andre Black Metal band skriker, vet dere hva å skrike betyr? Madonna skriker nesten mer!

Og til dere som ikke forstår hva de sier, hør etter. Jeg forstår fint uten noen problem hva Dimmu Borgir sier i tekstene sine.. Jeg har derimot store problemer med å forstå Kaizers!

Lenke til kommentar

De virkelige blodsugerene, og satanistene i vår verden er kapitalblodsugerene i USAs regjering med GWB som "sjef" :-) Men jeg må som 80ies metal fan si at jeg IKKE har noe til overs for BlackMetal fenomenet, som jeg ser på som en markedsførings manipulasjon plateindustrien har gjort for å definere metal som "satanrock" noe det jevnt over ikke var før... Hvor er våre dagers originalitet og kule metalband som Anthrax etc, Helloween, Exodos, Judas Priest etc. Dette kroniske SORTMETALL fenomenet ødelegger metal. Nå skal all metal lissom være satandyrking for å være metall.. Skal man høre på hard metall så takke meg til Slayer eller Kreator. Dette Blackmetal greiene er no tull.

 

OG et PS: Gangsta soulpop hip hop dritten er også et produkt av den "snille kreative plateindustrien" søppel fra ende til annen.. Skal man høre på RAP så er det Public Enemy som er saken.. Plateindustrien ødelegger ALT den får henda på :-( GRRR !

 

PPS: Gatas Parlament osv etc er også bra (norsk) rap =)

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...