Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Jeg tror hip hop krever litt mer dyktighet enn metal når det kommer til det å kunne rappe. Alt har sine kvaliteter.

5888878[/snapback]

Ja, men det var ikke det som var poenget mitt. Jeg tenkte mer på at det kanskje kunne være enklere for en person å starte en rappegruppe enn et metallband. Jeg skulle gjerne sett noen svartmetallere rappe. Det hadde sikkert sett rimelig sprøtt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at jeg selv hører på metal er at det er litt mer stemning og at de skriver musikken sin selv

5888332[/snapback]

Og det er det ingen rappere som gjør? Ta deg en bolle.

 

Finnes god musikk utenom metallen, vet du.

5888347[/snapback]

 

Er vel kanskje noe av problemet? At rap kan ha fått et slikt rykte? Og at metal har fått et fælt rykte?

 

Men kjenner igjen mye av det som blir sagt her, og er enig i mye. Har opplevd disse gym timene med musikk, og musikk på skolen og rundt forbi. Jeg er selv kristen men hører på mye kull sort metal, rock og kanskje spesielt gotisk metal, liker også litt hip hop alla kmk og kingspade. Du kan si jeg har blitt ganske godt støtt ut av det gode kristne selskap her omkring, noen jeg egentlig ikke er så veldig lei for, for det er strengt talt forståelig. Med slike grimme vokaler og tekster er det neimen ikke "riktig" og høre på slik musikk, men jeg liker musikken, og jeg trives ikke med pop og trance og det som er inn. Har en venn som også er kristen, som hørte på mye av det samme som meg, men en dag ble han med i det gode selskap, og da hatet han musikk vi hørte på før, og jeg kjenner et par andre som har blitt frelst som plutselig ikke liker musikken de før hørte på. Jeg er kanskje en forferdelig dårlig kristen men jeg klarer ikke å se noe vondt i å høre på Sirenia,Tristania Iron Maiden eller hva det skal være? Jeg kler meg helt normalt og er ikke med i noen hemmelig sekt eller kult og tilber noe, så derfor synes jeg ikke det er feil å høre på slik musikk.

 

Men jeg har vel egentlig alltid likt noe massene ikke liker, så det passer meg bra å like slik musikk som blir sett så ned på av de fleste her omkring. Mor mi var litt bekymret når hun hørte slik musikk fra rommet mitt, hun fikk låne en The Sins Of Thy Beloved cd og hun elsket musikken, nå har kanskje ikke det bandet forferdelige tekster, men går absolutt under fyfy kategorien, nei uff en gother osv. Kjekk tråd forresten :)

 

Jeg blir forresten mobbet litt av noen metal venner, som ikke fordrar goth metal :D

 

Så jeg akksepterer undertrykkinga, urettferdigheten, og alt det der, for jeg forstår godt hvorfor, og at dere egentlig har grunn til å sette foten ned, men det blir så overdrevet synes jeg.

 

Edit: Legger ved en artig link til en artikkel - MÅ leses, seier vel en del. http://www.nlm.no/index.php?pid=673&sectio...count=0&id=2592

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Tror de hadde en låt på et album (Husker ikke tittel, men var den som Ya'll Want A Single var med på), hvor Nas rappet til.

Men av det jeg har hørt, er det ikke mye ellers. Korn er nü-metal (eller noe slikt)

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar

Dimmu Borgir lager faktisk veldig god musikk. De blander sammen forskjellige metalsjangere som gjør det hele utrolig bra.

 

Ang. den linken så er det helt sjukt. For det første at Metallica skal være satanistisk og dystert? Og at man reagerer slik? En av grunnene til at jeg ikke liker kristendommen :hrm:

 

Forresten, nå som påsken nærmer seg, så er det tid for Inferno-festivalen. Denne har jo 18-årsgrense, noe som jeg synes er litt irriterende.

Men uansett, så på de fleste 18-årsgrensekonserter i Norge har du lov til å ha med deg en som er over 18 år, og på mange kommer du inn selv om du er under 18, uten verge. Dette går da ikke på Inferno.

Jeg mener jeg leste ett sted at dette var pålagt fra den Norske stat fordi det ga ett såpass negativt signal til oss yngre. Noen som har lest det samme, eller har jeg drømt? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg mener jeg leste ett sted at dette var pålagt fra den Norske stat fordi det ga ett såpass negativt signal til oss yngre. Noen som har lest det samme, eller har jeg drømt? :hmm:

5889286[/snapback]

Du har nok fantasert. Rockefeller bestemmer reglene for verger og ingen andre.

 

Rockefeller og John DEE har 18 års aldersgrense, med mindre annet er oppgitt i program og annonser. Man MÅ være 18 år for å slippe inn på arrangementene. Vi har ingen verge-ordning, så det hjelper ikke å være i følge med personer over 18 år, selv om disse er foreldre eller foresatte.
Endret av Glint
Lenke til kommentar
Du har nok fantasert. Rockefeller bestemmer reglene for verger og ingen andre.

 

Rockefeller og John DEE har 18 års aldersgrense, med mindre annet er oppgitt i program og annonser. Man MÅ være 18 år for å slippe inn på arrangementene. Vi har ingen verge-ordning, så det hjelper ikke å være i følge med personer over 18 år, selv om disse er foreldre eller foresatte.

5889298[/snapback]

 

 

Ok, det var flaut :blush:

Lenke til kommentar
Jeg mener jeg leste ett sted at dette var pålagt fra den Norske stat fordi det ga ett såpass negativt signal til oss yngre. Noen som har lest det samme, eller har jeg drømt? :hmm:

5889286[/snapback]

Jeg tror kanskje det kan være en liten konspirasjonsteori. Rockefeller har blitt pålagt aldersgrense pga. alkoholserveringen, ikke pga. negative signaler til de yngre. Men en ting jeg synes er litt rart er at de også selger alkohol i Spektrum. De skal visstnok ha god kontroll der, men det er heller sjelden at de spør om legitimasjon. Det er noe stort problem for folk under 18 å få kjøpt øl der.

Lenke til kommentar

Blir techno diskriminert?

 

Blir pop dikriminert?

 

Alt som er lagd av musikk til dags dato, blir diskrimert av enkelte grupper, som kanskje diskrimerer den andre gruppen tilbake.

 

Og dere metalfolk tar det ikke som det store nederlaget å snakke dritt om techno, og dets lyttere.

 

:)

Lenke til kommentar
Blir techno diskriminert?

 

Blir pop dikriminert?

 

Alt som er lagd av musikk til dags dato, blir diskrimert av enkelte grupper, som kanskje diskrimerer den andre gruppen tilbake.

 

Og dere metalfolk tar det ikke som det store nederlaget å snakke dritt om techno, og dets lyttere.

 

:)

5889389[/snapback]

Det er vel ikke noe tvil om hvilken musikkgenre som sendes mest på radio.

Lenke til kommentar

Jeg skriver ikke musikk, det jeg mener er at det er lettere å lage en raplåt en en god svartmetallåt.

Å forlange at jeg skal lage en god raplåt blir bare for dumt.

 

EDIT:

Kvantittet er ingen bevis på hvor bra musikken er.

For å sammenligne så er Mozart frotsatt akkurat like bra nå som det var da det ble fremført første gang i motsetning til Britney Spears, hun er nesten glemt allerede.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...